Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT Diagnostyka logów


Crucifixed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Cały czas mam problem z szarpaniem na zimnym silniku w moim Alt'ku. Błędy jakie wypluwa to:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
 

Logi Grup:

032+033+002 statyczne http://vaglog.pl/log-032_033_002_O7sVeq.html
032+033+002 dynamiczne http://vaglog.pl/log-002_033_032_HSSsc.html

130+131+134 http://vaglog.pl/log-130_131_134_4zItXe.html

014+015 http://vaglog.pl/log-014_015_o8el1S.html

 

Wykonałem większość logów z tematu Kamil-vag o podstawowej diagnostyce, ale nie doszliśmy do niczego konkretnego ;/

Wymienione:

świece, cewki, przeczyszczona przepustnica. 

Coś z tych logów można wywnioskować, albo z innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka deczko zaniża ale bez tragedii. Ale zachowanie sondy lambda na wolnych to są jakieś jaja... tyle że w dynamicznym nie wygląda znowu źle... 
test starzenia sondy zrób z grupy 034. Wpisz w google "diagnostyka sond 1.8t".
003+033 na wolnych poproszę. przygazuj też trochę po prostu na postoju utrzymaj lekko podwyższone obroty. Upewnij się że w 003 jest kat przepustnicy. bo mi wsię tak wydaje na 99%.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log-003_033_2RI016.html

003+033 na wolnych, jak podniosę obroty to faluje, nie da się utrzymać stałych.

Sonda na początku faktycznie wariuje,  wskazania pokazują wartości dodanie, czyli jakby otrzymywał zbyt ubogą mieszankę i dolewa paliwa... To by też wyjaśniało chlapanie z wydechu. Z tym, że sondę wymieniałem na nową miesiąc temu, dziwna sprawa.

Edytowane przez Crucifixed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica wariuje (3 kolumna w grupie 003), pytanie czemu. Sonda nie wariuje tylko na początku ale cały czas. Sonda pokazuje śmieszne napięcia (kolumna druga gr033, powinno być w takich sytuacjach między 1.4 a 1.6V) a ECU nie wprowadza korekt (pierwsza kolumna grupy 033). Coś masz dobrze po%^#%. Może ECU na podmiankę? Jakieś błędy masz? Ktoś coś grzebał przy ECU, wiązkach, kablach do sondy? Skasuj błędy odepnij przepływomierz i znowu grupa 003+033.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik ,trochę pisałem z Pawłem, ciężko coś dojść - nie wspomniał tu ale błąd sondy mu pokazuje czasem i kazałem się mu tym najpierw zająć, żeby sonda zaczęła normalnie pracować...  Przepływkę też zauważyłem. 

Paweł, tego jeszcze nie kazałem Ci robić... może podmiana wtrysków miejscami skoro cewek i świec generuje błąd w tym samym miejscu ? ? ? 1 i 4 dać do środka a 2 i 3 po zewnętrznej ? ? ? 

Zawartość dodana 0 minutes later

Może wspólnie do czegoś dojdziemy, tym bardziej, że Dominik teraz na bieżąco z tym wszystkim hehe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na prawdę sie nie podoba zachowanie te sondy... jest tragiczne. Przecież ta mieszanka dopiero na końcu robi się znośna. A korekt ECU nie wprowadza żadnych. Chyba że Paweł robił log na zimnym... ale tak czy siak na zimny powinna pokazać na początku bogato...

za to w tym logu http://vaglog.pl/log-032_033_002_O7sVeq.html (pierwszym) na poczatku ubogo a potem już nawet bez korekt. 032 czyste więc nikt nie powie że korekty się "przeniosły" na LTFT... Potem znow mimo mieszanki ubogiej  (powyżej 1.5V to ubogo) komp mówi że jest bogato... przecież to są jakieś jaja... może się nie znam ale na logikę obstawiałbym ECU...
Kamil, Paweł też mi mówił o błędzie sondy, w sumie kazałem mu już nie pisać na PW bo właśnie tak jest że potem nie można dojść do ładu. Błędy " 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit        P0130 - 008 - Implausible Signal - Intermittent " który często tyczy się okablowania... i temu bym się przyjrzał przede wszystkim. Paweł też zmieniał listwę wtryskową.  Pytał o drugą sondę, moim zdaniem nie powinna ona wywoływać takiego zachowania. Napisał że wymienił pół auta, z chęcią poznałbym pełną listę wymian i czynności. Paweł, masz starą sondę? Dla pewności autko bez LPG?

Zawartość dodana 16 minutes later

A i zrobiłbym test. Log grupy 031+033. Na ciepłym psiknąć PLAKiem w okolicę wlotu powietrza (w sumie spoko by było wyciągnąć filtr żeby go nie zapaćkać). Czy sonda zareaguje.

Zawartość dodana 26 minutes later

Przepustnica w dynamicznym też nie trzyma obciążenia. W alt jest chyba elektroniczna i elektroniczny pedał gazu. Znowu mi się wydaje że ECU nie wie co robi.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko bez gazu, sama benzyna.

Na chwilę obecną założyłem nowy rozrząd, 4 nowe cewki, 4 świece, sondę lambda Bosh, czujnik temperatury cieczy, łańcuszek pod pokrywą, podmieniałem listwę wtryskową, miesiąc temu wymieniałem olej + filtry, mam kupiony łańcuszek i napinacz łańcuszka, bo była diagnoza "to na pewno napinacz jak Ci 1 i 4 wypada, wymieniaj" no i zajrzałem pod pokrywę, łańcuszek sztywny, napinacz chodzi, napina jak trzeba.. na razie nie wymieniłem, bo mam też jeden popychacz niesprawny i czekam aż kupię komplet i zrobię wszystko na raz, z tym że nasłuchiwałem jak pracuje silnik i pod pokrywą słychać tylko popychacz, przy odpalaniu mam taki 1-2 sekundowy terkot typowy dla tego silnika, podobno to właśnie ten napinacz, ale wcześniej też występował bardzo długo i na pracę silnika nie wpływał.

Oleju bierze tyle co zwykle czyli 100-250ml na 1000km (co dziwne czasem pojawi się kontrolka min stanu oleju, ale na bagnecie full...).

Płynu chłodniczego nie ubywa.

Spalanie benzyny wydaje mi się, że jest w normie, a może nawet ciut niższe po wymianie sondy.

Błędy już kasowałem kilkukrotnie, zawsze wypluwa losowe wypadanie zapłonów i wypadanie zapłonów cylinder 1 + cylinder 4.

Chociaż jeszcze z miesiąc temu raz pojawił mi się błąd jak jeszcze sprawdzałem u znajomego właśnie jakiegoś sterownika, teraz już nie pamiętam dokładnie kodu ale kojarzę coś, że właśnie chodzi o sterownik wtrysku... // Edit. Chyba, że pomyliłem z Sterownikiem ECM - 18010 niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30) - ale to już raczej nieaktualne, bo wymieniłem akumulator (stary zaliczył zgona).

Niestety praca w tygodniu ogranicza mnie czasowo, ale jutro postaram się podmienić te wtryski i zrobić logi o które prosisz.

Podrzucam też zdjęcia błędów sprzed miesiąca z jakiegoś urządzenia diagnostycznego od mechanika.

Spoiler

16ieg4m.jpg

Spoiler

2zfoh3a.jpg

Od kilku tygodni sam sprawdzam na VCDS i błędy się różnią, dodatkowy błąd z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze nie wyskakuje (sam 1,4), sonda też nie wyskakuje (a dziwne, bo wtedy było to już po wymianie sondy), sterownik ECM też - aku zmienione.

 

// Jeśli chcecie dodatkowo jeszcze jakieś logi to piszcie zrobię jutro za jednym razem, bo szczerze to już mi się płakać chce jak te auto chodzi na zimnym jakby chciało wypluć silnik... (dlatego też na zimnym dynamiczne odpadają, bo nie da się jechać...)

Edytowane przez Crucifixed
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce to ci powiedziałem czyli 031+033  cieply wolne obroty:

Pkt1) podac czegoś do dolotu i spr czy sonda i komputer zareaguje (stft powinno pojsc na minus,  a sonda powinna pokazac spadek napiecia) 

Pkt2) odepnij jakis wezyk który jest za przeplywomierzem w dolocie,czyli wymus lewe powietrze. Albo np rozszczelnij dolot przy przepustnicy. Stft powinno iść na + a napiecie na sondzie w gore. 

Ważne! Koniecznie upewnij  się ze przed czynnościami nie ma błędów. Jeśli są to kasuj, jeśli nie to nie kasuj i spr co podaje  grupa 032 (fotka czy zapisz na kartce). 

Wazne2! miej przy sobie stoper czy coś co pozwoli Ci dokładnie określić w jakiej sekundzie logu (i przez ile sekund)  wykonales pkt 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpaliłem, przejechałem kilka km, wróciłem podpiąć pod Vaga. Ostatnio przy przekładaniu cewek zapomniałem dokręcić obudowę przewodów tymi dwiema śrubami i dzisiaj wyskoczyły mi takie błędy:

Spoiler

8 Znalezione:  
17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit: Open Circuit        P1364 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit        P1355 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit: Open Circuit        P1358 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit: Open Circuit        P1361 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

Pewnie poluzowały się podczas jazdy i dlatego wyłapało otwarty obwód, ale jutro mam wolny dzień więc sprawdzę dokładniej. Wcześniej sprawdzałem pod obudową czy wtyczki nie są gdzieś przegrzane czy przerwane i wyglądało ok...

Co do tych logów:

http://vaglog.pl/log-031_033_G36TFLL.html (psikałem w 26 i 50 sekundzie)

http://vaglog.pl/log-031_033_2TB6aq.html (psikałem w 15 sekundzie)

Z tym że jutro wszystko powtórzę, tylko powiedzcie mi dokładnie czy mogę rozszczelnić na ten moment psikania układ i całkiem do środka rury psikać np. w okolicach tej harmonijki nad filtrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o które dokładnie miejsce co chodzi ale najlepiej psiknac we wlot powietrza. Przepływomierz musi do tego mieć nuezaburzony przepływ powietrza. Jak rozszczelnisz uklad zaraz przy nim (na odcinku wlot powietrza przeplywomierz) to ten przepływ zostanie zaburzony. Logi sprawdzę później. 

Zawartość dodana 54 minutes later

Popatrz wykres pracy Twojej sondy (pierwszy rys) i mojej sondy (drugi rys).
Widać straszną różnicę. Wykres mojej też nie jest piękny wzorcowy bo powinna być niemalże idealna sinusoida wokół wartości 1.5V. Niestety nie potrafię dokładnie powiedzieć ale log chyba był na LPG a to trochę też wpływa na wynik. Dodatkowo u mnie też były logowane 2 grupy co też wpływa na wynik, a niestety mój sterownik a Twój... mój ma opóźnienie pomiędzy odczytami napięcia około 0.8-0.9sekundy... Twój 0.25-0.3sekundy.  Ale w czym różnica. U mnie wyraźnie sonda idzie w górę i w dół w górę i w dół. U Ciebie potrafi stać w miejscu. 

Na dzisiejszych logach widać choć jakąś pracę sondy, niestety jeśli wierzyć Twoim pomiarom to psikałeś w 26sekundzie a sonda reaguje dopiero 4sekundy później. W drugim logu różnica wynosi około 7sek. Nie potrafię tego do końca określić ale dla mnie winna jest sonda (jej okablowanie) lub ECU.
Na wszelki wypadek sprawdziłbym jak zachowa się silnik jak mu odepniesz przepływkę przed zapaleniem i zobacz jak silnik się będzie rozgrzewać.

 

sondaP.JPG

sondaD.JPG

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączeniu przepływomierza wykryło błąd 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low        P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded
a przy odpalaniu sytuacja bardzo podobna, z tym że po całkowitym odpuszczeniu gazu inaczej niż zwykle nie potrafił utrzymać obrotów i gasnął.

http://vaglog.pl/log-031_033_tZ75BH0.html log po odłączeniu przepływki

http://vaglog.pl/log-031_033_Uy73m.html z podłączoną przepływką

Przy następnym logu ( http://vaglog.pl/log-031_033_YPy8X.html ) w 26 sekundzie rozszczelniłem to miejsce aż do 47 sekundy:

Spoiler

[imgJ47QmFB.jpg

 

Przy następnym logowaniu w 17-18 sekundzie rozszczelniłem to samo miejsce i psiknąłem plakiem do środka. http://vaglog.pl/log-031_033_1dTH72y.html

Nie wiem czy chcemy na pewno trzymać się tej sondy.

Fakt, wskazania są nieprawidłowe, ale znajomy pokazywał mi na pracującym silniku na starej sondzie bardzo podobny wykres w czasie rzeczywistym na rozgrzanym silniku i tłumaczył mi, że wskazania powinny przebiegać sinusoidalnie jak najbliżej 0, ale nie więcej niż -5 do +5. U mnie przebiegało właśnie w ten sposób, z tym że co chwilę było duże wychylenie, dlatego polecił mi zmienić sondę.

Wszystko fajnie, tylko że wymiana sondy nie przyniosła kompletnie żadnych rezultatów, nie jest ani gorzej ani lepiej (nawet mimo tego że z tą jest widocznie gorzej niż poprzednią), ale mam wrażenie, że coś innego tutaj jest nie tak.

Starą sondę mam, mogę przekręcić z powrotem.

Jeszcze coś co zauważyłem, przysłuchałem się w okolicy tego zaworu zwrotnego paliwa który widać na zdjęciu powyżej obudowy filtra - dochodzi z niego dźwięk jakby nierówno przepływało paliwo - nie wiem czy to normalny dźwięk czy ten zaworek też może mieć jakieś znaczenie?

Edytowane przez Crucifixed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpenij jeszcze na próbę czujnik temepratury. Bo to że wymieniane nie znaczy że nie trafił się trefny. Ja się kolego nie czepiam sondy. Jak dla mnie to ECU nie wie co robi mimo odczytów z sondy. Nie znam budowy alt i miejsce które pokazałeś nie wiele mi mówi. Nie wiem też co to za zaworek... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to zawór zwrotny paliwa, znajduje się na łączeniu przewodów paliwowych

akeTHCw.jpg 

 

Po odpięciu czujnika cieczy chłodzącej wentylator od razu uruchamia na full obroty

Edytowane przez Crucifixed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego -N80 - czyli zawór wspomagający odpowietrzanie zbiornika paliwa. On powinien tak cykać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to nieważne. Co do wtryskiwaczy postaram się jutro podmienić miejscami, bo jeszcze tego nie zrobiłem dojście jest kiepskie (chyba że nie trzeba zdejmować wszystkiego, nie wiem jak się zabrać za to). Sondę zamienię skoro na tej jest gorzej (wykres na poprzedniej wyglądał bliżej poprawnego) zobaczymy co pokaże. 

Z tym popychaczem (słychać go już dość wyraźnie) nie ma to nic wspólnego?

W kwietniu przymierzam się do wymiany kompletu, będzie można na coś spojrzeć przy okazji.

Edytowane przez Crucifixed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiłeś się tego popychacza... Słychac go cały czas czy tylko rano na zimnym ? :P W ALT ten popychacz napina łańcuch, nic więcej, za zmianę faz rozrządu odpowiada wariator, zrób log 020 i 091 i zobacz czy poprawnie zmienia fazy rozrządu... 

Jak dla mnie to przydałoby się drugie sprawne ALT i podmienić świece, przewody, sondę, ECU... Nie zawsze nowe musi oznaczać sprawne... Sprawdzić kompresje na zimnym i ciepłym jak Łukasz podpowiada. Wyciąg tą listwę wtryskową paliwa, pokręć rozrusznikiem i zobacz jak to rozpyla, czy każdy daje ładną mgiełkę... Jak cały osprzęt OK, to może warto przyjrzeć się mechanice ? Zawory itd... 

Gdzieś kiedyś też czytałem, że komuś wypadały zapłonu bo lambda się "wieszała"... co u Cb jak Dominik zauważył występuje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował zamówić przez internet ECU (najlepiej z INPOSTem) używkę i podmienić. Jak nie to odesłać. No i ta kompresję faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...