Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 TDI Avant by Pawisco


Pawisco

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej kupic dystanse na zamowienie. Wchodzace na piaste 57.1mm z kolnierzem 66.6mm. Dystom takie wykonuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, muunv napisał:

Lepiej kupic dystanse na zamowienie. Wchodzace na piaste 57.1mm z kolnierzem 66.6mm. Dystom takie wykonuje

no dokładnie, dlatego jestem zdziwiony ostro nad zestawiem dystans+pierścien przecież to już w teorii nie mogło się sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tobias napisał:

no dokładnie, dlatego jestem zdziwiony ostro nad zestawiem dystans+pierścien przecież to już w teorii nie mogło się sprawdzić

Jesteś ostro zdziwiony, a mam znajomych, którzy na takich modyfikacjach jeżdżą i nie mają problemów. Kupiłem dystanse pod 57,1, w razie gdybym wrócił do poprzednich felg nie musiałbym ich zmieniać. Dla mnie temat się skończył, wyrzuciłem dystanse i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rzeczy wizualnych :)

1. naprawa klapy bagażnika (usunięcie korozji wokół ramki rejestracji, lakierowanie, usunięcie emblematów)

klapa.jpg

2. zmiana koloru ramek chromowanych na czarny mat (użyłem Motip Sprayplast, która tworzy powłokę gumową), po kilku tygodniach nie widać żadnych odprysków

przod.jpg

3. przyciemnienie szybek :P żałuję, że tego nie zrobiłem wcześniej...

szyby.jpgszyby2.jpg

Wsio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara :)

Też u siebie nie żałuję wyrzucenia emblematów i pomalowania chromów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze troche ściemnić przód, czarne ramki w lampach i będzie git :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17.10.2018 - 229500 km

Kolejna wymiana oleju po 10 tys. km. Oczywiście Valvoline Synpower MST C3 5W40 + płukanka Liqui Moly + filtr Bosch. IMG_20181017_161333.jpg

Przy składaniu mały zonk - bagnet został mi z rurką w ręce :P na szybko udało się skleić izolacją, żeby dojechać do domu, na drugi dzień kupiłem w ASO nową rurkę bagnetu za całe 30 zł. IMG_20181018_165620.jpg

Do wymiany również korek wlewu oleju, widać ślady oleju, zeszłoroczna wymiana samego uszczelniacza korka niewiele dała.

Zaświeciła się również kontrola zużycia klocków hamulcowych, więc przed zimą akcja hamulce :) Przy okazji wymiany tarcz (również nadają się do wymiany) i klocków, muszę oczyścić i pomalować brzydkie zaciski. Zamówiłem też zestaw nowych spinek do osłony silnika, która leży w garażu od wiosny. Pomimo, że osłona jest lekko przetarta w jednym miejscu, to wszystkie mocowania ma całe, więc warto ją zamontować ponownie.

Czas również podjechać do wulkanizatora z kołami zimowymi.

---

Olej Valvoline Synpower MST3 5W40 5L

Filtr oleju Bosch P9619

Płukanka Liqui Moly Engine Flush

Lejek 038 103 663

                                                                

Edytowane przez Pawisco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26.10.2018 - 230300 km

Korzystając z urlopu spędziłem kilka godzin przy aucie. Do zrobienia były trzy rzeczy: wymiana korka wlewu oleju, montaż osłony pod silnikiem oraz wymiana klocków i tarcz na przedniej osi wraz z wyczyszczeniem i pomalowaniem zacisków i jarzm.

Wymiana korka poszła na początek, jako rozgrzewka :)

IMG_20181026_134045.jpg

Wbrew pozorom montaż osłony zajął się trochę czasu. Zakupiłem na Allegro komplet spinek, które nieco różniły się od oryginalnych. Udało się jednak poskładać wszystko w całość i osłona wróciła na swoje miejsce. Zawsze to jakaś dodatkowa ochrona w zimowe miesiące.

IMG_20181026_112111.jpgIMG_20181026_112131.jpg

Na koniec zostawiłem sobie hamulce, przy których pomógł szwagier mechanik :) Śruby jarzma udały się odkręcić bezproblemowo, dłuższa walka była tylko z jedną. Przy okazji oczyściłem i umyłem zaciski i jarzma. Na koniec pomalowałem srebrną farbą z Hammerite. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie była to profi robota, wypadałoby kupić porządny zestaw do malowania zacisków, ale to nie była robota na ten dzień. Najważniejsze, że udało się dobrze oczyścić i pomalować, wszystkie prowadnice ogarnięte, śruby jarzma wyczyszczone i zabezpieczone. Malowanie zacisków to tak naprawdę robota na kilka dni, więc zrobi się wiosną. Na koniec składanie - wpadł zestaw Textara, zarówno tarcze i klocki.

IMG_20181026_133827.jpg

Jak widać, wymiana klocków to była konieczność :)

IMG_20181026_153728.jpg

---

Korek wlewu oleju FEBI zamiennik

Zestaw spinek osłony silnika Polcar zamienniki

Tarcze hamulcowe Textar 288mm nr 92057603

Klocki hamulcowe Textar nr 2193801

Edytowane przez Pawisco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

hehe, no klocki już prawie blacha :P

akurat wybrałem najsłabszy klocek, pozostałe w nieco lepszym stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27.11.2018 - 231800 km

Na początku miesiąca wymieniłem koła na zimowe - opony Nexen Winguard Sport 235/45/R17 na sline-owych felgach. Koła letnie na razie odłożone, w wolnej chwili porządnie je doczyszczę i prawdopodobnie wystawię na sprzedaż. Zaczęły się mroźne dni i po odpaleniu słychać głośną pracę osprzętu - muszę zweryfikować co jest przyczyną hałasu (charakterystyczne "skwierczenie"), po chwili pasek zaczyna piszczeć, a po rozgrzaniu silnika problem ustaje. Podczas wymiany rozrządu w 2016 nie robiłem nic przy osprzęcie, tak więc w starym roku szykuje się prawdopodobnie wymiana pasków i uszkodzonego elementu, zapewne napinacza lub sprzęgła alternatora.

Od 2-3 miesięcy stosuję co drugi bak 200 ml olej Liqui Moly 2T 1052 - coś więcej będzie można powiedzieć za kilka tygodni, na razie uwag nie mam, nic się nie dzieje :P

Przed okresem zimowym auto zostało porządnie umyte, na lakier poszedł zestaw Poorboy's Professional Polish + IPA + Soft99 Fusso Coat, na szybę przednią niewidzialna wycieraczka wycieraczka Rain-X, felgi zimowe zostały porządnie umyte, na opony nałożyłem dressing. Środek zaś został odkurzony, mycie APC + Poorboy's Natural Look, wpadły również dywaniki gumowe na zimę Petex (mam je drugi sezon, do oryginału im daleko, ale nie są takie złe - za tę cenę optymalny wybór).

Zdjęć brak, awaria telefonu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nexenów jestem naprawdę zadowolony ;) przygotowanie do zimy jak trzeba ! Szkoda tylko, że zdjęć brak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widziałem że wymieniałeś świece, zastanawiam się czy jak nic się nie dzieje to warto wymienić po jakimś czasie na nowe ?
Akurat bratu pozostał komplet świeć BERU i miałbym za free ?
Odnośnie auta widać że zadbane :)
Dałbym z tyłu mniejsza wycieraczkę od Q5, auto jakieś lżejsze jak dla mnie wtedy się wydaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, boguc napisał:

zastanawiam się czy jak nic się nie dzieje to warto wymienić po jakimś czasie na nowe ?

Miernik w ręke i sprawdzić czy mają do 1 ohma, wszystko powyżej to już do wymiany :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, boguc napisał:

Kolego widziałem że wymieniałeś świece, zastanawiam się czy jak nic się nie dzieje to warto wymienić po jakimś czasie na nowe ?
Akurat bratu pozostał komplet świeć BERU i miałbym za free ?
Odnośnie auta widać że zadbane :)
Dałbym z tyłu mniejsza wycieraczkę od Q5, auto jakieś lżejsze jak dla mnie wtedy się wydaje ?

U mnie nic się nie działo, ale wymieniłem, bo chciałem :P nawet nie mierzyłem starych, ale nie zaszkodzi, tak jak pisze Kamil - pomiar jest dość prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł dzień dzisiejszy! :D

Pojawiłem się wreszcie w Jetronik Tuning we Wrocławiu na modyfikację silnika. Właściciel to bardzo dobry i doświadczony fachowiec od chiptuningu. Więc tak:

1. diagnostyka i wstępny pomiar na hamowni - wyszło bardzo dobrze, korekcje w normie, aczkolwiek pompki nr 2 i 4 będą kontrolowane, seria okazała się zdrowa (prawie 140PS, ponad 293 Nm).

20181212_180515.jpg

2. strojenie i ponowny pomiar - wstępny plan na 165PS i 365 Nm pokazał, że auto ma dodatkowe rezerwy - ostateczny wynik prawie 171PS i 370 Nm! Oczywiście, można sięgać nieco wyżej, ale przy tym przebiegu i wieku jednostki w zupełności wystarczy.

20181212_180503.jpg

3. porównanie przed i po.

20181212_180448.jpg

Jestem bardzo zadowolony nie tylko z samej modyfikacji (czuć od pierwszego naciśnięcia pedału gazu), ale przede wszystkim z tego, że wynik seryjny był obiecujący, turbo po regeneracji pracuje bardzo dobrze i silnik jest w dobrej kondycji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Rok, nowe cele? :) na pierwszej stronie zrobiłem aktualizację pierwszego posta, zawierając najważniejsze naprawy i mody.

Rok temu zrobiłem sobie w notatniku listę małych i większych celów, które chciałem zrobić w aucie w 2018. Pomimo tego, że różnie było z zasobami finansowymi i czasem wolnym, udało się praktycznie wszystkie zrealizować ? najważniejsze z nich to zakup większych kół (które planuję sprzedać i kupić inne np. wzór RS4 B7 ?), regeneracja turbosprężarki, naprawa klapy bagażnika, przyciemnienie szyb i finalnie podniesienie mocy silnika. 

W 2019 chciałbym odświeżyć nieco wnętrze, po głowie chodzi dołożenie tempomatu, kierownicy multi, może kolorowego licznika. Chciałbym wyczyścić powierzchnie skórzane, rozglądam się za jakimś dobrym środkiem. Gdy uda mi się sprzedać felgi, kupiłbym coś innego, bardziej klasycznego :) zobaczymy w jakim stanie po zimie będą przednie błotniki, jednak ranty dostają mocno w kość, widać korozję, pomimo tego, że staram się je czasami czyścić, demontując nadkola i wybierając syf... Inżynierowie Audi w tej sprawie się nie popisali. Z rzeczy eksploatacyjnych na start idzie wymiana łożyska koła lewego przedniego. Po sezonie zimowym sprawdzę stan wahaczy, być może przyjdzie czas na wymianę. Wielokrotnie ludzie pisali na forum, że jeździli na starych wahaczach długo, a po demontażu okazało się, że są w opłakanym stanie :) Jak miałbym wymieniać, to zdecyduję się na tańsze zestawy, moje przebiegi roczne to 20 000 km, więc jak przykładowy SKV wytrzyma 2-3 lata, to nie będę narzekał... Przy okazji serwisu klimatyzacji muszę przyjrzeć się chłodnicy klimy, jej wygląd trochę mi się nie podoba :P to chyba tyle, choć na pewno o czymś zapomniałem.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku i życzę realizacji modów, które codziennie przychodzą nam do głowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to oby mody w 19 równie sprawnie poszły co w 18 ;) trochę pracy Cię czeka hehe jesli chcesz to wszystko ogarnąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kamil-vag napisał:

No to oby mody w 19 równie sprawnie poszły co w 18 ;) trochę pracy Cię czeka hehe jesli chcesz to wszystko ogarnąć :P

Gdy się czegoś nie ogarnie, to nic się nie stanie :) wszystko zależy od zasobów portfela, jak zawsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...