Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

felgi 17 stki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Rob@k napisał:

Mam nu siebie taki wzór felg, szukałem długo w dobrej cenie i powiem że pierwszy raz widzę z tym ET i one mają otwór centrujący 66,6 chyba że mają pierścienie centrujące. Tak wyglądają u mnie 7.5 17 ET28 opona 225/45

x500-DSC_0481.JPG

i to lezy bez dystansow? ciekawe czy w b6 tez by tak podeszlo

gosc podaje takie 3 rozmary w ogloszeniu ROZMIAR 7 x 17 ET46 ROZSTAW 5x112 -  OTWÓR CENTRALNY 66.6 mm , Rozmiar 7 x 17 ET34 5x112 - Otwór centralny 57.1 mm , ROZMIAR 7 x 17 ET37 ROZSTAW 5x112 - OTWÓR CENTRALNY 66.6   i o dziwo ten srodkowy ma otwor 57,1

Edytowane przez eMDe 1
Opublikowano

To są felgi z A5 i ET mają 28, 37, 46 Ten 34 pierwszy raz widzę i z takim środkiem. Wychodziły jeszcze w rozmiarze 16 cali ale nie wiem z jakim ET. Do B6 też te felgi podejdą i będą wyglądać jak u mnie (kumpel je ma z oponą 235)

Opublikowano
6 minut temu, Rob@k napisał:

To są felgi z A5 i ET mają 28, 37, 46 Ten 34 pierwszy raz widzę i z takim środkiem. Wychodziły jeszcze w rozmiarze 16 cali ale nie wiem z jakim ET. Do B6 też te felgi podejdą i będą wyglądać jak u mnie (kumpel je ma z oponą 235)

i konkretnie szukales et 28 czy lepsze by byly inne rozmiary, a po prostu takie wpadlo? no i czy jestes zadowolony czy nic nie ociera? bez dystansow? (sory ze tak nawijam co chwile o tych dystansach ; p  ale ja wogole nie czaje o co tam chodzi i chce zalozyc kolo i nie zastanawiac sie co dalej)

Opublikowano

Tak szukałem konkretnie 28 bo to max co można włożyć bez dystansu. Koło leży równo z błotnikiem i nic nie obciera. Przy większym ET trzeba włożyć dystanse żeby uzyskać ten efekt.

Opublikowano

dziękuję za pomoc. tylko tak kolega Rob@k ma 17 stki z et 28 i nie ma dystansów, a kolega azure ma 17 stki et 43 i tez bez dystansów i nic nie ociera.... czyli ja mogę sobie zalożyć z et od 28 do 43 bez dystansów i nic nie będzie ocierało?

Zawartość dodana 0 minutes later
15 minut temu, Rob@k napisał:

Tak szukałem konkretnie 28 bo to max co można włożyć bez dystansu. Koło leży równo z błotnikiem i nic nie obciera. Przy większym ET trzeba włożyć dystanse żeby uzyskać ten efekt.

 

Opublikowano

Tak jak piszesz tylko ET 43 koła bardziej schowane we wnętrzu nadkola ET28 bardziej na zewnątrz i wizualnie ładniej wygląda (ale to rzecz gustu).

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Rob@k napisał:

Tak jak piszesz tylko ET 43 koła bardziej schowane we wnętrzu nadkola ET28 bardziej na zewnątrz i wizualnie ładniej wygląda (ale to rzecz gustu).

a co myslicie o tych? https://www.olx.pl/oferta/felgi-18-rs6-opony-audi-s-line-vw-5x112-zamiana-dare-bbs-jr-CID5-IDjZMdR.html#2b187da3a9 ciezko znalezc 7,5 z tych co mi sie podobaja.  wiec moze 18... tylko widze et 35 wejdzie? i jakies dziwne dekielki czy to oryginaly?

 

znalazlem na forum "do A4 35 jest idealne przy 8" feldze" tylko tam chyba chodzilo o b5 

Edytowane przez eMDe 1
Opublikowano

Tutaj na przykład masz felgi jak moje

http://allegro.pl/felgi-alu-oryginal-audi-7-5j17-et28-5x112-w-wa-585-i6704338666.html

Jest ich sporo na allegro tylko szukaj w lepszych pieniądzach (ja za swoje dałem 1300zł z oponami)

Co do 18 to przy 8 calach ET35 podchodzi bez problemu

Opublikowano

tylko czy 18" będzie dobrze wyglądało przy standardowym zawieszeniu. A co myślicie o 8jx17 i oponki 225/45/r17

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Rob@k napisał:

Tutaj na przykład masz felgi jak moje

http://allegro.pl/felgi-alu-oryginal-audi-7-5j17-et28-5x112-w-wa-585-i6704338666.html

Jest ich sporo na allegro tylko szukaj w lepszych pieniądzach (ja za swoje dałem 1300zł z oponami)

Co do 18 to przy 8 calach ET35 podchodzi bez problemu

widziałem, widziałem - ale,dzieki za przykład. Dziś kilka godzin siedziałem na felgach olxie , allegro i przymierzalniach tyle ze tam felgi już nie audi, ale kilka ciekawych jest , jak używane to wolałbym pojechać i je zobaczyć, czyli raczej szukam gdzieś w obrębie mojego województwa, no chyba że jakieś mnie bardzo oczarują albo nie będzie wyjścia. a masz może taką fote żeby było widać cały samochód (chodzi mi o bok) takie coś jak moje. tak mam teraz na 16 stkach

834864111_1_1080x720_18-turbo-quattro-s-line-manual-szwajcar-serwis-polecam.jpg

Edytowane przez eMDe 1
Opublikowano
tylko czy 18" będzie dobrze wyglądało przy standardowym zawieszeniu. A co myślicie o 8jx17 i oponki 225/45/r17

Jeśli masz zawieszenie 1BA, to odpuść sobie felgi 18. Przy szerokości 8J zdecydowanie załóż zalcany przez Audi rozmiar - 235/45/17.
Opublikowano (edytowane)

Tak to wygląda

x500-DSC_0484.JPG

Edytowane przez Rob@k
Opublikowano

dzieki, już mniej wiecej wiem co mi potrzeba. pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Nie chcę zakładać nowego tematu bo praktycznie dotyczy tego samego. No chyba, ze autor ma cos przeciwko...

1. Dlaczego liczycie zamiennik od 235/45 R17, a nie np. od 205/55 R16? U mnie to jest fabryczny rozmiar. Licząc od R16 zamiennikiem o najbardziej zbliżonej średnicy jest 225/45 R17. Czy taki wlasnie powinienem wybrac?

2. W ogóle to najchętniej zostałbym przy szerokości 205. Mam seryjna moc i mimo, ze motor jest bardzo zdrowy to jakos nie chce obciazac go dodatkowymi oporami toczenia. Tym bardziej, ze jazda głównie bez szaleństw więc trakcji starcza. No chyba, ze 215? Sam juz nie wiem bo z drugiej strony nie są to jakies kolosalne roznice, ale totalnie nie mam porownania jesli chodzi o Audi z dieslem i dlatego prosze Was o rade. Wiekszość oryginalnych felg 17-calowych ma szerokosc 7,5 cala. Warto szukac 7J zeby moc zalozyc opone 205? Czy w ogole 205 na 17" bedzie slabo wygladac (za wąsko)? Znalezc bym cos na pewno znalazl tylko czy to ma sens?

3. No i kwestia ustawienia głebiej/na zewnątrz. We wszelkich parametrach doskonale sie orientuje jednak nie jestem pewny czy dobrze przeliczam roznice w szerokości felgi na jej odsadzenie.

Przykład:

1 felga ma 7” i Et 42. 2 felga 7,5”. Czy, żeby 2 była w tym samym miejscu co 1, powinna mieć Et 48? Przyjalem, że 0,5 cala to 12 mm i podzieliłem to na pół (czyli 6 mm) bo ET jest parametrem do osi felgi. Skoro na strone przybylo 6 mm to wlasnie o tyle „wypchnęło” nam felge na zewnatrz nadkola stąd zwiększone ET o 6 czyli do 48. Prawidlowo?

Cała wątpliwość polega na tym czy ta os zawsze wypada symetrycznie czyli na srodku felgi?

Jeśli nie to nie da się dokladnie policzyc umiejscowienia felgi w nadkolu bo nigdy nie wiemy jak rozlozy się dodatkowa szerokość (na która strone felgi). Pozostaja tylko przymiarki. No chyba ze szerokosc felgi zostaje ta sama - wtedy bazujemy tylko na samej liczbie ET.

Tutaj podziękowania dla Rob@k za wstawienie fotki poglądowej i informacje przy jakiej szer. i ET felga zrównuje się z nadkolem, czyli wg prawa osiąga maks. odsadzenie. Przy okazji bardzo fajna fela i własnie jej wzór (wklęsły środek) zachęca by ja porzadnie wysunac na zewnatrz. Mam jeszcze 2 inne modele upatrzone i tak jak przy w. w występuja one w kilku wariantach ET i teraz wlasnie pytanie ktore bedzie najoptymalniejsze stad wczesniejsze pytanie czy prawidlowo to licze...

Na pewno nie chce głebiej niz mam teraz (7J, ET 42). Zawieszenie fabrycznie obnizone (1BE), ale to chyba nie ma znaczenia przy porownywaniu z innymi modelami B6 bez obnizenia?

Edytowane przez Tamley
Opublikowano

Audi podaje na wlepce auta rozmiar opony dla 17", dlatego dla tej szerokości 235/45/17 jest to wyjściowy rozmiar.

Opublikowano

Ok. A kojarzysz co podaje dla 18"?

 

Opublikowano

235/40/18

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...