Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt duże spalanie


danioRM

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno (10.02). zatankowałem pod korek. Przejechałem 100km po mieście. Dzisiaj pojechałem na stację (ten sam dystrybutor) sprawdzić ile pali. Niestety do baku weszło ponad 22l. W międzyczasie wymieniłem olej, filtr paliwa, oleju, powietrza.

Pewnie trochę spadła przy wymianie filtrów. Nie byłem u mechanika, tylko u kolegi, widziałem dokładnie co i jak robi więc nikt nie zlał paliwa, Co może być przyczyną takiego spalania? Przecież to jest 1.6 a nie 2.8...

Dodam,że jak tylko kupiłem zatankowałem za 50zł a 2 dni później była rezerwa. Myślałem, że poprzedni właściciel jeździj praktycznie bez paliwa, ale jednak nie :/
Co może być zepsutego?
VAG pokazał błąd lambdy. Ale powodowałaby aż takie spalanie?

Proszę o szybką pomoc.

Tankowałem na orlenie, PB95 Eurosuper.

Zdjęcia po tankowaniu z 10.02 

dystrybutor 10.02.jpg

tankowanie 10.02.jpg

Zdjęcia po tankowaniu z 21.02

dystrybutor 21.02.jpg

tankowanie 21.02.jpg

Edit:

VAG pokazał takie błędy (te zaznaczone).

błędy VAG.png

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj dokładny błąd z tej sondy. 

W grupie 012 masz korekcje lambdy podaj wartości, a najlepiej logi z 3 i 4 kratki... w grupie 013 jest fuel consumption w 4 kratce, ile masz na postoju ?

Jeśli u Ciebie wali błąd z przepływki, to pewnie będzie do podmiany, możesz sprawdzić samą przepływkę miernikiem itd... ale jak przepływomierz nie pokaże odpowiedniej dawki to ECU przyjmuje stałą wartość i leje jak chce, a nie jak wychodzi z układu regulacji lambda, także najpierw trzeba wyeliminować błąd z przepływki... 

Ile Ci pokazuje w VAGu na kanale 4 - druga i czwarta kratka, nie ma czasem stałej wartości ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kamil-vag napisał:

Podaj dokładny błąd z tej sondy. 

W grupie 012 masz korekcje lambdy podaj wartości, a najlepiej logi z 3 i 4 kratki... w grupie 013 jest fuel consumption w 4 kratce, ile masz na postoju ?

Laptop mi szybko pada, nie zdążę nawet tego sprawdzić. Jak przyjdzie ładowarka samochodowa to sprawdzę dokładnie.

7 minut temu, kamil-vag napisał:

Jeśli u Ciebie wali błąd z przepływki, to pewnie będzie do podmiany, możesz sprawdzić samą przepływkę miernikiem itd... ale jak przepływomierz nie pokaże odpowiedniej dawki to ECU przyjmuje stałą wartość i leje jak chce, a nie jak wychodzi z układu regulacji lambda, także najpierw trzeba wyeliminować błąd z przepływki... 

Dzięki za rady.  W ile czasu bym to sprawdził?

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


@kamil-vag Pomiary na postoju, temp ok 70°C

Logi w załączniku.  Zdjęcia poniżej LOG.rar

VAG znalazł takie błędy:

IMG_20170221_205415.jpg

Po usunięciu powracał tylko ten:

IMG_20170221_211023.jpg

IMG_20170221_205823.jpgPomiary na postoju, włączony silnik.

IMG_20170221_205856.jpg

IMG_20170221_210321.jpg

IMG_20170221_211242.jpg

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie zrobisz porządku z przepływką (MAF) to auto będzie paliło Ci jak smok... masz open or short to ground, sprawdź kable do niej itd, jak będzie OK to szukaj o takich samych numerach, najlepiej na lokalnym szrocie tak by można było od razu podmieniać i sprawdzać...  Wysyłkowo to trochę loteria... Chyba, że kupisz nową...

Na przyszłość logi wrzucaj tu: http://vaglog.pl/

Druga sprawa ten VCDS jest w wersji demo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamil-vag napisał:

Druga sprawa ten VCDS jest w wersji demo...

Mam takie wersje:

VCDS-Lite:

vcds lite.PNG

VAG-COM:

VAG-COM.png

VCDS:

VCDS.png

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz może i tak, ale podczas skanowania błędów nie był... no ale nie tym się miałeś zająć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, kamil-vag napisał:

Teraz może i tak, ale podczas skanowania błędów nie był... no ale nie tym się miałeś zająć :P

No tak :) Wyżej wstawiłem wersję wszystkich programów, które mam. (edytowałem poprzedni post).

Dzwoniłem teraz do serwisu i dowiedziałem się że spalanie na poziomie 15l jest normalne na krótkich odcinkach(5km).

Zauważyłem w VAG-u że spalanie na postoju po odpaleniu wynosi 1,8l/h, a po jakimś czasie spada do 0,8l/h. Może to w czymś mi pomoże?

 

Edit:

Znalazłem na forum a6 opisy grup silnikowych. Wyodrębniłem nowy plik dla silnika AHL. Czy to są poprawne dane dla a4 1.6 AHL czy a6 ma inne?

Opisy Grup Silników VAG AHL.pdf

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil-vagOk, byłem w aucie. Wkleiłem pliki od ciebie, już są te "podpowiedzi', ale nadal nie wiem co kryje się za grupą 01,02,03, itd.

Tutaj filmik, mógłbyś napisać która grupa za co odpowiada? Hasło: audia4

Aa i powrócił błąd lambdy.

błędy 1.jpgbłędy 2.jpgbłędy 3.jpgbłędy 4.jpg

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał Ci przecież, żebyś ogarnął przepływomierz, w czym masz dalej problem ?

Ogarnąłeś przepływomierz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, k232 napisał:

Napisał Ci przecież, żebyś ogarnął przepływomierz, w czym masz dalej problem ?

Ogarnąłeś przepływomierz ?

Wiem, ogarnę w najbliższym czasie. Mam nadzieje, że sondy nie trzeba będzie wymieniać.

Chodziło mi o te grupy, co za co odpowiada. Szukałem sporo, ale u mnie jest co innego. Pewnie zależy to od silnika, a dla AHL nie mogę znaleźć.

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupy na razie sobie odpuść, zajmij się przepływomierzem bo kamil wie co gada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@danioRM posłuchaj kolegów... co Ci po innych grupach, jak przepływka do d*py i wszystkie parametry ECU będą odbiegać od normy... 

Ale jeśli Ci to pomożę to masz, robiłem kiedyś koledze do golfa, ale to ten sam silnik:

Spoiler

0,0,Measured value blocks(Engine running at idle speed)click for details 
0,1,Intake air temperature , 84-158 = 15-71°Celius
0,2,Engine control unit supply voltage, 98-147 = 10-15 Volt
0,3,Coolant temperature , 170-211 = 80-110°Celius
0,4,Air mass drawn in , 14-30 = 76-164 mg/lift
0,5,Lambda probe voltage , 0-50 = 0.0-1.0 Volt
0,6,Lambda learnt value at idling , 0-100 = -0.8-0.8 ms
0,7,Operation condition of Lanbda control-See measured value block 99
0,8,Throttle valve angle , 4-12 = 1.9-5.7°
0,9,Injection period , 2-4 = 2-4.1 ms.
0,10,Engine speed (idling speed) , 23-27 = 760-880 RPM
;
1,0,Funkcje Podstawowe
1,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
1,2,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C
1,3,Napięcie Sondy,Lambda,Zakres 0...1 V
1,4,Kody Gotowości,,1 Fault identified by self-diagnosis\n1 Signal from automatic gearbox\n1 Air conditioner switched on\n1 Idling speed switch open\n1 Fault in Lambda control\n1 Throttle valve open (angle check)\n1 Engine running\n1 Coolant temperature less than 80 °Celius
;
2,0,Funkcje Podstawowe
2,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
2,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
2,3,Prędkość Jazdy, Samochodu [km/h]
2,4,Stan Pracy, Silnika, 0100 = Wolne obroty\n0010 = Częściowe obciążenie\n0001 = Pełne obciążenie
;
3,0,Funkcje Podstawowe
3,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 
3,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
3,3,Kąt Uchylenia,Przepustnicy, Wymagane 2...6°
3,4,Otwarcie,przepustnicy [%]
;
4,0,Funkcje Podstawowe
4,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
4,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
4,3,Czas Wtrysku [ms]
4,4,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 1.8...3,2 g/s 
;
5,0,Funkcje Podstawowe
5,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 
5,2,Napięcie ECU,[V],10...15 V
5,3,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C
5,4,Temperatura,Zasys. Powietrza
;
6,0,Współczynnik Korekcji Wyskokości n.p.m
6,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
6,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
6,3,Kąt Uchylenia,Przepustnicy, Wymagane 2...6°
6,4,Współcz. Korekcji, Wysokości n.p.m,0,9...1.1
;
7,0,Stabilizacja Biegu Jałowego
7,1,Kąt Uchylenia,Przepustnicy, Wymagane 2...6° 
7,2,Bieg Jałowy,Wartość Wyuczona 1, Bez obciążenia
7,3,Bieg Jałowy,Wartość Wyuczona 2, Z obciążeniem
7,4,Stan Pracy, Silnika, 0100 = Wolne obroty\n0010 = Częściowe obciążenie\n0001 = Pełne obciążenie
;
8,0,Stabilizacja Biegu Jałowego
8,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 
8,2,Obroty Silnika,(Wymagane)
8,3,Stabilizacja Biegu,Jałowego [%], -10...+15%
8,4,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 1.8...3,2 g/s 
;
9,0,Stabilizacja Biegu Jałowego - Zapotrzebowanie dawki powietrza
9,1,Regulator Powietrza,,-10...+15%
9,2,Stan Modułu,Przepustnicy,xxxx?xxx = 1 Fault has occurred during adaption\nxxxxx?xx = 1 No current supply to throttle valve\nxxxxxx?x = 1 Battery voltage too low (below 8V)\nxxxxxxx? = 1 Idling switch open
9,3,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C
9,4,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
;
10,0,Układ Regulacji Lambda
10,1,Układ Regulacji,Lambda [%],Zakres -25...+25%, Wymagane -5...+5%
10,2,Napięcie,Lambda [V], Zakres: 0,0...1,0 V
10,3,Cykl Pracy,Zaworu N80, 0...20%\nDotyczy cyklu pracy zaworu elektromagnetycznego  filtra z węglem aktywnym (N80) 
10,4,Współcz.Korekcji,Lambda,Przy Aktywnym odpowietrzaniu zbiornika\n -20...2 %
;
11,0,Adaptacja Lambda
11,1,Czas Wtrysku [ms]
11,2,Wartość Wyuczona,Bieg Jałowy, -1.0...+1.0 ms
11,3,Wartość Wyuczona,Częśc.Obciążenie, 0.9...1.15 ms
11,4,Odpowietrzenie,Zbiornika 
;
12,0,Układ Regulacji Lambda
12,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
12,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
12,3,Układ Regulacji,Lambda [%],Zakres -25...+25%, Wymagane -5...+5%
12,4,Napięcie,Lambda [V], Zakres: 0,0...1,0 V
;
13,0,Zuzycie Paliwa
13,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
13,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
13,3,Prędkość Jazdy, Samochodu [km/h]
13,4,Zużycie Paliwa,[l/h],0,5...2,0 l/h
;
14,0,Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu - Cylinder 1-4
14,1,Cofnięcie Kąta,Cylinder 1
14,2,Cofnięcie Kąta,Cylinder 2
14,3,Cofnięcie Kąta,Cylinder 3
14,4,Cofnięcie Kąta,Cylinder 4
;
15,0,Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu - Cylinder 1-2
15,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
15,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
15,3,Cofnięcie Kąta,Cylinder 1
15,4,Cofnięcie Kąta,Cylinder 2
;
16,0,Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu - Cylinder 1-2
16,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
16,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
16,3,Cofnięcie Kąta,Cylinder 3
16,4,Cofnięcie Kąta,Cylinder 4
;
17,0,Zapłon (Układ Spalania Stukowego - Cylinder 1-4)
17,1,Napięcie,Cylinder 1,0.4...1.3 V
17,2,Napięcie,Cylinder 2,0.4...1.3 V
17,3,Napięcie,Cylinder 3,0.4...1.3 V
17,4,Napięcie,Cylinder 4,0.4...1.3 V
;
18,0,Zmniejszenie Momentu Obrotowego
18,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 
18,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
18,3,Cofnięcie Kąta,W.P - Skrzynia
18,4,Kąt Wyprzedzenia,Zapłonu,6...14°BTDC
;
19,0,
19,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
19,2,Skrzynia Biegów,Status, 0 = Neutralny\n 1 = Wrzucony Bieg
19,3,Klimatyzacja,Status, 0 = Wyłączona\n 1 = Załączona
19,4,Sprężarka,Klimatyzacji, 0 = Wyłączona\n 1 = Załączona
;
20,0,Stan pracy układu regulacji sondy lambda
20,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 
20,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
20,3,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C
20,4,Układ Regul.,Lambda - Stan, 
;
21,0,Stan pracy układu regulacji przepustnicy
21,1,Stan Modułu,Przepustnicy,,xxxx?xxx = 1 Fault has occurred during adaption\nxxxxx?xx = 1 No current supply to throttle valve\nxxxxxx?x = 1 Battery voltage too low (below 8V)\nxxxxxxx? = 1 Idling switch open
21,2,Min. Położenie,Przepustnicy,70...100 %
21,3,Awaryjne Położ.,Przepustnicy,67...100 %
21,4,Max. Położenie,Przepustnicy,0...20 %
;
22,0,Położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego
22,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
22,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl
22,3,Czujnik Halla,- do +,26...30
22,4,Czujnik Halla,+ do -,86...90
;
98,0,Adaptacja przepustnicy - Status
98,1,Czujnik Położenia,Przepusynicy (G69),3,7...4,75 V
98,2,Nastawnik,Przepustnicy (G68),2.28...4.75 V
98,3,Status przepustnicy,,00000000
98,4,Warunki Pracy,,10 = Błąd / 01 = Nastawienie Trwa / 00=OK
;
99,0,Układ Regulacji Lambda
99,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min
99,2,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C
99,3,Układ Regulacji,Lambda [%],Zakres -25...+25%, Wymagane -5...+5%
99,4,Układ Regul.,Lambda - Stan, 
;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i sonda Ci stoi caly czas w logu na 1.02 V - czyli albo uszkodzona, albo rzeczywiście cały czas leje... ale najpierw zrób coś żeby nie waliło błędu z MAF...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kamil-vag napisał:

A i sonda Ci stoi caly czas w logu na 1.02 V - czyli albo uszkodzona, albo rzeczywiście cały czas leje... ale najpierw zrób coś żeby nie waliło błędu z MAF...

@kamil-vag @k232  Dzisiaj się za to zabrałem i okazało się że przepływomierz był odłączony. Podłączyłem go, błędu nie ma, ale silnik nie ma mocy. Odłączyłem go tak jak było wcześniej, ale efekt ten sam, obroty wolno idą w górę, silnik nie ma mocy. Może trzeba zrobić adaptację przepustnicy?  

Pomiary VAG-iem z podłączonym przepływomierzem. Jak to teraz wygląda?

http://vaglog.pl/log-004_012_013_419eXi.html

http://vaglog.pl/log-004_lf689.html

http://vaglog.pl/log-012_nmj99m2.html

http://vaglog.pl/log-013_f5Z6va.html

WP_20170223_003.jpg

WP_20170223_004.jpg

WP_20170223_005.jpg

WP_20170223_008.jpg

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda zaczęła pracować... to już pół sukcesu, ale korekty za bardzo na - czyli mieszanka za bogata.

Adaptację możesz zrobić... ale przepatrz lepiej wtyczkę/przewody od przepustnicy, tu też najczęściej pomaga jedynie wymiana całej przepustnicy... 

Nie wykrywa Ci po prostu, że przepustnica jest zamknięta i przez to nie działa poprawnie silnik regulacji klapy - tzw kiedyś "silnik krokowy"... 

Teraz tego błędu musisz się pozbyć... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w najgorszym wypadku przepustnica do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil-vag @k232

Byłem dzisiaj u kolegi mechanika. Sprawdzał świece, wyczyścił je. Przepływomierz i przepustnica też zostały wyczyszczone.

Sprawdził mi też 4 cylindry. Pierwszy miał ciśnienie 6 atmosfer, drugi  7, trzeci  7,5, a ostatni 8 atmosfer. Pewnie ktoś go mocno cisnął na autostradzie.

Prawdopodobnie silnik bierze olej, bo z wydechu ciągle cieknie jakaś ciecz, jak na tym filmiku.

http://www.dailymotion.com/video/x5cy8zs

Poza tym korek wlewu ma żółty osad. Zaproponował mi dodatek do oleju ceramizer, aby zwiększyło się ciśnienie na cylindrach o ok. 3,4 atmosfer. Co o tym sądzicie?

VAG pokazuje te błędy, ale pewnie to jest przyczyną.

Co teraz najlepiej zrobić? Za kilka dni pojadę do innego mechanika upewnić się czy miał rację.

 

Czy po wyczyszczeniu świec, podłączeniu przepływomierza może mniej palić?

Jak zrobić adaptację przepustnicy?

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty masz silnik do wymiany a nie przepływomierz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, k232 napisał:

To Ty masz silnik do wymiany a nie przepływomierz...

Dlaczego tak uważasz? Na podstawie niskich ciśnień na cylindrach?

Tutaj znalazłem ciekawą stronkę z różnymi poradnikami. Na temat cylindrów jest porada nr 1.

Jest tam informacja, że trzeba wyjąć bezpiecznik odpowiadający za zasilanie pompy paliwa, silnik musi być także rozgrzany. Czy jest sens powtarzać ten test z zastosowaniem się do tych wskazówek? Niestety ja nie posiadam monometru, więc musiałbym odwiedzić kolejnego mechanika.

http://www.ceramizer.pl/dodatkowe-materialy/porady-ciekawostki

 

Jakie powinno być ciśnienie sprężenia w tym modelu, 1.6 AHL?

Znalazłem ciekawy filmik na temat ceramizera. Co o nim sądzicie? Jest sens używać go?

https://www.youtube.com/watch?v=R90_VTz2mK4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...