Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP silnika 2.4 ARJ na 2.8 - jaki kod silnika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Pacjent co prawda to C5 99r w manualu ale silniki są te same co w B5.

W aucie siedzi silnik 2.4 ARJ z uszkodzonymi zaworami, chcemy zrobić mały upgrade na 2.8.
Czy ktoś może wie jaki kod silnika przysporzy najmniej problemów ? 

Ponoć te silniki (2.4/2.8) mają SAI :

ALF
ALG
ALW
AML
AMM
AMX
AQD
ARJ
ARN
ASM
ATQ
ARE
BDV

Czy da się wsadzić silnik bez SAI ? czy różnice da się pominąć ?  Najpopularniejsze silniki na rynku wtórnym to ACK, APR, AMX.

Zapewne dodatkowo będzie różnica w przepustnicach oraz sondach w niektórych są 4 a niektórych 2. Zapewne SAI ma tutaj znaczenie.

Myślę właśnie o silniku AMX lub ALG lub AQD.

 

 

 

Opublikowano

Przecież wyrzucić sai to raczej nie jest problem. Nie wiem jak w 2.8, ale w 2.7 mam wywalone. Tylne sondy tak samo się wywala. Najlepiej by było po prostu przerzucić ecu z wiazka, immo off i heja.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No właśnie wiem że SAI da sie wyrzucić ale ponoć inne są głowice czy coś.

A niestety znajomy dla którego to będzie robione chce to że tak powiem tańszym kosztem.

Opublikowano

SAI będzie razem z 4 sondami lambda i jeszcze innymi układami "wokół" silnika - to jest cały pakiet pozwalający na homologację EURO3. Jak masz przedliftowe 2,4, to najłatwiej wg mnie byłoby celować w APR lub ACK bo to też są silniki bez wcześniej wspomnianych dodatków, a zarazem jest ich dosyć dużo na rynku. Nie chce mi się teraz szukać numerów części ale podejrzewam że sam słupek we wszystkich kodach jest praktycznie taki sam jeśli chodzi o wymiary/przepływy, może się różnić mocowaniami dodatkowego osprzętu.

Opublikowano
SAI będzie razem z 4 sondami lambda i jeszcze innymi układami "wokół" silnika - to jest cały pakiet pozwalający na homologację EURO3. Jak masz przedliftowe 2,4, to najłatwiej wg mnie byłoby celować w APR lub ACK bo to też są silniki bez wcześniej wspomnianych dodatków, a zarazem jest ich dosyć dużo na rynku. Nie chce mi się teraz szukać numerów części ale podejrzewam że sam słupek we wszystkich kodach jest praktycznie taki sam jeśli chodzi o wymiary/przepływy, może się różnić mocowaniami dodatkowego osprzętu.


Zgodzę sie z Tobą ale zobacz ze ARJ jest niby w grupie silników z SAI.
Dzisiaj auto bede miał to zobacz na własne oczy co ma.
Opublikowano

Sięgnąłem do ETKI i faktycznie, zwracam honor, są silniki z SAI na dwóch sondach, m.in. właśnie ARJ. Czyli moja teoria legła w gruzach ;) Tak czy siak- na pewno nie masz w nim 4 sond więc wymiana na 2.8 też na 2 sondach.

Opublikowano
Sięgnąłem do ETKI i faktycznie, zwracam honor, są silniki z SAI na dwóch sondach, m.in. właśnie ARJ. Czyli moja teoria legła w gruzach [emoji6] Tak czy siak- na pewno nie masz w nim 4 sond więc wymiana na 2.8 też na 2 sondach.


A mógłbyś być tak dobry i zobaczyć który silnik ma 2 sondy z Sai ? Będę wdzięczny i ułatwi mi to prace.
Opublikowano

2,8 30V z SAI, ale na 2 sondach są dwa: ALG i AQD

Bez SAI na dwóch sondach praktycznie wszystko do 2000r z wyjątkiem tych dwóch wyżej oraz jakby się trafiły to AMM, AMX, AML i ASM bo te już mają 4 sondy

Opublikowano
2,8 30V z SAI, ale na 2 sondach są dwa: ALG i AQD
Bez SAI na dwóch sondach praktycznie wszystko do 2000r z wyjątkiem tych dwóch wyżej oraz jakby się trafiły to AMM, AMX, AML i ASM bo te już mają 4 sondy


Ok dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...