Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jaki stożek ?


zima022

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie chciałbym załozys filtr sozkowy do sinika 2.6v6 tylko nie wiem gdzie go szukac poniewaz na (górnej) obudowie orginalnego filtra jest umocowana przepływka :( Czy sa jakies przejscia moze?? pradzcie czy stozki juz do tego przystosowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie założyć stożek,trzeba trochę pokombinować,a to co jest w obudowie filtra to nie jest przepływka,wyjmij ten moduł z obudowy,w razie potrzeby przedłuż przewody i przykręć do blachy w komorze silnika najlepiej daleko od gorących elementów,bo to cudo musi mieć chłodzenie.Ja umocowałem to w zderzaku pod lampą.I teraz spokojnie zakładaj filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taki standardowy z allegro za 36 zł,i spisuje sie dobrze,ale niespodziewaj sie piorunujących efektów w mocy.Przyrostów nie ma,przynajmniej ja nie odczułem,moze jest bardziej elastyczny,ale dzwięk super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma to tak zrobione-dzwiek ze storzka jest super przy v 6

27102008170mn4.th.jpg

27102008169fw3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolego straszną rzeźbę zrobiłeś z tym stożkiem... ale wiem wiem dla was liczy sie tylko dzwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie też to zastanawia jaki to storzek wpierniczyć. Ten dzięk nie moge skumać jak się zmienia znaczy jaka barwa jest tego dźwięku?? Bardziej rasowa jest ta V6?? Czy poprostu okręcić tą obejmę od karbownicy wyciągnąć ją trochę i wtedy dzwięk jest taki sam jak by był stozek czy też deczko inny?? Jaki sozek polecacie KN jest dobrej firmy?? Czy od tej karbownicy do stozka musze dodac jakąs przedluzke czy moge bezposrednio do tej karbownicy przymocowac filt?? Nie zapominając też o tej przepływce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27102008170mn4.th.jpg

Montując taki stożek jak na tym zdjęciu na bank z czasem będą problemy z przepływką. Słabo filtruje, a pryskając go syto olejkiem zaszkodzisz przepływce, bo olejek nie ma się nawet gdzie osadzić. Ścianki za cieńkie, jak papier. Poza tym podczas jazdy w ostrym deszczu stożek będzie naciągał wodą, bo nie jest osłonięty. Za porządny stożek trzeba wydać min. 200zł, to całkiem inny przedział cenowy, ale przepływka jeszcze droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był zainteresowany to mam porządny stożek Pipercross na zbyciu. Nówka sztuka. Wej. 70mm.

resizeofp9280234wm6.jpg

w666.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po za efektami dźwiękowymi to jakie plusy daje filtr stożkowy? :naughty:

w seryjnych autach nic nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że o ile w wolnossących niewiele daje poza dzwiękiem, to w turbo doładowanych coś jednak dają. Turbo się łatwiej wkręca. Stosując do tego Down Pipe zamiast kata mamy turbo kick automatycznie nieco odrobine niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że o ile w wolnossących niewiele daje poza dzwiękiem, to w turbo doładowanych coś jednak dają. Turbo się łatwiej wkręca. Stosując do tego Down Pipe zamiast kata mamy turbo kick automatycznie nieco odrobine niżej.

nic nie dają...najwięcej dają downpipy i TIPy a nie stożki - sprawdzone na hamowni w kilku autach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostało to sprawdzone na hamowni to ok, nie mam powodu negować tego.

Ja wiem jedno, moje auto było wystrojone na sztywnym TIP-ie i stożku ITG. Jak miałem problem z szarpaniem to próbowałem wszystkiego aby sobie z tym poradzić i na próbe założyłem też ori puche z ori filtrem, ale na zwykłej gumowej rurce, dokładnie tak jak to w oryginale jest. To auto nie chciało wogóle jechać, tak jakby brakowało powietrza i to sporo. Doładowanie na wskaźniku ledwo w żółwim tempie się podnosiło. Mogła to być wina gumowej rurki, że duże turbo ją po prostu całkowicie zassało, nie wiem. Fakt faktem, że auto nie chciało jechać. Może w najbliższym czasie przetestuje ori puchę na sztywnym TIP-ie to się sam przekonam na własnej skórze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w najbliższym czasie przetestuje ori puchę na sztywnym TIP-ie to się sam przekonam na własnej skórze. :)

to jest jedyne rozwiązanie...już przetestowane u mnie...i dało najlepsze efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Poziek przypomnij jak wyszło to na hamowni u ciebie: ori filtr kontra stożek gąbkowy. Ile KM na + dla stożka. Ja nie wyobrażam sobie 300 konnego 1.8T na seryjnej puszce i filtrze. Podciśnienie w zasysie od turbo jest znacznie większe niż na stożku, bo ori filtr nie ma takich przepływów i jest restrykcyjny. Zresztą tak jak większość seryjnych gratów w 1.8T . Chyba, że w słowach "jedyne rozwiązanie" chodzi ci o kompromis między funkcjonalnością/bezpieczeństwem/parametrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na seryjnej puszcze powietrza zrobiłem 13,17... i auto reaguje najlepiej z seryjna puszką. W usa chłopaki mówią, że jedyne co się udało Audi to właśnie konstrukcja dolotu powietrza.

Najważniejsza sprawa w układzie dolotowym w 1.8T to sztywny TIP -czyli turbo inlet pipe... to daje najlepsze rezultaty w połączeniu z seryjna puszką :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam śmigam na stożku ITG, piore/nasączam go co ~10k km i nie widzę żadnych negatywów tego, wręcz przeciwnie :wink4: , a po stronie seryjnej puchy jak narazie widzę. To, że ta pucha to jedyne co się Audi udało to przesada. Amerykańce niech sobie lepiej chryslera, albo mustanga krytykują :decayed: , a jest co. Finito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...