Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 po zakupie


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki nie wiem czy to ma sens, tym bardziej teraz kiedy te samochody mają już trochę lat, ale po zakupie pomyślałem sobie, że szkoda że nie ma jakiegoś tematu w którym byłyby wypisane wszystkie pierdoły, które warto sprawdzić/zrobić zaraz po zakupie, aby później uniknąć problemów. Np. dla B5 w polifcie (o ile dobrze pamiętam) dobrze było usunąć jakieś pianki znad błotników, żeby uniknąć rdzy. Czekam na uwagii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnica i bagnet oleju, króciec wodny z tyłu silnika, oring w podstawie filtra oleju - to warto wymienić profilaktycznie. 

W zawieszeniu łączniki stabilizatora razem z gumami, a najlepiej wrzucić poliuretanowe. Końcówki razem z drążkami, dla świętego spokoju. 

 

Tyle ode mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę na podstawie mojej B6 1.8T:

-czyszczenie odmy + wymiana słynnego kolanka

-wymiana DV, szczelność dolotu

-sprawdzenie czy nie ma wilgoci/wody pod tapicerką podłogi (bardzo częsty problem)- uszczelnienie newralgicznych miejsc typu obudowa komputera, przelot linki otwierania maski

-zainstalowanie trytytek ;) na uszczelkach tylnych drzwi- u mnie notorycznie stała woda na progu

-wymiana oleju w skrzyni biegów i dyferencjale (quattro)

-sprawdzenie wycieków z silnika-> uszczelka pokrywy zaworów i uszczelka napinacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 1.8t pierwsze co to wymiana oleju poprzedzona płukanką, zrzuceniem michy i czyszczeniem smoka. Sprawdzone osobiście w dwóch audicach zaraz po zakupie czerwona kontrolka oleju, a przyczyną oczywiście zapchany smok :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, przem8 napisał:

W silnikach 1.8t pierwsze co to wymiana oleju poprzedzona płukanką, zrzuceniem michy i czyszczeniem smoka. Sprawdzone osobiście w dwóch audicach zaraz po zakupie czerwona kontrolka oleju, a przyczyną oczywiście zapchany smok :kwasny:

Żeby zrzucić miskę nie trzeba przypadkiem opuścić pasa przedniego, czy wykonuje się to "na lewarku"

EDIT: no porąbał mi się pas przedni z saniami - rzadko używane przeze mnie określenia bo wolę unikać tego typu roboty :D

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 trzeba opuścić sanie i podwiesić silnik, więc trochę roboty jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Away napisał:

[...]

-sprawdzenie wycieków z silnika-> uszczelka pokrywy zaworów i uszczelka napinacza

No ja właśnie kupiłem samochód sporo taniej z powodu wycieków. Mam zalany silnik z prawej strony jak stoi się przed maską i z tyłu; jedno to będzie prowadnica bagnetu i sam bagnet a z tyłu mam nadzieje, że odma będzie w którymś miejscu puszczać. Ubytek na 1000km nie więcej jak 400ml (ciężko mi dokładnie oszacować).

 

EDIT: Czy to narzędzie nada się do wymiany uszczelki napinacza?

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu to najprawdopodobniej uszczelka przy napinaczu tzw. Półksiężyc.

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...