Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa skrócony dolot kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie , nie działa skrócony dolot kolektora dolotowego :(  . Wymieniłem przewody podciśnienia , wężyki podłączone . Elektrozawór sprawny sprawdzany na krótko jak i przez Vaga działa . Ciśnienie podłączając na krótko działa zasysa i przestawia się dolot... jak wyczytałem na necie jedynym warunkiem spełniającym otwarcie jest rpm 4100 .  

cytat 

" Aby jednak takie parametry zostały osiągnięte Audi zastosowało skracanie kolektora dolotowego. Typowa jego długość to 78cm, natomiast przy ok. 4100 rpm komputer otwiera jeden z zaworków elektromagnetycznych sterujący siłownikiem podciśnieniowym (znajduje się przy filtrze powietrza "pod" przepływomierzem), którego zadaniem jest przełączenie klapek kolektora na skrócony obieg (38cm) o większej średnicy dzięki czemu zmieniają się parametry "dostawy" powietrza i zarówno moment jak i moc wzrasta przy większej prędkości obrotowej. Prędkość rpm jest tutaj jedynym parametrem decydującym o otwarciu klapek. " 

Obroty powyżej 4100 i nic ..... ręce opadają .

Proszę o pomoc :)

Opublikowano

Może walnięty czujnik sterujący. Nie wiem jak w A4 ale w 80 przy filtrze są dwa czujniki a kostki idące do nich mogą  być zamiennie (nie mam pewności, wiedza przed chwilą wyczytana) .

Opublikowano

dzięki dam znać jak tylko sprawdzę :)

 

Opublikowano

sprawdziłem i wszystko dobrze podłączone. Dalej będę szukać przyczyny dlaczego nie działa .....

Opublikowano
Dnia 15.04.2017 o 13:09, SebastosWolski napisał:

sprawdziłem i wszystko dobrze podłączone. Dalej będę szukać przyczyny dlaczego nie działa .....

ktorym kanalem sprawdziles ten elektrozawor?

sprobuj rozebrac te gruszke przy kolektorze, bo moze masz to ciegno urwane...

Opublikowano
Dnia 17.04.2017 o 18:40, kajmanovsky napisał:

ktorym kanalem sprawdziles ten elektrozawor?

sprobuj rozebrac te gruszke przy kolektorze, bo moze masz to ciegno urwane...

jak podłącze przewód omijając elektrozawór to gruszka działa więc gruszka sprawna . Może coś nie tak z komputerem silnika ?

Opublikowano

przyjacielu spotkałem się z taką sytuacją w audi S4 , ktoś ściągał kolektor ssący-kolektor wtryskowy i oddzielne klapy,  były 2 elementy na głowice ( kolektor ssący  główny na wszystkie  głowice)i oddzielny element wtryskowy , i oddzielny element ssący w którym występowały klapki, które jak wspomniałem wcześniej zaparły się o prowadnice kierunkowe powietrza, ktoś demontował to i źle złożył, porowiłem to i auto odzyskało resztę mocy,

Opublikowano

dzięki za info w wolnym czasie zobaczę :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...