electrobyme Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Witam Dziś podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania , standardowo wymieniłem regulator ze szczotkami , bo na starym było juz nie wiele szczotek . Założyłem jakiś zamiennik "cargo" czy jakoś tak i po przejechaniu kilkunastu km kontrolka nie świeci się ale jarzy tak , że ledwo ją widać . Czym może być to spowodowane ? Dodam jeszcze , że na zgaszonym silniku słychać piszczenie w alternatorze Edytowane 3 Lutego 2017 przez electrobyme
bolo73 Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 Masz uszkodzoną którąś z diod w prostowniku alternatora. Najlepiej wymienić cały mostek prostowniczy.
electrobyme Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) da radę to zrobić w ajm bez wyciągania alternatora , czy trzeba wyciągać ? i co oznacza to piszczenie na zgaszonym silniku ? Edytowane 3 Lutego 2017 przez electrobyme
bolo73 Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Uszkodzona dioda często powoduje w czasie pracy alternatora właśnie taki efekt piszczenia. Równie często przy takim uszkodzeniu wraz ze wzrostem obrotów kontrolka alternatora świeci coraz jaśniej. Co do wymiany na aucie, to nie twierdzę, że się nie da - możliwe, że jest to do zrobienia, ale ja nigdy nie próbowałem, bo to męczarnia - ciasno, niewygodna pozycja. A przecież 10 min. roboty a może nawet nie i masz alternator na stole - mocna, porządna lutownica i po sprawie - dobry dostęp i widok to podstawa, bo uzwojenia muszą być naprawdę solidnie przylutowane (duży prąd). Oryginalnie uzwojenia są zgrzewane do mostka.
electrobyme Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Opublikowano 4 Lutego 2017 dzięki za informację , dziś pojeździłem bo szukałem drugiego altka , ale nie znalazłem nigdzie , więc jednak pewnie kupię mostek i dam jakiemuś elektrykowi niech przelutuje . Możesz mi dać jakies numerki na ten mostek ?
electrobyme Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Opublikowano 6 Lutego 2017 diody zmienione , łożyska , komutator jedynie regulator został ten co ja sam zmieniłem i dalej piszczy a kontrolka się jarzy ? Panowie pomocy co zrobić ? Regulator firmy cargo . Gdy podłączam stary regulator to nie ładuje ale i nie piszczy , a ten piszczy kontrolka jarzy i ładuje 14.38V . Jest możliwość że ten regulator jest złej jakości ?
electrobyme Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) jako ,że nikt nie odpowiedział oprócz użytkownika @bolo73 , któremu dziękuję za informację . Przyczyna leżała w regulatorze cargo , który był nowy i od razu zwarty w środku , sprawdzałem również kolejny też cargo i tak samo piszczał po podłączeniu alternatora na stole . Po zakupie boscha alternator nie piszczy a kontrolka nie jarzy się . temat do zamknięcia . Edytowane 7 Lutego 2017 przez electrobyme
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się