Exkita Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Uszanowanie! Od 2 miesięcy cieszę się moim nowym nabytkiem jakim jest Audi A4 B5 1.9 TDI (AJM). Chcąc czuć się bezpiecznie postanowiłem troszkę w niego zainwestować. Skupiłem się na układzie hamulcowym, gdyż już przed zakupem na przeglądzie dostałem informacje, że tarcze są do wymiany, a kocki mogą jeszcze trochę pojeździć. Wybrałem więc i tarcze i klocki, ale zanim dojechałem na ich wymianę zauważyłem pewną bardzo niebezpieczną rzecz. Otóż podczas toczenia się auta z minimalną prędkością (zdarzyło mi się to w korku, w trakcie dojeżdżania do skrzyżowania i raz na parkingu gdy z niego wyjeżdżałem) gdy nacisnąłem pedał hamulca nagle zaczynam słyszeć dźwięk „tyrkotania” (tak jakby) ABS. Auto dalej się toczy, pedał hamulca jest mega twardy i mocniejsze naciskanie go nie powoduje zatrzymania się auta. We wszystkich przypadkach w ostatniej chwili zaciągnąłem ręczny i to powodowało zatrzymanie się auta. Zauważyłem też, że prawie za każdym razem po odpuszczeniu pedału hamulca coś „brzęczy pod maską” (mechanik powiedział, że to normalna sprawa, że to pompa dopompowuje po hamowaniu?! – nie wiem – nigdy tego w żadnym aucie nie słyszałem). U mechanika okazało się , że czujniki ABS przy kołach są krzywe i ogólnie do wywalenia. Tarcze spalone, zaciski (cytuję słowa mechanika: musiały mieć z 700 stopni Celsjusza, że tak wyglądają) do uratowania, klocki do wymiany. Odebrałem auto wczoraj i już niby wszystko ok. Podjeżdżam pod dom z minimalną prędkością i nagle to samo: Pedał hamulca twardy, nie reaguje na moje naciskanie z całej siły, dźwięk jakbym hamował na lodzie – czyli hmm nie wiem czy to brzęczenie pod maską „Czegoś czy to pompa ABS (głupieję już ja sam) i tylko ręczny mnie ratuje. Wracam do mechaniora, lekko wku i mówię o problemie. Wsiadamy z kompem i jedziemy. Czujniki ok. Wszystkie koła toczą się równo. Jednakże (nie wiem czy dobrze pamiętam) ciśnienie skacze systematycznie między 0 a 32.6 bara gdy nie naciskam pedał hamulca. W momencie gdy naciskam go ta wartość rośnie do 3500, 4000 i nawet 5000 w tamtej skali. Najgorsze, że komputer nie wykazuje ŻADNYCH błędów! Żadnych! Bardzo bym Was prosił o pomoc.
Adrian1727 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) A na jakich prędkościach sprawdzaliście czujniki ABS ? U mnie było tak że sprawdzałem odczyty vagiem i jadąc 10 km/h wszystkie czujniki pokazywały 10 km/h, jak zwolniłem do 6-7 to 3 czujniki pokazywały 6-7 a jeden z czujników pokazał 1 km/h, i okazało się że tylny czujnik ABS był zabrudzony i podawał złe odczyty po przeczyszczeniu nie miałem tego "tyrkotania" . Może warto sprawdzić jeszcze raz te czujniki żeby nie pchać się w koszta za bardzo. Chyba że WSZYSTKIE czujniki ABS zostały wymienione to wtedy może wina faktycznie czegoś innego. Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez Adrian1727
Exkita Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Dzięki za sugerowanie i ukierunkowaniu co robić. Co do servo to co? Wymienić od razu? Adrian1727 Czujniki były sprawdzane na prędkościach od 1km/h do 10 km/h. Wszystko szło równo. Swoją drogą nie wiedziałem, że z tyłu też mamy czujniki ABS (znowu pewnie koszta mi się szykują). W wątku powyżej kolega iwadrian opisuje problem podobny do mojego (tak mi się wydaję) który rozwiązał "tanią" metodą. Czy u nas w B5 też można spróbować tego myku?
Adrian1727 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 20 godzin temu, Exkita napisał: Adrian1727 Czujniki były sprawdzane na prędkościach od 1km/h do 10 km/h. Wszystko szło równo. Swoją drogą nie wiedziałem, że z tyłu też mamy czujniki ABS (znowu pewnie koszta mi się szykują). Ahaa, okej, nie jeśli czujniki wszystkie dobrze wskazują to jest okej, nie musisz wymieniać z tyłu niech zostaną po co w koszta wchodzić. Co do wątku z B6 niestety się nie wypowiem, gdyż jeszcze nie miałem z tym do czynienia. Pozdrawiam
Centi Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Podstawa to sprawdić VAGiem dynamicznie czujniki ABS. Czyli jakie prędkości pokazuje na każdym kole. Jeżeli z czujnikami będzie OK to jednak stawiałbym na pompę ABS niż na serwo. Jakby Padało serwo to pedał byłby faktycznie twardy ale przy wdepnięciu z całej siły autko powoli ale by hamowało. W pompie prawdopodobnie blokują się zaworki. Proponuję szybko to sprawdzić bo jak się przyblokują podczas szybszej jazdy to może być kiepsko.
nerwosolek Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Jestem posiadaczem a4 b5 2001r 1.9 AJM i mam ten sam problem ale przy dużych prędkościach .Ten dziwny odgłos występuje przy małych prędkościach na tzw dojeździe do skrzyżowania, delikatne hamowanie. Sprawdzałem kiedyś odgłos ten wydobywa się z tej pompy doładowującej poniżej pompy ABS-u.Mam Ją kupioną ale jeszcze nie wymieniałem (brak czasu). Czujniki wszystkie przejrzałem wyczyściłem i wyregulowałem na 1mm odległości . wymieniłem czujnik stopu zaciski i tarcze z klockami po remoncie i wymianie. zamieniłem pompę abs-u ., i dalej bez zmian .Zostaje tylko ta pompa doładowująca , serwo lub pompa hamulcowa.
kho Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 Dnia Tue Apr 04 2017 o 16:50, Exkita napisał: Dzięki za sugerowanie i ukierunkowaniu co robić. Co do servo to co? Wymienić od razu? Adrian1727 Czujniki były sprawdzane na prędkościach od 1km/h do 10 km/h. Wszystko szło równo. Swoją drogą nie wiedziałem, że z tyłu też mamy czujniki ABS (znowu pewnie koszta mi się szykują). W wątku powyżej kolega iwadrian opisuje problem podobny do mojego (tak mi się wydaję) który rozwiązał "tanią" metodą. Czy u nas w B5 też można spróbować tego myku? Witam. Mam bardzo podobny objaw hamulcowy. Otóż jadąc 140km/h zjeżdżając na prawy pas zacząłem hamowanie i ku mojemu zdziwieniu pedał hamulca twardy-problem z hamowaniem. Po chwili hamulce wróciły do normy. Z automatu zostaly wymienione wszystkie przewody podciśnienia, uszczelniony kruciec pompy vakum ( trochę luźny ) i póki co problem się nie pojawił. Tyle że chcialbym wymienić jeszcze ten łącznik gumowy co jest w ścianie grodziowej, a mie mam mumeru części. Przedstawiony problem w audi B6 może mieć miejsce i u mnie. Dodatkowym problemem jest że podczas postoju znika podciśnienie w serwie. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się