Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie auto wybrać - mocna benzyna do 30 000 PLN 1.8T, 2.0TFSI [A3] [A4]


szymon_2304

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Z racji że kilka dni temu sprzedałem swojego diesla (A4 B7 2.0TDI), chciałbym zapytać Was jakie auto wybrać.

Szukam mocnej benzyny do 30 tys. (6 tys. euro). Teraz nasuwa się pytanie co wybrać aby dokonać najlepszego wyboru.

Moje propozycje, które mi się nasuwają są następujące: 

  • A4 B7 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM TIPTRONIC
  • A3 8P 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM DSG / S-TRONIC
  • A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual

Moje obawy są największe co do silników 2.0TFSI - boję się, że problem olejowy mnie dotknie. Ale znów znam charakterystykę tego silnika i wiem, że jest mocny skurczybyk... ładnie ciągnie w całym zakresie obrotów.. dodatkowo te silniki współpracują ze skrzyniami w automacie zazwyczaj a ja lubię jeździć z automatyczną skrzynią (miałem dotychczas audi z automatem)
Niestety B6 zazwyczaj są w manual'u i starsza buda (2003-2004) - ale znów silniki mają dobre. Wcześniej miałem A3 1.8T i bezdotykowy silnik :) 

I weź tu teraz być mądrym i wybrać....

Koledzy i koleżanki POMOCY!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 starsza buda, ale równie dobrze możesz spróbować poszukać B7 z motorem 1.8T BFB i za ok. 2000,00 zł zrobić setup na 200KM. Silniki bardzo dobre, głupioodporne, w dodatku proste w budowie niczym cep.

Tak czy inaczej musisz uzbroić się w cierpliwość bo znalezienie 1.8T w B6 czy B7 i bardzo dobrym stanie, a ten budżet już pozwala na poszukiwanie takiego egzemplarza toi tak nie będzie łatwa misja do zrobienia.

Na temat 2.0TFSI się nie wypowiem, bo omijałem je szerokim łukiem, chcociażby ze względu na LPG, które preferuję.

Tak czy inaczej życzę powodzenia w szukaniu, na pewno się przyda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj polecałbym perełki A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual i resztę budżetu zostawił na ewentualny pakiet startowy, lub jak wspomina Przedmówca- szukać B7 z motorem 1.8T BFB i potem ewentualnie zwiększyć moc, to też ciekawa opcja, tylko ciężko wyrwać zdrowe B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję cały czas ogłoszenia i... no.... tak bardzo ciężko znaleźć sensowne auto. Zawsze pojawia się jakieś "ale"..

No cóż, czasem tak bywa ale dzięki za podpowiedzi. Czyli wnioskuję że od 2.0TFSI trzymać się z daleka tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 starsza buda, ale równie dobrze możesz spróbować poszukać B7 z motorem 1.8T BFB i za ok. 2000,00 zł zrobić setup na 200KM. Silniki bardzo dobre, głupioodporne, w dodatku proste w budowie niczym cep.
Tak czy inaczej musisz uzbroić się w cierpliwość bo znalezienie 1.8T w B6 czy B7 i bardzo dobrym stanie, a ten budżet już pozwala na poszukiwanie takiego egzemplarza toi tak nie będzie łatwa misja do zrobienia.
Na temat 2.0TFSI się nie wypowiem, bo omijałem je szerokim łukiem, chcociażby ze względu na LPG, które preferuję.
Tak czy inaczej życzę powodzenia w szukaniu, na pewno się przyda :-)

Stag właśnie wdraża instalacje do bezpośredniego wtrysku która będzie pracowała 100 % na gazie i nie będzie kosztowała wiadra kasy ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2017 o 10:44, Alko-maty napisał:

A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual

Trafić na Bex w dobrym stanie to jest dopiero sztuka. Już za nazwę krzyczą 5k więcej bo to panie najmocniejszy . A to że zajechany, oliwą ulany i czek się świeci to o tym nie mówi jeden z drugim. Szukaj BFB a za różnicę którą byś musiał dać za Bex  zrobisz se mody na 200 parę koni i olejesz bexa. ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, talib1990 napisał:


Stag właśnie wdraża instalacje do bezpośredniego wtrysku która będzie pracowała 100 % na gazie i nie będzie kosztowała wiadra kasy ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Jeżeli po wdrożeniu bo jak rozumiem nie ma jeszcze konkretnych informacji na temat działania i sprawności instalacji, auto bedzie jechało tylko na lpg to bedzie super alternatywą. Póki co takiej opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jacek70 napisał:

Trafić na Bex w dobrym stanie to jest dopiero sztuka. Już za nazwę krzyczą 5k więcej bo to panie najmocniejszy . A to że zajechany, oliwą ulany i czek się świeci to o tym nie mówi jeden z drugim. Szukaj BFB a za różnicę którą byś musiał dać za Bex  zrobisz se mody na 200 parę koni i olejesz bexa. ☺

To racja, wszystko co zawiera dodatek "BEX" jest znacznie droższe niż BFB. Ciężko znaleźć niezajechaną BFB w B7? Idealnego BEX'a o wiele ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymon_2304 napisał:

Czyli wnioskuję że od 2.0TFSI trzymać się z daleka tak?

Nie. Szukać przede wszystkim skrupulatnie serwisowanej sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Saturday, April 15, 2017 o 20:45, afroo. napisał:

Nie. Szukać przede wszystkim skrupulatnie serwisowanej sztuki.

W jakim sensie? Że żarówki też mają być wymienione w serwisie? Nikt normalny nie będzie jeździł 10 letnim autem za 15-25tys po ASO. Ja wymieniam wszystko na bieżąco ale nie stempluje żadnej książki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2017 o 17:08, szymon_2304 napisał:

Witam wszystkich,

Z racji że kilka dni temu sprzedałem swojego diesla (A4 B7 2.0TDI), chciałbym zapytać Was jakie auto wybrać.

Szukam mocnej benzyny do 30 tys. (6 tys. euro). Teraz nasuwa się pytanie co wybrać aby dokonać najlepszego wyboru.

Moje propozycje, które mi się nasuwają są następujące: 

  • A4 B7 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM TIPTRONIC
  • A3 8P 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM DSG / S-TRONIC
  • A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual

Moje obawy są największe co do silników 2.0TFSI - boję się, że problem olejowy mnie dotknie. Ale znów znam charakterystykę tego silnika i wiem, że jest mocny skurczybyk... ładnie ciągnie w całym zakresie obrotów.. dodatkowo te silniki współpracują ze skrzyniami w automacie zazwyczaj a ja lubię jeździć z automatyczną skrzynią (miałem dotychczas audi z automatem)
Niestety B6 zazwyczaj są w manual'u i starsza buda (2003-2004) - ale znów silniki mają dobre. Wcześniej miałem A3 1.8T i bezdotykowy silnik :) 

I weź tu teraz być mądrym i wybrać....

Koledzy i koleżanki POMOCY!!!

 

ja tam polecałbym Ci dołożyć 3tys euro i kupić a4 b8 2.0tfsi mocna benzyna ;) auto na dłuuugie lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Askeladden napisał:

W jakim sensie? Że żarówki też mają być wymienione w serwisie? Nikt normalny nie będzie jeździł 10 letnim autem za 15-25tys po ASO. Ja wymieniam wszystko na bieżąco ale nie stempluje żadnej książki

A gdzie napisałem o ASO? Mowa jest o jednostce napędowej, o którą trzeba odpowiednio dbać. To nie jest Clio 1.0 gdzie uj wie kiedy był olej wymieniany i lepiej nie ruszać póki jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w praktyce to wygląda tak że mało kto stempluje ksiazke, ciężko udowodnić kupującemu że o auto ktoś dbał.  Handlarz się przygotuje ale ktoś kto jeździ kilka lat jednym egzemplarzem nie przykłada do tego uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.04.2017 o 11:14, ffi napisał:

ja tam polecałbym Ci dołożyć 3tys euro i kupić a4 b8 2.0tfsi mocna benzyna ;) auto na dłuuugie lata

Niestety ta opcja odpada. Pierwsze, że jeszcze nie ten etap $$ a dwa b8 TFSI z początku produkcji niestety jest dla mnie porażką.
Brat ma 2.0TFSI z przebiegiem 220tys. (pewny przebieg, znamy historię auta) - niedawno włożył 10tys. na naprawę PROBLEMU OLEJOWEGO (zmiana tłoków itd. - dokładnie już nie pamiętam co tam jeszcze wymieniał) - była chwila że na 1000KM lał 500ml oleju :(

Podobno poprawiono to później, ale auto powyżej 2010 to już całkowicie nie mój pułap cenowy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymon_2304 napisał:

Niestety ta opcja odpada. Pierwsze, że jeszcze nie ten etap $$ a dwa b8 TFSI z początku produkcji niestety jest dla mnie porażką.
Brat ma 2.0TFSI z przebiegiem 220tys. (pewny przebieg, znamy historię auta) - niedawno włożył 10tys. na naprawę PROBLEMU OLEJOWEGO (zmiana tłoków itd. - dokładnie już nie pamiętam co tam jeszcze wymieniał) - była chwila że na 1000KM lał 500ml oleju :(

Podobno poprawiono to później, ale auto powyżej 2010 to już całkowicie nie mój pułap cenowy :(

ja mam 2.0tfsi z 2009r i 0,5l bierze oleju.. ale na 8 tys km ;) tyle mi się udało, bo jak kupowałem nie miałem pojęcia, że istnieje w ogóle taki problem. Fakt faktem dużo audic z tych roczników ma ten problem..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ffi napisał:

ja mam 2.0tfsi z 2009r i 0,5l bierze oleju.. ale na 8 tys km ;) tyle mi się udało, bo jak kupowałem nie miałem pojęcia, że istnieje w ogóle taki problem. Fakt faktem dużo audic z tych roczników ma ten problem..

 

Dlatego też założyłem ten temat. Bo jak wiesz 2.0TFSI jeździ bardzo ładnie i ma dobrą charakterystykę, Nm od dołu już wyglądają ciekawie i czuć, że ciągnie. Po prostu podoba mi się ten silnik. Nie raz jeździłem brata "audikiem".. :banan: 

Dlatego też stąd mój dylemat nad 2.0TFSI (ale w B7) czy stare dobre 1.8T... (B6)

hmm.. pewnie musiałbym przejechać się jakimś BEX-em aby móc porównać te dwie jednostki, choć na ogłoszeniach niemieckich i tak obserwuję oby dwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany ;) 

zakupilem właśnie przed chwilą BEX-a 190 quattro z 2004 roku. 

Trafiła się naprawdę solidna sztuka, choć wyposażeniem nie grzeszy niestety. Nieopodal Bielefeld'u. Właśnie wracam z Niemiec, wiec jak ogarnę go "in home", na pewno pojawi się na forum. 

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Mam nadzieje że rozsądnie wybrałem :banan: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

No to gratulacje zakupu.

BEX to b. poszukiwana wersja a tu jeszcze w quattro :D

Jak wrócisz napisz coś więcej o aucie i jakie są Twoje wrażenia.

Bezpiecznego powrotu!

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z małym udpate'em.
Na plus: Auto muszę przyznać bajeczne. Jazda całkowicie inna od mojego poprzedniego B7 w 2.0TDI.
Przede wszystkim inaczej działa zawieszenie przy Q, jest bardziej komfortowe, bardziej tłumi nierówności (po części to też sprawa że teraz są 17" felgi a nie 18") - przynajmniej takie pierwsze odczucia. Może w B7 było bardziej zużyte hmm, kto wie...
Quattro - po przejechaniu już kilku KM i odepchnięciu z czterech łap -> :banan:

Stan auta również na plus. Bardzo zadbane :) BOSE gra bosko, wbrew opiniom, że "d*py nie urywa" - czysty i klarowny dźwięk. Póki co cieszę się nowym nabytkiem, emocje muszą opaść... Jak ogarnę czas wrzucę na forum.

Wady jakie znalazłem - BEX i skrzynia 6 biegów - bardzo krótka :facepalm: - jazda 140km/h na autobahn to nie do końca komfort, wysokie obroty na budziku przy tych prędkościach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zainteresowany autem zapraszam do kontaktu [emoji4] wystawiam na sprzedaż mojego BEX-a quattro. Wracam do automatu,, auto bajka ale nie dla mnie taka skrzynia na trasy jest to uciążliwe [emoji6]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...