zbylus Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Witam.. Mam problem z audi a4 B6 1.9 TDI 101 km. Od jakiegoś czasu dziwnie "dudni" mi pod silnikiem. Słychać jakby był jakiś przedmuch. Ten dziwny odgłos ustaje, kiedy palcem przesunę dźwigienkę przy zaworze EGR. Kiedy ją puszczę i wraca do swojego wcześniejszego położenia dudnienie wraca. Byłem u 3 mechaników i każdy wymyśla mi inną wersję i oczywiście każdy wyciąga łapę po kasę, bo czas zmarnował, ale problem nie znika. Mam dosyć tych konowałów. Raz słyszę, że to zawór EGR, raz, że wałek rozrządu na krzywce wytarty, ale nie chciałbym wycelować za wymianę wałka rozrządu, a okaże się, że to ten zawór. Podpowie mi ktoś co to może być za przyczyna? Dodam, że jeżdżę tak już pół roku i nic więcej się nie dzieje, ani nie spada moc, ani nic innego. Nie wydaje mi się, że to wałek rozrządu, bo gdy tą dźwigienkę od EGRu ustawię w odpowiednim położeniu, to silnik chodzi jak pszczółka. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
michcio1985 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Niestety to wytarty wałek. Ta dzwigienka to od klapy gaszacej, przymykasz doplyw powietrza dlatego dudni mniej. Zdejmij pokrywe glowicy i ocen krzywki wałka, mocno podtarty nie zostawia zadnych wątpliwości nawet laikowi.Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
slawekk1980 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 (edytowane) Z tym wałkiem to nie byłbym tak do końca pewien, owszem najlepiej naocznie to stwierdzić. U mnie też z filtra powietrza buczy, w dwóch innych autach z tym samym silnikiem jak sprawdzałem- o przebiegach 75 tys. i 300 tys. też wydobywa się basowy dźwięk. Wytarty wałek to bardziej takie klepanie jak w traktorze, są filmiki w necie. Na wielu forach, również i tym jest sporo wpisów od osób, które wymieniły wałek, szklanki itd. i dalej dudni i buczy z filtra. Edytowane 1 Kwietnia 2017 przez slawekk1980
michcio1985 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Buczenie a dudnienie to różnica. Jak walek to bardziej dudni . Slychac najlepiej stojac z prawej strony przy nadkoluWysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
zbylus Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) 15 godzin temu, michcio1985 napisał: Buczenie a dudnienie to różnica. Jak walek to bardziej dudni . Slychac najlepiej stojac z prawej strony przy nadkolu Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Właśnie nie wiem do końca co się dzieje. Kiedy przesuwam tą dźwigienkę dudnienie całkowicie ustaje. Silnik pracuje bardzo cichutko, kiedy jednak puszczam ją z powrotem dudni pod filtrem powietrza jakby z jakieś pustej rury. Jeden mechanik grzebał i nic nie wymodził. Stwierdził, że to ten zawór, a później, że wałek, drugi wykluczył wałek i też stwierdził, że zawór. Żaden niestety nie chce kupić części i zamontować. Najlepiej gdybym to ja kupował, a oni metodą prób i błędów będą naprawiać. Wolałbym żeby jednak diagnoza była 100% i trafna naprawa, a nie ściema. Jestem laikiem i już kilka razy mechaniory mnie wydymali, dlatego wolę podpytać forumowiczów. Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez zbylus
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się