Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzaski w okolicy egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam pewien problem który jest ciekawy kupiłem samochód niedawno i między temperatura silnika 50-90 silnikiem trzepie czuć to siedząc w aucie ale temat jest inny wczoraj zauważyłem jakieś dziwne odgłosy w okolicy egr na oczywiście kiedyś mnie nauczono badać silnik stetoskopem (przykładając śrubokręt ) i słyszę nawiększy hałas tam gdzie znajduja sie koła zębate pewnie zębatka sie wytarła po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła sie check engine i przy gaszeniu auta słyszę tez dziwny dźwięk jak by turbina mocno puściła powietrze.. proszę o pomoc ale ciekawostka jest to ze przestało przez te usterki trzepać silnikiem między temperaturami 50-90 stopni.. pozdrawiam

Zawartość dodana 21 minutes later

Dodam jeszcze ze nie odczuwam spadku mocy i dymienia silnik brd 170

Opublikowano (edytowane)

nie wiem czemu, ale BRD tak maja juz kilka osob narzeka na telepanie miedzy 50-70 stopni na jalowych obrotach.

byc moze jest cos zwiazanego EGR/ sterowaniem chlodnica spalin - bo zdaje sie od strony przody jest podlaczenie poidcisnienia do chlodnicy.

 

Edit: znalazlem konkretne info :D

 

Edytowane przez moniuh
Opublikowano

W sumie odczułem wrażenie ze jak zaczęło sie tłuc przy egr to silnik mi dłużej łapie temperaturę.. ale zastanawia mnie jeszcze ten oddech turbiny przy gaszeniu co jest za to odpowiedzialne...

Opublikowano

Mam jeszcze takie pytanie gdzie mogę kupić koło zębate do egr? Przepatrzylem całe Allegro i nima.. oczywiście czekam dalej na jakieś wskazówki odnośnie tematu

Opublikowano

Tego koła nie kupisz...jest to element wewnętrzny podzespołu...

Podobny problem występuje w B8 -Kiedyś jak Jeszcze B8 była świerzynką to ciężko było wydać mnóstwo kasy na egr więc wpadłem na pomysła i pojechałem do plastikarza aby mi plastikarz nałożył warstwę plastiku na stare zęby trybu a ja potem małymi pilniczkami wyciąłem zęby... troszkę to Pochodziło ale i tak się wysypało 

Spotkałem się Zenona o 90* obrócić tryb względem osi i też przez jakiś czas pochodzi...Ale to wszystko krótka meta.... 

Więc jeśli nie masz dpfu to wyprogramowac go w cholere i masz spokuj 

Kupić egr uzywke i przełożyć tryb 

Wymienić egr na nowy VDO już po około 400zł chodzą...

 

Opublikowano

A jak bym ogarnął takie koło zębate z np. Aluminium to pewnie byt sie znaleźli chętni??? Pogadam zaraz z frezerem bo jestem w pracy ciekawe ile mi powie za taka zębatkę jak bede wiedział co i jak czy jest opcja i ile mi powie za to to mogę pomoc chyba wielu ludzia bo wiem ze to jest nagminny problem.. 

Opublikowano

Kwestia też w jakim stanie są zęby pół księżyca od ośki 

Ogólnie jak ktoś nie ma dpfu to wyprogramowuje egr z reguły i ma z glowy

 

Opublikowano

Zaślep EGR, wyprogramuj jak SotoM Ci pisze i oprócz tego że na zawsze będziesz miał go z głowy to kolektor dolotowy nie obrośnie Ci "syfem".

Trzęsienie silnikiem na wolnych w BRD to przeważnie synchronizacja rozrządu. Ja ustawiam przeważnie na -1.0 do -1,5 i jest ok. Na forum jest cały wątek. 

Opublikowano

Sprawdzałem rozrząd mam -2.9 czyli na granicy bo z tego co sie orientuje to do 3 jest dopuszczalne. dpf mam mam dylemat co do wywalenia go bo nannastepne badanie techniczne mogę sie załapać na analizator spalin a bez dpf to już lipa... pół księżyc czy te zębatki wszystko jest do zrobienia jak sie ma dobrych ludzi z obróbki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...