darek995 Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Witam! Pacjent co prawda to C5 99r w manualu ale silniki są te same co w B5. W aucie siedzi silnik 2.4 ARJ z uszkodzonymi zaworami, chcemy zrobić mały upgrade na 2.8. Czy ktoś może wie jaki kod silnika przysporzy najmniej problemów ? Ponoć te silniki (2.4/2.8) mają SAI : ALF ALG ALW AML AMM AMX AQD ARJ ARN ASM ATQ ARE BDV Czy da się wsadzić silnik bez SAI ? czy różnice da się pominąć ? Najpopularniejsze silniki na rynku wtórnym to ACK, APR, AMX. Zapewne dodatkowo będzie różnica w przepustnicach oraz sondach w niektórych są 4 a niektórych 2. Zapewne SAI ma tutaj znaczenie. Myślę właśnie o silniku AMX lub ALG lub AQD.
Duds Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Przecież wyrzucić sai to raczej nie jest problem. Nie wiem jak w 2.8, ale w 2.7 mam wywalone. Tylne sondy tak samo się wywala. Najlepiej by było po prostu przerzucić ecu z wiazka, immo off i heja. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
darek995 Opublikowano 24 Marca 2017 Autor Opublikowano 24 Marca 2017 No właśnie wiem że SAI da sie wyrzucić ale ponoć inne są głowice czy coś. A niestety znajomy dla którego to będzie robione chce to że tak powiem tańszym kosztem.
wojtek_lbn Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 SAI będzie razem z 4 sondami lambda i jeszcze innymi układami "wokół" silnika - to jest cały pakiet pozwalający na homologację EURO3. Jak masz przedliftowe 2,4, to najłatwiej wg mnie byłoby celować w APR lub ACK bo to też są silniki bez wcześniej wspomnianych dodatków, a zarazem jest ich dosyć dużo na rynku. Nie chce mi się teraz szukać numerów części ale podejrzewam że sam słupek we wszystkich kodach jest praktycznie taki sam jeśli chodzi o wymiary/przepływy, może się różnić mocowaniami dodatkowego osprzętu.
darek995 Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Opublikowano 25 Marca 2017 SAI będzie razem z 4 sondami lambda i jeszcze innymi układami "wokół" silnika - to jest cały pakiet pozwalający na homologację EURO3. Jak masz przedliftowe 2,4, to najłatwiej wg mnie byłoby celować w APR lub ACK bo to też są silniki bez wcześniej wspomnianych dodatków, a zarazem jest ich dosyć dużo na rynku. Nie chce mi się teraz szukać numerów części ale podejrzewam że sam słupek we wszystkich kodach jest praktycznie taki sam jeśli chodzi o wymiary/przepływy, może się różnić mocowaniami dodatkowego osprzętu.Zgodzę sie z Tobą ale zobacz ze ARJ jest niby w grupie silników z SAI. Dzisiaj auto bede miał to zobacz na własne oczy co ma.
wojtek_lbn Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Sięgnąłem do ETKI i faktycznie, zwracam honor, są silniki z SAI na dwóch sondach, m.in. właśnie ARJ. Czyli moja teoria legła w gruzach Tak czy siak- na pewno nie masz w nim 4 sond więc wymiana na 2.8 też na 2 sondach.
darek995 Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Opublikowano 25 Marca 2017 Sięgnąłem do ETKI i faktycznie, zwracam honor, są silniki z SAI na dwóch sondach, m.in. właśnie ARJ. Czyli moja teoria legła w gruzach [emoji6] Tak czy siak- na pewno nie masz w nim 4 sond więc wymiana na 2.8 też na 2 sondach.A mógłbyś być tak dobry i zobaczyć który silnik ma 2 sondy z Sai ? Będę wdzięczny i ułatwi mi to prace.
wojtek_lbn Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 2,8 30V z SAI, ale na 2 sondach są dwa: ALG i AQD Bez SAI na dwóch sondach praktycznie wszystko do 2000r z wyjątkiem tych dwóch wyżej oraz jakby się trafiły to AMM, AMX, AML i ASM bo te już mają 4 sondy
darek995 Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Opublikowano 25 Marca 2017 2,8 30V z SAI, ale na 2 sondach są dwa: ALG i AQD Bez SAI na dwóch sondach praktycznie wszystko do 2000r z wyjątkiem tych dwóch wyżej oraz jakby się trafiły to AMM, AMX, AML i ASM bo te już mają 4 sondyOk dzieki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się