Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Korekta ustawienia rozrządu w 3.0 V6 ASN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

https://procarmanuals.com/vag-ssp-246-variable-valve-timing-fluted-variator/

Tu masz wyjaśnione jak działają te wariatory.

Taka ciekawostka odnośnie ustawienia kątów:

Cytat

Learning ability of the system
The entire variable valve timing system is
adaptive. This adaptability compensates for
component and assembly tolerances as well as
wear occurring during engine use.
The engine control unit automatically initiates
adaptation when the engine is idling and the
coolant temperature is greater than 60° C.
During adaptation at idle, the engine control unit
uses signals from the engine speed sender and
the Hall senders to check the idle settings of the
inlet and exhaust camshafts. If the actual value
does not agree with the specification stored in
the control unit, the next time that the camshafts
are adjusted, they will be corrected to the
specification.

Co w luźnym tłumaczeniu oznacza, że cały układ zmiennych faz jest samouczący się, czyli, że uwzględnia tolerancję komponentów (wariatorów i paska rozrządu), precyzji ich montażu oraz zużycie, występujące w trakcie użytkowania. ECU automatycznie uruchamia adaptację gdy temp. płynu osiągnie 60st.C. Proces uczenia się następuje na wolnych obrotach - ECU wykorzystuje do tego sygnały z czujnika prędkości obrotowej silnika (celem ustalenia pozycji wału korbowego i jakie w związku z tym powinno być bazowe położenie wałków rozrządu względem niego) oraz aktualną (rzeczywistą) pozycję poszczególnych wałków. Jeśli ta wartość nie zgadza się ze specyfikacją (idealnym ustawieniem) to wartości te zostaną skorygowane (=uwzględnione w algorytmach sterujących pracą silnika), tak długo, na ile pozwalają na to wartości (widełki) tolerancji zapisane w sterowniku. Jeśli wartość ta zostanie przekroczona to zostanie zapisany odpowiedni błąd w pamięci usterek.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Panowie podłącze się do tematu, przy wymianie uszczelki pod głowicą za jednym zamachem wymienione kolejno co się dało na wszelki wypadek żeby dwa razy nie rozbierać, razrzad ustawiany na blokadach nie na kreski, a mało tego ze z silnika wydobywają si dziwne dźwięki to jeszcze po wymianie walka na ssącym po zakręceniu walem o obrót nie da się założyć  blokad.... Panowie teksty typu zmień mechanika już tyle razy słyszałem ze darujcie sobie... Jeśli coś moglibyście pomoc super by bAudi.m4aAudi.raryło

 

 

Audi.m4a

Opublikowano

Blokady na wałki można założyć tylko z jednej strony wycięcia, obróć wałem o 360 st. i blokady powinny wejść.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z moim ASN, a mianowicie w grupie 96 mam test off, gdzie w grupie 94 jest wszystko ok. Co moze być przyczyną? Zacięty wariator?

Szarpanie karoseria, chceck engine oraz wypadanie zaplonow moze byc spowodowowany takim ustawieniem rozrzadu, takimi kątami?

EDIT: Edit. Zadzwonilem do mechanika i powiedział ze nie mógł zejsć nizej z wartosciami na prawej głowicy(9, 15),ponieważ  gdy zrobił na 4,4 to samochód zaczął źle chodzić, tak jakby nie chodził na wszystkie gary oraz trzęsło karoserią. Kolejną sprawą jest to, że było cos robione z prawą głowicą a mianowicie był zmieniany wałek ssący oraz nastawnik faz rozrządu był uszczelniony na sylikon a nie uszczelkę. 

 

Edytowane przez .Cinek
Opublikowano

Orientuje sie ktos czemu nie można ustawić wartości bliższych zera na prawej glowicy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...