BeyerBrown Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) https://procarmanuals.com/vag-ssp-246-variable-valve-timing-fluted-variator/ Tu masz wyjaśnione jak działają te wariatory. Taka ciekawostka odnośnie ustawienia kątów: Cytat Learning ability of the system The entire variable valve timing system is adaptive. This adaptability compensates for component and assembly tolerances as well as wear occurring during engine use. The engine control unit automatically initiates adaptation when the engine is idling and the coolant temperature is greater than 60° C. During adaptation at idle, the engine control unit uses signals from the engine speed sender and the Hall senders to check the idle settings of the inlet and exhaust camshafts. If the actual value does not agree with the specification stored in the control unit, the next time that the camshafts are adjusted, they will be corrected to the specification. Co w luźnym tłumaczeniu oznacza, że cały układ zmiennych faz jest samouczący się, czyli, że uwzględnia tolerancję komponentów (wariatorów i paska rozrządu), precyzji ich montażu oraz zużycie, występujące w trakcie użytkowania. ECU automatycznie uruchamia adaptację gdy temp. płynu osiągnie 60st.C. Proces uczenia się następuje na wolnych obrotach - ECU wykorzystuje do tego sygnały z czujnika prędkości obrotowej silnika (celem ustalenia pozycji wału korbowego i jakie w związku z tym powinno być bazowe położenie wałków rozrządu względem niego) oraz aktualną (rzeczywistą) pozycję poszczególnych wałków. Jeśli ta wartość nie zgadza się ze specyfikacją (idealnym ustawieniem) to wartości te zostaną skorygowane (=uwzględnione w algorytmach sterujących pracą silnika), tak długo, na ile pozwalają na to wartości (widełki) tolerancji zapisane w sterowniku. Jeśli wartość ta zostanie przekroczona to zostanie zapisany odpowiedni błąd w pamięci usterek. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez BeyerBrown
Pablo Escobar Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Panowie podłącze się do tematu, przy wymianie uszczelki pod głowicą za jednym zamachem wymienione kolejno co się dało na wszelki wypadek żeby dwa razy nie rozbierać, razrzad ustawiany na blokadach nie na kreski, a mało tego ze z silnika wydobywają si dziwne dźwięki to jeszcze po wymianie walka na ssącym po zakręceniu walem o obrót nie da się założyć blokad.... Panowie teksty typu zmień mechanika już tyle razy słyszałem ze darujcie sobie... Jeśli coś moglibyście pomoc super by bAudi.m4aAudi.raryło Audi.m4a
DarkBB Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 Blokady na wałki można założyć tylko z jednej strony wycięcia, obróć wałem o 360 st. i blokady powinny wejść.
.Cinek Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) Witam. Mam problem z moim ASN, a mianowicie w grupie 96 mam test off, gdzie w grupie 94 jest wszystko ok. Co moze być przyczyną? Zacięty wariator? Szarpanie karoseria, chceck engine oraz wypadanie zaplonow moze byc spowodowowany takim ustawieniem rozrzadu, takimi kątami? EDIT: Edit. Zadzwonilem do mechanika i powiedział ze nie mógł zejsć nizej z wartosciami na prawej głowicy(9, 15),ponieważ gdy zrobił na 4,4 to samochód zaczął źle chodzić, tak jakby nie chodził na wszystkie gary oraz trzęsło karoserią. Kolejną sprawą jest to, że było cos robione z prawą głowicą a mianowicie był zmieniany wałek ssący oraz nastawnik faz rozrządu był uszczelniony na sylikon a nie uszczelkę. 20190507_145907.mp4 Edytowane 11 Maja 2019 przez .Cinek
.Cinek Opublikowano 11 Maja 2019 Opublikowano 11 Maja 2019 Orientuje sie ktos czemu nie można ustawić wartości bliższych zera na prawej glowicy ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się