scania1213 Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Cześć wszystkim. Jak w temacie, autko podczas (bynajmniej tak myślę,że to ten moment) samoczynnego wypalania dpf zachowuje się dość dziwnie. Po pierwsze, to nadmiar mocy od 2.400 obr. Do końca obrotów, turbo wtedy ciągnie chyba do końca, ogólnie podczas normalnej pracy auto jest słabsze, to jest naprawdę dużo dużo mocniejsze auto w momencie wypalania,dwa że nie mam tak jak inni podwyższonych obrotów tzn. 1000 na biegu jałowym. Wypalanie filtra stwierdzam po innej pracy silnika, bardziej hmm buczącej ( dźwięk), po tym nadmiarze mocy oraz po strzelajacych z rozgrzania tlumikach. Dochodzi do tego jeszcze zapach jak by spalonej gumy. To normalne? Inni piszą,że wtedy auto jest mulaste. Zapelnienie filtra 31 ( gram?), może to przez synchronizację która pokazuje +2.77, wtedy źle dawkowane jest paliwo do dpf? Sam nie wiem.. Podpowie ktoś? Edytowane 3 Lutego 2017 przez scania1213
moniuh Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 BRD tak maja czesto ze dopero od 2,5k obr "ozywa"... to mozna poprawic u tunera. masz juz regenerowane turbine? bo tak zwykle jest po regeneracji. u mnie jak wypala to zwalnia reakcje na gaz, ma sporego laga przy wciskaniu i odpuszczaniu. wartosc w gramach to popiol (obliczane na podstawie spalonego paliwa i przebiegu - pokazuje teoretyczne zurzycie cegly chyba do 80g max), a zapelnienie sadzami jest w procentach. jak dobija do 40% to wymusza wypalanie np. na miescie. synchronizacje sprawdza sie na rozgrzanym silniku, ale nie podczas wypalania i powinna byc bliska 0, to raczej nie ma wplywu na DPF. ale na zamulenie ma, podobno lekko na minusie synchro daje lepsza reakcje na gaz.
scania1213 Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Opublikowano 3 Lutego 2017 Cześć moniuh :-) właśnie turbo raczej nie było w życiu regenerowane. Auto jeśli się nie dopala dpf ciągnie aż miło z dołu, nie ma mula,zaraz po kupnie miał, że do 2.5 nie ciąglo wogole, ale czyszczenie egr i zaslepienie wężyka od klap w kolektorze rozwiazalo sprawę. Nie wiem, u mnie podczas dopalania auto zachowuje się jak po strojeniu na więcej koni, u Ciebie jest bardziej lagowe. A może powie mi ktoś jak sprawdzić tę wszystkie czujniki przed, za dpf czy dobrze działają? Gdzieś jeszcze czytałem,że do wypalenia poprawnego musi być NIE wcisniete sprzęgło, u mnie czujnik stanął chyba na pozycji 0 (czyli nie wcisniety) ma to jakiś wpływ?
moniuh Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 wczoraj jak jechalem do pracy to tuz przed parkingiem zaczal regeneracje, nawet na spotoju na luzie wypalal po jakims czasie obroty spadly i moglem spokojnie isc zaabiac mamone w grupach 65-75 nie pamietam dokladnie ktore masz temperatury egt itp wlasnie egt ogranicza moc w naszych silnikach, jak dobije do maxa to tnie dawke paliwa i moc. najprostszy program u tunera to podciagniecie EGT
Musashi Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 w czasie wypalania powinno się jechać ze stałą prędkością, o procesie dopalania DPF, powinna informować ikonka na FIS.
Karasik2 Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 3 godziny temu, Musashi napisał: w czasie wypalania powinno się jechać ze stałą prędkością, o procesie dopalania DPF, powinna informować ikonka na FIS. Czy w BRD FIS informuje o procesie wypalania? mi nic nie pokazuje tylko czuje po pracy silnika smrodzie i dymie.chyba tez auto ma większa moc... może mam cos z fisem.. Czy np. Zapalone światła pokazuje fis?
scania1213 Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) Dziś miałem trasę Wrocław - Piotrków i w drodze powrotnej włączylo się dopalanie, więc 6 bieg 2.5 obr i tak przez dobre kilkanaście km, choć nawet na 6 miał takiego buta że głowa mała. Na postoju także obroty nie spadają ani nie rosną podczas dopalania, bo akurat musiałem na stację zjechać i nic takiego nie nastąpiło. Może są jakieś różne wersje dpf? Kurde nir wiem, ale u mnie jest coś nie tak z tym, chyba że ktoś coś grzebal... Co do tunera, to gdy usmierce do końca dpf, to go wytne i może wstawię kata i później na program do tunera. Co do fisa, żadna ikona się nie wyświetla. Nawet jeśli od początku kupna auta nigdy by się nie dopalal, to jest to dziwne bo raczej żaden dpf nie wytrzyma w cyklu mieszanym 5 tysięcy km bez wypalania.. A co to EGT? Co do kontrolek na FIS- nie informuje on o. Zapalonych światłach. Masz od tego chyba diody w pokrętle Edytowane 4 Lutego 2017 przez scania1213
Musashi Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 W prawidłowych warunkach DPF ulega samoczyszczeniu, to pewnie zjawisko, które obserwujecie. Natomiast gdy ulegnie zapełnieniu sadzą ze względu na przemieszczanie się w warunkach miejskich, pojawia się kontrolka na FIS, wtedy należy znaleźć odcinek drogi, który będzie można pokonać na 4 lub 5 biegu z prędkością obrotową silnika min. 2000 rpm, , tak długo aż zgaśnie kontrolka na FIS. Przeciętnie trwa to ok 15 min.
scania1213 Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Opublikowano 20 Lutego 2017 Dzięki za konkretną odpowiedź i rozwianie moich zapytań co do wypalenia dpf :)) A czy mógłbyś mi powiedzieć, co wnormalnych warunkach dzieje się w silniku, jeśli chce oczyścić dpf? (nie mówię tu o zapelnieniu z kontrolka)
Musashi Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 po nagrzaniu sie silnika do temperatury roboczej, DPF uzyskuje swoją temperaturę robocza, w której następuje samoczynna bierna regeneracja czyli bieżące dopalanie cząsteczek sadzy. Dopiero jeżeli czujniki wykrywające różnicę ciśnień przed i za dpf-em wykażą obniżenie jego drożności edc uruchamia aktywną regenerację.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się