akro023 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Czy z wymianą sprzęgła nalezy wymienic takze dwumase ? Po czym poznac jesli te drugie jest sprawne?
akro023 Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 jest jeszcze cos co trzeba bedzie uwzglednic przy wymianie ?
Gość Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Jeżeli nie słyszałeś stuków, puków przy zmianie biegów nie trzesło silnikiem nie było jakiś bliżej nie określonych wibracji przy gaszeniu/zapalniu auta to smiało wymieniaj samą tarcze i docisk, dodatkowo po zrzuceniu skrzyni i sprzegla bedzie mozna zweryfikowac dokladniej jak wygląda dwumasa i ocenic czy sie nadaje do wymiany czy jeszcze przejezdzi jedno sprzęgło.
Gość Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) 4 minuty temu, akro023 napisał: jest jeszcze cos co trzeba bedzie uwzglednic przy wymianie ? Wysprzęglik i łożysko oporowe. Jeżeli cieknie to uszczelniacz wału od strony skrzyni i właściwie to wszystko jeżeli po drodze przy odkręcaniu pół osiek nie wyjdzie, że gdzieś jest guma podarta albo przeguby mają dość. Warto jeszcze przyjrzeć się poduszce skrzyni. Edytowane 22 Lutego 2017 przez uszol
akro023 Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 Po prostu czuje na sprzegle ze bierze praktycznie przy samym koncu, do tego czasami falowanie obrotow
Gość Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 1 minutę temu, akro023 napisał: Po prostu czuje na sprzegle ze bierze praktycznie przy samym koncu, do tego czasami falowanie obrotow Co masz na myśli mowiac falowanie obrotow? Przy wciskaniu pedalu gazu pod obciazeniem sprzeglo sie slizga i "obroty faluja"?
akro023 Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 slizganie sprzegla nie jest az tak zauwazalne, a moze wgl nei wystepuje bo nie wyczuwam tego ogolnie to przy startowaniu to powoli mi schodza obroty, wiec nei wiem czego to moze byc przyczyna
przem8 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Sprzęgło raczej nie ma tu nic do tego. Szukać przyczyny gdzie indziej
Gość Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Tak jak kolega wyżej mówi, zostaw sprzeglo w spokoju szkoda pieniązków. Edytowane 22 Lutego 2017 przez uszol
rade Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Jak Ci się zacznie ślizgać sprzęgło przy dynamicznej zmianie biegów to będzie ten moment żeby wymienić. I tak jak koledzy pisali najlepiej komplet : tarcza, docisk, dwumas, łożysko oporowe i ewentualnie wysprzeglik. Koszt w sumie 2100 + robota
azrael Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Sprawdź pompę sprzęgła. Moja miała dość i zgiął się teleskop przez co łapała bardzo nisko. Koszt ok 200 + robota. Dwumasą się nie przejmuj. Trzeba mieć niefart, albo ognisty temperament za kółkiem, żeby rozwalić dwumas przy ALT. Jeśli zdecydujesz się na zmianę sprzęgła, najlepiej kompletu np Sachsa, mechanik bardzo szybko oceni czy dwumas nie ma luzów. Ewentualnie podjedź pod stromą górkę na 4-ce przy 40km/h. Jeśli nie zacznie szarpać, masz już wstępne oględziny za sobą
akro023 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Opublikowano 24 Lutego 2017 no te sprzeglo troche mnie irytuje ze tak wysoko dopiero lapie przez co czasami zrywa silnik :/ jak caly komplet trzeba by bylo wymienic to troche w koszta trzeba bedzie sie zakopac
tracer123 Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 po zmianie sprzęgła dużej różnicy nie będzie, tez łapie na samej górze, niby przez pierwszy 1000km łapie od połowy ale potem wraca do normy. jedyny plus lekko działający pedał sprzęgła. wymieniałem w listopadzie komplet sascha - 1515 zł + 200 robota. nie wiem po co wymieniłem dwumas, mój był niemal w idealnym stanie. teraz leży i się kurzy.
przem8 Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 Przed wymianą jak i po wymianie sprzęgła na LUK w A4 bierze w połowie. Nie wiem jak z regulacją pedała sprzęgła w audi ale kiedyś jak żona miała corolle d4d po wymianie sprzęgło brało od samej podłogi i nie dało się jeździć. Sprzęgło oczywiście też hydrauliczne i czytałem tam na forum, że absolutnie nie ma żadnej regulacji i tak ma być. Pojechałem do znajomego mechanika i dosłownie chwile podłubał coś przy pedałach i sprzęgło idealnie brało od połowy, a położenie pedała w stosunku do innych się nie zmieniło. I bądź tu mądry...
rade Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 U mnie jak odbierałem samochód od mechanika to nie umiałem wyjechać , bo można sprzęgło ręką obsługiwać, tak lekko działało i od samego dołu, a po tygodniu się ułożyło i łapie od połowy.... Zobaczymy co to będzie, jak odbiorę po weekendzie bo jeszcze coś tam nie tak jest, bo coś lekko stuka po wciśnięciu pedału i wróciło na gwarancję. Cytuj Trzeba mieć niefart, albo ognisty temperament za kółkiem, żeby rozwalić dwumas przy ALT. Albo dużo jeździć Po 250 tyś km to chyba nie tak wcześnie.
akro023 Opublikowano 26 Lutego 2017 Autor Opublikowano 26 Lutego 2017 to czyli to taka normalka w tych autach z tym sprzeglem ... moze z ta pompa sprzegla jeszcze cos ewentualnie by zrobic
azrael Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Dnia 25.02.2017 o 18:17, rade napisał: Albo dużo jeździć Po 250 tyś km to chyba nie tak wcześnie. To nie diesel, żeby rozwalić dwumasę przy 200-250k km Kolega tracer123 twierdzi, że miał dwumas w niemal idealnym stanie, a zdaje się, że już dawno przekroczył 250. Dwumas ALT może dużo wytrzymać. To ten sam, którym szarpie 1.8T, który jednak o wiele gwałtowniej nabiera mocy.
akro023 Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 na razie sie wstrzymam z ta wymiana, bo moze rzeczywiście nie ma takiej potrzeby na ta chwile
Kodzak Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Witam, podepne się pod temat sprzęgła 5 miesięcy temu wymieniałem kompletne sprzęgło + dwumasa Sachs + wysprzęglik i po tych 5 miesiącach zaczął dziać się problem bo przy rozgrzanym silniku gdy wciskam sprzęgło to słychać stuki.. co to może być ? Mechanik spieprzył robotę ? czy po takim czasie czyli 5 miesięcy jechać do nich z reklamacją ? Audi a4b6 2.0 ALT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się