killler Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) Witam. kupilem niedawno Audi i mam z nia problem, przejrzalem juz chyba wszystkie tematy na forum ale poki co nie znalazlem usterki. Objawy sa takie,ze po uruchomieniu zimnego silnika kiedy jest na ssaniu obroty delikatnie faluja i silnik w ogole dziwnie sie zachowuje, gdy wylaczy sie ssanie i obroty spadna do 900 wszystko jest jak nalezy. Natomiast jadac na rozgrzanym silniku powiedzmy powyzej 80km/h gdy wciskam sprzeglo obroty spadaja powoli do 0 i silnik gasnie.Gdy silnik nie jest rozgrzany problem ten nie wystepuje.Nie wystepuje tez przy nizszych predkosciach powiedzmy 30-40km/h.Sprawdzalem plakiem psikalem gdzie sie dalo ale poki co nic nie zauwazylem zeby gdzies zaciagal lewe powietrze. Dzis u kolegi podlaczylismy auto pod kompa, znalazle kilka bledów, niestety nie mozna bylo nawiazac polaczenia z silnikiem nie wiemy dlaczego, odczytalo bledy z tablicy rozdzielczej klimy. zalaczam zdjecia. po skasowaniu i przejechaniu zadnych bledów nie znalazlo. pojezdze troche i znów sprawdzimy czy cos nowego wywali. Moze ktos jeszcze cos podpowie co moze byc przyczyna tych problemów, szczególnie uciazliwe jest to gasniecie po wcisnieciu sprzegla lub wrzuceniu na luz.Bede wdzieczny za kazda wskazówke. dodam jeszcze ze u mnie nie ma elementu który zaznaczylem kolkiem na czerwono(zdjecie zapozyczylem z innego tematu), poprzedni wlasciciel chyba(niemiec) zastapil go kawałkiem wezyka który wlozyl w rure dolotowa, ja uszczelnilme go silikonem myslae ze tam lewego powietrza nie lapie Edytowane 18 Marca 2017 przez killler
radekjez Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 Tak jakby coś z silniczkiem krokowym czyli z wolnymi obrotami czujnik tem do wymiany. A i zacznij coś w kierunku może przepływomierza cewek, ale te pierwsze rzeczy są do zmianyWysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
killler Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Opublikowano 18 Marca 2017 po skasowaniu bledów nowych nie wywala temperature wskazuje prawidlowa taka sama jak komputer, wymieniany byl rozrzad i plyn mozliwe ze mechanik odpail bez plynu i dlatego wywalilo blad. pojezdze i podepniemy do kompa zobaczy czy beda bledy.
killler Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Opublikowano 26 Marca 2017 witam.dzis w ramach testu odpialem wtyczke przeplywomierza efekt taki ze po rozpedzeniu i wlaczeniu na luz auto nie gasnie obroty spadna ladnie do 900 i jest ok. czyzby winny moich problemów byl przeplywomierz ?niestety po jakims czasie wywalilo taki bląd pomaranczowa kontrolke, mimo podpiecia spowrotem przeplywki blad nie znika, niestety nie mam czym go skasowac.znajomy ma audi b5 1.8 benzyne numer na przeplywce ten pierwszy jest inny natomiast ten drugi zgadza sie czy bedzie to pasowalo zeby podpiac na probe i zobaczyc co bedzie ?
Kary Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 kontrolka silnika raczej nie zgaśnie, najczęściej zapala się z powodu katalizatora poniżej progu wydajności - jak zacznie mrugać to sygnalizuje wypadanie zapłonów(silnik nie równo pracuje/bądź pracuje np na 3 cylindrach). Trzeba podpiąć vaga i zobaczyć co tam się zadziało ale jeśli pracuje normalnie to pewnie katalizator.
killler Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 podejrzewam ze zapalila sie od tego za autem jechalem z odlaczona przepływką
killler Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 no to dzis przelozylismy przepływke od kolegi b5 1.8.jeden numer byl.po przelozeniu zgasla kontrolka check jednak po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz auto nadal gasnie,Natomiast moja przeplywka w jego aucie sprawuje sie ok. Znalezlismy kolejna rzecz która moze byc winna na zdjeciu zaznaczylem ja na czerwono tam w srodku jest takie ramię i ono jest ulamane przez co nie steruje klapami.kolega mial to samo w B5 efektem bylo wzrost spalania z 10 na 15. u mnie spalnie ok10. Czy ta usterka moze byc przyczyna szarapnia silnika na ssaniu oraz gasniecie po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz ?no i dlaczego na odpietej przeplywce auto nie gasnie po rozpedzeniu ?pomozcie:)
radekjez Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 I będziesz miał wypadanie zapłonow to jest grucha podcisnieniaWysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
xsebo1 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Może szarpać, ale nie gasnąć. Dźwignia zmienia obieg powietrza dolotowego, z uszkodzoną kopyto ma dopiero od 3 tys obrotów. Ze sprawną kierownicą od ok 1200 ciągnie. Musisz zrobić logihttps://a4-klub.pl/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/, diagnostykę i coś powinno wypłynąćWysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
killler Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Opublikowano 29 Marca 2017 postaram sie do konca tyg zregenerowac ta dzwigienke,dzis rano zamknalem maxymalnie recznie klapy powietrza i mimo to gdy auto bylo na ssaniu szarpalo. jutro przed rozruchem odepne wtyczke przepływomierza i zobaczymy co bedzie.przepływka byla podmieniana z audi b5 1.8, roznily sie jednym numerem, po zamontowaniu u mnie zmian nie zauwazylem auto po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz gaslo, natomiast kolegi b5 na mojej przeplywce zachowywala sie jak nalezy.postaram sie o jakas inna przeplywke jeszcze na podmiane.bede tez chcial ogarnac jakis program i zdiagnozowac komputerem co i jak
xsebo1 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Kabel z Viaken-a to wydatek rzędu 30 zł, więc warto się zaopatrzyć. A jak przyspiesza? Od 3 tys obrotów wciska w fotel i idzie jak strzała? Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
killler Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Opublikowano 30 Marca 2017 kabel zamówielm ten ktory jest polecany w 1 poście, https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html koszt 54zł. z przyspieszaniem to mysle wina tego ulamanego ramienia od kierownicy powietrza bo jak sie uchyli wiecej klapy to lepiej ciagnie od dolu, jutro postaram sie to zrobic i zdam relacje
killler Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2017 niestety jeszcze nie doszla paczka z kablem, dzis w ramach testu przed pierwszym uruchomieniem odpialem wtyczke przeplywomierza, efekt auto pracowalo ladnie równo na saniu nie bylo zadnego falowania obrotów ani trzesienia buda,zapalila sie kontrolka od esp. po zgaszeniu i podpieciu wtyczki za któryms tam razem naciskajac esp udalo mi sie wylaczyc kontrolke. mysle wiec ze elementy ukladu zaplonowego takie jak cewki kable czy swiece mozna wykluczyc skoro auto po odpieciu przeplywki pracuje rowno i nie gasnie po rozpedzeniu
killler Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 niestety jeszcze nie doszedl kabel. ale co moge powiedziec, zawsze po odpaleniu czekalem az wylaczy sie ssanie i obroty przestaną falować wtedy dopiero ruszalem. Dzis zaraz po odpaleniu wlaczylem 1 i zaczalem ruszac auto bylo strasznie mułowate wrecz prawie zgaslo, dopiero po wylaczeniu sie ssania zaczelo normalnie jechac
killler Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 kierownica powietrza ogarnieta prowizorycznie ale działa jak nalezy, wg mnie auto lepiej sie zbiera.Dodam ze u mnie na maks otwartych klapach auto w ogole nie chcialo jechac, z dolu wrecz sie dusilo.teraz jest ok. co do moich problemów to nie ustapily ale juz chyba do konca tygodnia bede mial wkoncu kabel od Viaken i zobaczymy. A powiedzcie jak ktos wiec jak to jest, przykladowo odpinam przepływke i komputer pobiera domyslne wartosci ale tylko w obrebie przepływki(chodzi mi o to czy tylko w zakresie masy powietrza) czy automatycznie wszystkie inne parametry sa brane domyslnie z kompa?(tempetarury, odczyty z sondy lambpa itp itd
xsebo1 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Jedynie ilość powietrza, temperatura powietrza nie jest wykorzystywana w przeplywce (brakujący pin) temp bierze z czujnika obok kierownicy powietrza. Czasem oszukuje gdy jest oblepiony olejem Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 5 minutes later Sonda lambda nie ma nic do odlaczonej przeplywki, adaptacje sprawdzisz w engine > readiness -15Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
killler Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 rozumiem czyli przy odpietej przeplywce tylko wartosci co do ilosci powietrza sa brane przez ecu domyslnie a wszystko pozostale jest normalnie. czyli wychodzi ze przepływka uwalona, tylko ze podmiana nic nie dala, fakt byla od b5 i miala jeden numer inny, a moja w kumpla b5 działa jak nalezy.no nic na dniach bede juz mial dostep do kompa wiec zobacze co tam nie bangala i porobie logi
killler Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) co nowego wkoncu ogarnalem kabel.po pierwszym uruchomieniu vcds i sprawdzeniu bledów w silniku, co trwało dosłownie kilka sekund wyrzucilo cos takiego, niestety zamiast zrobic screene zrobilem zdjecia na których nie wiele co widac ale moze ktos cos doradzi. Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez killler zmiana treści
xsebo1 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Aktywuj Vaga, dużo błędów ?Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
killler Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 tzn ?nie rozumiem o co chodzi z ta aktywacja ?bledy skasowalem vcds, przseskanowalem jeszcze Engine vagiem ale juz bledów nie bylo, pojezdze troche i zobacze czy beda nowe i oczywiscie porobie logi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się