Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt duże spalanie


danioRM

Rekomendowane odpowiedzi

@k232 @ayewKolejne informacje. Wróciłem właśnie od mechanika.
Auto nadal pracuje na 3 cylindry. Powiedział mi, że do zrobienia zostały już tylko pierścienie. Niestety, ale czemu dymi na tylko przy dodaniu gazu?
Inną możliwością jest zmiana oleju. Tzn. mógł od nowości jeździć na innym. Teraz ma 10W40. Rok temu był zmieniany rozrząd, wlali olej Castrol 10W40. Teraz w lutym wymieniałem na Mobil Super 2000 10W40.
Czy zmiana na inny pomoże?
Co jeszcze może być winne tym problemom. Mechanik już nie wie, remont to spore koszta i nie chce naciągać na spore koszta.

 

Edit: 
A i czemu po odłączeniu listwy wtryskowej auto nadal działa?

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś olej z jednego syfu na drugi syf..

Wlej jakiś porządny olej typu Valvoline lub Motul może być 10W40.

A wtyczka od wtryskiwaczy może nie była dociśnięta i dlatego działa na 3 cylindry??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@k232 A co jeśli w Niemczech jeździł na lepszym oleju, 15W40? Mogło aż tak to wpłynąć na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

Czym prędzej zmień na 10w40 przynajmniej..

Może być silnik zniszczony od 15w40, mechanik dobrze mówi że pierścienie do roboty, spróbuj wlać jeszcze nafty do cylindrów może się pierścienie obudzą z tego 15w40..

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, k232 napisał:

:facepalm:

Czym prędzej zmień na 10w40 przynajmniej..

Może być silnik zniszczony od 15w40, mechanik dobrze mówi że pierścienie do roboty, spróbuj wlać jeszcze nafty do cylindrów może się pierścienie obudzą z tego 15w40..

Teraz jest 10W40( Mobil Super 2000)

Da się jakoś poznać po wydechu czy to wina pierścieni? Dymek jest tylko przy dodaniu gazu, przy pierścieniach powinien być od razu po odpaleniu. Chyba że to o niczym nie świadczy.

Nie wiem czy on miał 15W40. To moje przypuszczenia. Rok temu auto sprowadził ktoś inny, sprzedał go handlarzowi. Napisałem do tego poprzedniego właściciela, ma znać wieczorem jaki olej w nim lał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, k232 napisał:

Jaki kolor tego dymka jest??

Niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, danioRM napisał:

Niebieski

Hmm, to masz odpowiedź..

Jak niebieski to remont silnika, pierścienie zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, k232 napisał:

Hmm, to masz odpowiedź..

Jak niebieski to remont silnika, pierścienie zużyte.

Ale to tylko jeśli pracuje na 3 cylindrach, przy 4 nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Ci nie pomogę..

Musisz ogarnąć aby pracował na 4 gary, nie wiem świece sprawdzone??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, k232 napisał:

Tu Ci nie pomogę..

Musisz ogarnąć aby pracował na 4 gary, nie wiem świece sprawdzone??

Tak, wymienione na NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A błędy w kompie jakie są? Mi chodził na 3 gary jak wtryskiwacz lał. Żeby sprawdzić na pewno który cylinder nie chodzi odłączaj wtyczki od wtrysków. Tzn odłączasz wtyczkę od pierwszego i widzisz jak chodzi auto jak chodzi gorzej to znaczy że wszystko ok jeśli bez zmian to ten cylinder nie pracuje. Robisz tak z wszystkimi. Jak wiesz który nie pracuje o odkręcasz listwę wtryskową i zamieniasz wtryskiwacz z niepracujacego cylindra na ten z pracującego i znów sprawdzasz czy ten niepracujący cylinder nadal nie chodzi. Jak chodzi ten co nie chodził wcześniej a ten co wcześniej chodził a teraz nie to winowajcą jest wtrysk w innym przypadku winne jest co innego. Skoro kompresja na cylindrach jest to zostaje jeszcze cewka, przewód i świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety byłem u kolegi, sprawdził mi to co rzekomo tamten mechanik wymienił.
Wiecie co się okazało?
Że NIC nie zrobił, a kasę wziął...
Miał wymienić 2 wahacze, nie ma po nich śladu. Miał wymienić uszczelkę pod podkrywą zaworów. Ale tego nie zrobił tylko silion i jazda...
Nie wiem nawet czy wymienił termostat, bo do oleju chłodniczego dolał WODY. Dosłownie, jest 1 litr płynu a reszta to woda. Dlatego termostat tak szybko się dogrzewał. Teraz jest tak samo jak wcześniej. W ten sposób pewnie chciał ukryć, że uszczelka pod głowicą nadaje się do wymiany. No hajs musi się zgadzać...
Teraz nawet nie wiem czy świece wymienił, no ale już szkoda słów...
Podsumowując: 1100zł za darmo. Można, można.
Nie dość że handlarz okazał się dziadem, to jeszcze mechanik sk***ielem.

A i jeszcze jedno, czujnik temperatury nowy. A ten co jest, jest cały w oleju. Poza tym pomiar multimetrem wykazał że jest uszkodzony. Jak można zepsuć czujnik położenia wału?

" i czemu po odłączeniu listwy wtryskowej auto nadal działa

Tak mi powiedział ten mechanik co go naprawiał, że to jest zasilanie listwy wtryskowej i po odłączeniu powinien zgasnąć. Kolega poinformował mnie że to jest czujnik zmiennych faz rozrządu i po jego odpięciu silnik powinien nie równo pracować.

Co do spalania. to okazało się że:
- 2 wtryskiwacz ciągle leje paliwo
- Regulator ciśnienia jest związany sznurówką
- jeden kabel zapłonowy był padnięty.

U tego mechanika kolega naprawiał swoje auto, też audi a4. Wymieniał turbinę, zawieszenie na Meyle. Ciekawe czy jego też tak załatwił

Wysłane z mojego Redmi Note 3 Pro pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do tego partacza i kasę niech oddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do tego partacza i kasę niech oddaje.


Ok, cofam komentarz.
Wszystko zostało wymienione. Właśnie od niego wróciłem. Po prostu silnik jest na wykończeniu i tyle, nic z tym się nie da już zrobić. Remont jest nieopłacalny.
Nie wiem, odma to tylko ta rurka co wcześniej wysyłałem na foto czy coś innego?
Fakturę dał, pytałem się kolegi, wszystko ok z jego autem, więc to nie wina mechanika.

Normalnie karuzela...

Wysłane z mojego Redmi Note 3 Pro pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka to jest tylko podciśnienie, wpisz sobie w google to będziesz wiedział jak wygląda odma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka to jest tylko podciśnienie, wpisz sobie w google to będziesz wiedział jak wygląda odma [emoji3]


Wiem co to odma, ale gdzie to jest. Pod kolektorem coś jest zaślepione, myślałem że to to.ceda80dd7cbd1a8c150278422f63d29d.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 3 Pro pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AHL masz tak:

rurka_1_6_02.jpg

Jakby Ci odmę ktoś zaślepił to ładnie by było haha :P

Zawartość dodana 0 minutes later

Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AHL masz tak:
rurka_1_6_02.jpg
Jakby Ci odmę ktoś zaślepił to ładnie by było haha [emoji14]
Zawartość dodana 0 minutes later Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej.


Ok, u mnie jest tak.
38f718640f5b00a7b84e7380c144b5f8.jpg84f9b88f3a643544a59c0721dade7273.jpgb7f49d338be7657b0c946b4071783718.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 3 Pro pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli te połączenia są szczelne to będzie OK, a jak nie to łapie lewusa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...