Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek pod zbiornikiem płynu chłodniczego


ofikruszon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam jakiś mały Wyciek pod zbiornikiem płynu chłodniczego co to moze być? dodam że wydaje mi się lekko płynu ubyło poniżej daje zdjęcia:(

Nie znam się za bardzo czy mogę z tym jeździć? do mechanika dopiero na piątek da rady. Co to moze mniej więcej być? Bardzo mnie to niepokoi 

 

20170402_223132.jpg

20170402_223138.jpg

Zawartość dodana 7 minutes later

silnik 2.0 tdi bpw 140 km 8v

Screenshot_20170403-004656.png

Screenshot_20170403-005224.png

Screenshot_20170403-005238.png

Edytowane przez ofikruszon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to za duze cisnienie w obegu chlodzenia. powyzej zdaje sie 1,5bara otwiera sie zawor upuszczajacy

do sprawdzenia korek zbiorniczka - malo prawdopodobne, zobacz czy ubywa przez zawor upustowy pod zbiorniczkiem palcem wymacasz, czy ktorys z wezy moze nie puszcza

kolejno chlodniczka egr (trzeba zrobic obejcie z rurki i weze polaczyc dochodzace do chlodniczki),

kolejnym etapem jak nic nie pomoze to uszczelka pod glowica/ glowica.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, moniuh napisał:

Generalnie to za duze cisnienie w obegu chlodzenia. powyzej zdaje sie 1,5bara otwiera sie zawor upuszczajacy

do sprawdzenia korek zbiorniczka - malo prawdopodobne, zobacz czy ubywa przez zawor upustowy pod zbiorniczkiem palcem wymacasz, czy ktorys z wezy moze nie puszcza

kolejno chlodniczka egr (trzeba zrobic obejcie z rurki i weze polaczyc dochodzace do chlodniczki),

kolejnym etapem jak nic nie pomoze to uszczelka pod glowica/ glowica.

 

 

Bo chodzi o to że wczoraj trochę mu dałem po garach i zaglądam pod maskę a tam takie coś.  Można z tym jeździć? 

Zawartość dodana 42 minutes later

z tym że ten wyciek jest centralnie pod zbiornikiem. Zauważyłem że przez noc mi wyciągnęlo trochę. było max jest min a zrobiłem wczoraj 100 km to jest max. Nie mam pojęcia co jest pod zbiorniczkiem jest taki odstajacu prostokąt jakby i jak macnalem tam to bardzo mokro byłp.  Czy może być to wina zbiornika ? Wątpię żeby to była uszczelka czy głowica raczej pod samym zbiornikiem raczej nie byłoby tyle płynu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsza opcja uszkodzony zbiorniczek, najdroższa uszczelka głowicy. Kolega w poście wyżej dokładnie opisał co i jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, .Pablo. napisał:

Najtańsza opcja uszkodzony zbiorniczek, najdroższa uszczelka głowicy. Kolega w poście wyżej dokładnie opisał co i jak. 

z tym że dziwne jest dla mnie to że jak dolalem do max to go po prostu wyplulo tak jakby za dużo miał. I teraz jest stan pierwotny przed dodaniem.  Wydaje mi się że będzie to zbiornik bądź korek może bo wyciek jest centralnie pod zbiornikiem. Jest poniżej kreski minimum a nie wyświetla mi wgl że nie ma płyny ale są jeszcze takie strzałki może jak zejdzie poniżej kreski to wyskoczy ale chodzi o to że zejść niżej nie chce :( Oddam do mechanika i tak ma mi zajrzeć do xenona bo prawy drzy przy odpalonym silniku i ma zajrzec do pompy oleju a głównie napęd i wymienić od razu wałek imbus :) Ale jeździć póki co tak mogę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo własnie ten wyciek płynu był powodem sprzedazy auta... - identyczny obiaw miałem kiedys z tym ze w 1.9 AFN - uszczelka pod głowica - w 2.0 jest jeszcze w układzie chłodnica EGRu jesli ona strzeli to beda podobne obiawy

w deszcze rozdzielczej podczas jazdy - nie słyszysz bulgotania/chlupotania - z nawiewów leci ci juz gorace powietrze ( HI ) przy tem. 70*...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poziom płynu utrzymuje się poniżej min i płynu juz nie ubywa to zła wiadomość,  to typowy objaw uszczelki głowicy.  Dolewasz do max po jakim czasie poziom spada poniżej min. U mnie było dokładnie to samo i diagnoza uszczelka pod głowica. Po wymianie uszczelki jak ręką odjal. Powachaj płyn czy nie śmierdzi spalinami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, .Pablo. napisał:

Jak poziom płynu utrzymuje się poniżej min i płynu juz nie ubywa to zła wiadomość,  to typowy objaw uszczelki głowicy.  Dolewasz do max po jakim czasie poziom spada poniżej min. U mnie było dokładnie to samo i diagnoza uszczelka pod głowica. Po wymianie uszczelki jak ręką odjal. Powachaj płyn czy nie śmierdzi spalinami. 

i z takim wyciekiem pod zbiorniczkiem będzie to uszczelka ? mi się nie wydaje hee

Zawartość dodana 24 minutes later

bulgotania podczas jazdy nie słyszę grzać grzeje i klima chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest to male pekniecie na uszczelce to nie jest jeszcze duzy klopot ;)  to wszystko zalezy czy uszczelka czy nie i jesli uszczelka to z ktorym kanalem polaczenie wystepuje, jak z wydechowym to masz podwyzszone cisnienie dlatego.

a wlasnie czy pod korkiem oleju masz ala majonez , albo moze widac delikatne oczka plynu?

bulgotanie mialbys przy duzym peknieciu...

btw. uszczelka to mniejszy klopot, bo moze masz pekniecie na glowicy, chociaz te bardziej w 16V pekaly...

 

napisalem Tobie co masz sprawdzic po kolei, posprawdzaj to co najbardziej oczywiste i najtansze w diagnozie. Trzymam kciuki zeby to byla pierdoła..

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, moniuh napisał:

jak jest to male pekniecie na uszczelce to nie jest jeszcze duzy klopot ;)  to wszystko zalezy czy uszczelka czy nie i jesli uszczelka to z ktorym kanalem polaczenie wystepuje, jak z wydechowym to masz podwyzszone cisnienie dlatego.

a wlasnie czy pod korkiem oleju masz ala majonez , albo moze widac delikatne oczka plynu?

bulgotanie mialbys przy duzym peknieciu...

btw. uszczelka to mniejszy klopot, bo moze masz pekniecie na glowicy, chociaz te bardziej w 16V pekaly...

 

napisalem Tobie co masz sprawdzic po kolei, posprawdzaj to co najbardziej oczywiste i najtansze w diagnozie. Trzymam kciuki zeby to byla pierdoła..

nie ma mazi nie kopci temp dobrze trzyma grzeje i wieje. wszystko gra wycieku już nie ma wcale.  Ja zalalem płynu lekko po2yzej max. Wydaje mi się że po prostu wyplulo nadmiar z zbiornika bo tak się robi. Macajac właśnie zbiornik był cały mokry od spodu od płynu.  Zobaczymy co dalej będzie ale wydaje mi się że wszystko jest ok. jutro zaleje do pomiędzy min i max i może wtedy będzie już gicio. A jak jest z klima wgl ? Bo u siebie w a3 miałem taką gwiazdkę i jak była włączona wiedziałem że klima jest włączona natomiast jak jest w a4 ? Econ trzeba włączyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to obserwowac tylko zostalo, zobacz czy po ostrzejszej jezdzie bedzie cisnienie pod korkiem, ale uwaga na gorace opary.

jak econ wylaczony to dziala klima, ale temp zadana musi byc nizsza niz to co wskazuje komp na zew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, moniuh napisał:

no to obserwowac tylko zostalo, zobacz czy po ostrzejszej jezdzie bedzie cisnienie pod korkiem, ale uwaga na gorace opary.

jak econ wylaczony to dziala klima, ale temp zadana musi byc nizsza niz to co wskazuje komp na zew.

ciśnienie tzn syczenie po odkrexeniu ? jeżeli będzie to wszystko gra ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie lekko moze tylko i wydaje mi sie ze jak sie uklad odpowietrza po wymianie. na 100% nie jestem pewien.

jak masz mozlisowsc to podmien korek od kogos i sprawdz czy nadal cisnienie powstaje, najlatwiej to zobaczyc wlasnie tym zaworkiem od dolu.

osusz to dokladnie i sie przejedz, nastepnie sprawdz czy jest jakis wyciek. nie musi sie nagrzac silnik.

zauwaz, ze przy zamknietym termostacie nie wplaywa plyn chlodniczy do zbiorniczka wyrownawczego, to to cisnienie bedzie pochodzic gdzies z ukladu wydechowego..

 

najtaniej sprawdz korek i podjedzd gdzies zrob test na obecnosc spalin w plynie chlodniczym ( chociaz nie zawsze to test roztrzyjajacy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     U 90% objaw jest taki sam jak u ciebie wywala płyn w tym miejscu bo to zawór upustowy. Na początku tylko takie objawy są przy lekko przedmuchanej uszczelce, zero szlamu na korku, zero bąbelkow tyło objaw wywalania płynu poniżej min. A najlepsze jest to ze każdy podchodzi do tematu jak ty to na pewno nie to :decayed: kolega tez tak jeździł pół roku nie dolewal płynu bo trzymało się poniżej min. Aż pewnego dnia na autostradzie dym z pod maski o laweta wypaliło kupę  płynu. 

Chcesz mieć pewność podejdź na test zawartości spalin w płynie. Korek przy odkręceniu może delikatnie syknac ale delikatnie. Węże masz twarde z chlodnicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, .Pablo. napisał:

     U 90% objaw jest taki sam jak u ciebie wywala płyn w tym miejscu bo to zawór upustowy. Na początku tylko takie objawy są przy lekko przedmuchanej uszczelce, zero szlamu na korku, zero bąbelkow tyło objaw wywalania płynu poniżej min. A najlepsze jest to ze każdy podchodzi do tematu jak ty to na pewno nie to :decayed: kolega tez tak jeździł pół roku nie dolewal płynu bo trzymało się poniżej min. Aż pewnego dnia na autostradzie dym z pod maski o laweta wypaliło kupę  płynu. 

Chcesz mieć pewność podejdź na test zawartości spalin w płynie. Korek przy odkręceniu może delikatnie syknac ale delikatnie. Węże masz twarde z chlodnicy? 

musiałbym zajrzeć jadę x nim do mechanika ile taki zabieg wymiany uszczelki może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko zalezy ile za robote wezmie Twoj mechanik, ale to duzo roboty. trzeba glowice planowac sprawdzic szczelnosc jakies 200 pewnie, do tego uszczelka odpowiednia, sruby  i uszczelenienia pompek, uszczelki kolektorow, vacum itp . Na pewno kafel lekko pojdzie, bo nikt za darmo nie zrobi...

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1,5 do 2,5 powinno się zamknąć z robota i częściami oraz planowaniem głowicy.  Sprawdź też chłodnice spalin zanim zdejmjiesz głowicę.Najlepiej ja obejdz i pojezdzij jak będzie bez zmian to czapka w górę niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj dolalem mu do pomiedzy min a max. Dzisiaj po jezdzie zagladam jak byl silnik rozgrzany a tam plyn na max. waz od chlodnicy twardy byl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to dopadł mnie UPG. Wymieniłem uszczelkę wszystko było ok. Ostatnio zaglądam na płyn było trochę ponad min dolalem do max patrzę kapie pod zbiornikiem.. Jest tak że kapie jak jest nadmiar ? też zauważyłem jakiś czarny syfek w środku a miałem robione oringi od wtryskow bo wylewalo się trochę to może być to.. Jest możliwość że uszczelka znowu poszla ? A była robiona 4 miesiące temu i glowica była planowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wydmuchanej uszczelki już znasz, pojeździ i obserwuj czy płyn wywala z pod zbiorniczka.

Jeżeli tak to najpierw wyeliminuj inne możliwe przyczyny ( uszkodzony korek zbiorniczka, chłodnica salin ), jak dalej będzie ubywało to masz powtórkę z rozrywki :naughty:

Czego Ci oczywiście nie życzę ...

Silnik za twojego użytkowania nie był mocno przegrzany ?

Jak długo ( ile km ) jeździłeś z padniętą uszczelką przed poprzednią jej wymianą?

Długa eksploatacja z uszkodzoną uszczelką pod czapką może spowodować w miejscu uszkodzenia erozję bloku silnika , wtedy bez planowania bloku może być ten sam problem po krótkim czasie przy każdej następnej uszczelce....:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...