szymon_2304 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Witam wszystkich, Z racji że kilka dni temu sprzedałem swojego diesla (A4 B7 2.0TDI), chciałbym zapytać Was jakie auto wybrać. Szukam mocnej benzyny do 30 tys. (6 tys. euro). Teraz nasuwa się pytanie co wybrać aby dokonać najlepszego wyboru. Moje propozycje, które mi się nasuwają są następujące: A4 B7 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM TIPTRONIC A3 8P 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM DSG / S-TRONIC A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual Moje obawy są największe co do silników 2.0TFSI - boję się, że problem olejowy mnie dotknie. Ale znów znam charakterystykę tego silnika i wiem, że jest mocny skurczybyk... ładnie ciągnie w całym zakresie obrotów.. dodatkowo te silniki współpracują ze skrzyniami w automacie zazwyczaj a ja lubię jeździć z automatyczną skrzynią (miałem dotychczas audi z automatem) Niestety B6 zazwyczaj są w manual'u i starsza buda (2003-2004) - ale znów silniki mają dobre. Wcześniej miałem A3 1.8T i bezdotykowy silnik I weź tu teraz być mądrym i wybrać.... Koledzy i koleżanki POMOCY!!!
scq Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 B6 starsza buda, ale równie dobrze możesz spróbować poszukać B7 z motorem 1.8T BFB i za ok. 2000,00 zł zrobić setup na 200KM. Silniki bardzo dobre, głupioodporne, w dodatku proste w budowie niczym cep. Tak czy inaczej musisz uzbroić się w cierpliwość bo znalezienie 1.8T w B6 czy B7 i bardzo dobrym stanie, a ten budżet już pozwala na poszukiwanie takiego egzemplarza toi tak nie będzie łatwa misja do zrobienia. Na temat 2.0TFSI się nie wypowiem, bo omijałem je szerokim łukiem, chcociażby ze względu na LPG, które preferuję. Tak czy inaczej życzę powodzenia w szukaniu, na pewno się przyda :-)
Alko-maty Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Tutaj polecałbym perełki A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual i resztę budżetu zostawił na ewentualny pakiet startowy, lub jak wspomina Przedmówca- szukać B7 z motorem 1.8T BFB i potem ewentualnie zwiększyć moc, to też ciekawa opcja, tylko ciężko wyrwać zdrowe B7.
szymon_2304 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Obserwuję cały czas ogłoszenia i... no.... tak bardzo ciężko znaleźć sensowne auto. Zawsze pojawia się jakieś "ale".. No cóż, czasem tak bywa ale dzięki za podpowiedzi. Czyli wnioskuję że od 2.0TFSI trzymać się z daleka tak?
talib1990 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 B6 starsza buda, ale równie dobrze możesz spróbować poszukać B7 z motorem 1.8T BFB i za ok. 2000,00 zł zrobić setup na 200KM. Silniki bardzo dobre, głupioodporne, w dodatku proste w budowie niczym cep. Tak czy inaczej musisz uzbroić się w cierpliwość bo znalezienie 1.8T w B6 czy B7 i bardzo dobrym stanie, a ten budżet już pozwala na poszukiwanie takiego egzemplarza toi tak nie będzie łatwa misja do zrobienia. Na temat 2.0TFSI się nie wypowiem, bo omijałem je szerokim łukiem, chcociażby ze względu na LPG, które preferuję. Tak czy inaczej życzę powodzenia w szukaniu, na pewno się przyda :-) Stag właśnie wdraża instalacje do bezpośredniego wtrysku która będzie pracowała 100 % na gazie i nie będzie kosztowała wiadra kasy Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
jacek70 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Dnia 13.04.2017 o 10:44, Alko-maty napisał: A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual Trafić na Bex w dobrym stanie to jest dopiero sztuka. Już za nazwę krzyczą 5k więcej bo to panie najmocniejszy . A to że zajechany, oliwą ulany i czek się świeci to o tym nie mówi jeden z drugim. Szukaj BFB a za różnicę którą byś musiał dać za Bex zrobisz se mody na 200 parę koni i olejesz bexa. ☺
scq Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Godzinę temu, talib1990 napisał: Stag właśnie wdraża instalacje do bezpośredniego wtrysku która będzie pracowała 100 % na gazie i nie będzie kosztowała wiadra kasy Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Jeżeli po wdrożeniu bo jak rozumiem nie ma jeszcze konkretnych informacji na temat działania i sprawności instalacji, auto bedzie jechało tylko na lpg to bedzie super alternatywą. Póki co takiej opcji nie ma.
scq Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 50 minut temu, jacek70 napisał: Trafić na Bex w dobrym stanie to jest dopiero sztuka. Już za nazwę krzyczą 5k więcej bo to panie najmocniejszy . A to że zajechany, oliwą ulany i czek się świeci to o tym nie mówi jeden z drugim. Szukaj BFB a za różnicę którą byś musiał dać za Bex zrobisz se mody na 200 parę koni i olejesz bexa. ☺ To racja, wszystko co zawiera dodatek "BEX" jest znacznie droższe niż BFB. Ciężko znaleźć niezajechaną BFB w B7? Idealnego BEX'a o wiele ciężej.
afroo. Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 2 godziny temu, szymon_2304 napisał: Czyli wnioskuję że od 2.0TFSI trzymać się z daleka tak? Nie. Szukać przede wszystkim skrupulatnie serwisowanej sztuki.
Askeladden Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dnia Saturday, April 15, 2017 o 20:45, afroo. napisał: Nie. Szukać przede wszystkim skrupulatnie serwisowanej sztuki. W jakim sensie? Że żarówki też mają być wymienione w serwisie? Nikt normalny nie będzie jeździł 10 letnim autem za 15-25tys po ASO. Ja wymieniam wszystko na bieżąco ale nie stempluje żadnej książki
ffi Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dnia 10.04.2017 o 17:08, szymon_2304 napisał: Witam wszystkich, Z racji że kilka dni temu sprzedałem swojego diesla (A4 B7 2.0TDI), chciałbym zapytać Was jakie auto wybrać. Szukam mocnej benzyny do 30 tys. (6 tys. euro). Teraz nasuwa się pytanie co wybrać aby dokonać najlepszego wyboru. Moje propozycje, które mi się nasuwają są następujące: A4 B7 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM TIPTRONIC A3 8P 2.0TFSI Quattro (początek produkcji 2005/2006) 200KM DSG / S-TRONIC A4 B6 1.8T BEX Quattro Manual Moje obawy są największe co do silników 2.0TFSI - boję się, że problem olejowy mnie dotknie. Ale znów znam charakterystykę tego silnika i wiem, że jest mocny skurczybyk... ładnie ciągnie w całym zakresie obrotów.. dodatkowo te silniki współpracują ze skrzyniami w automacie zazwyczaj a ja lubię jeździć z automatyczną skrzynią (miałem dotychczas audi z automatem) Niestety B6 zazwyczaj są w manual'u i starsza buda (2003-2004) - ale znów silniki mają dobre. Wcześniej miałem A3 1.8T i bezdotykowy silnik I weź tu teraz być mądrym i wybrać.... Koledzy i koleżanki POMOCY!!! ja tam polecałbym Ci dołożyć 3tys euro i kupić a4 b8 2.0tfsi mocna benzyna auto na dłuuugie lata
afroo. Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 8 godzin temu, Askeladden napisał: W jakim sensie? Że żarówki też mają być wymienione w serwisie? Nikt normalny nie będzie jeździł 10 letnim autem za 15-25tys po ASO. Ja wymieniam wszystko na bieżąco ale nie stempluje żadnej książki A gdzie napisałem o ASO? Mowa jest o jednostce napędowej, o którą trzeba odpowiednio dbać. To nie jest Clio 1.0 gdzie uj wie kiedy był olej wymieniany i lepiej nie ruszać póki jeździ.
Askeladden Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Tylko, że w praktyce to wygląda tak że mało kto stempluje ksiazke, ciężko udowodnić kupującemu że o auto ktoś dbał. Handlarz się przygotuje ale ktoś kto jeździ kilka lat jednym egzemplarzem nie przykłada do tego uwagi.
szymon_2304 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Dnia 17.04.2017 o 11:14, ffi napisał: ja tam polecałbym Ci dołożyć 3tys euro i kupić a4 b8 2.0tfsi mocna benzyna auto na dłuuugie lata Niestety ta opcja odpada. Pierwsze, że jeszcze nie ten etap $$ a dwa b8 TFSI z początku produkcji niestety jest dla mnie porażką. Brat ma 2.0TFSI z przebiegiem 220tys. (pewny przebieg, znamy historię auta) - niedawno włożył 10tys. na naprawę PROBLEMU OLEJOWEGO (zmiana tłoków itd. - dokładnie już nie pamiętam co tam jeszcze wymieniał) - była chwila że na 1000KM lał 500ml oleju Podobno poprawiono to później, ale auto powyżej 2010 to już całkowicie nie mój pułap cenowy
ffi Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 2 godziny temu, szymon_2304 napisał: Niestety ta opcja odpada. Pierwsze, że jeszcze nie ten etap $$ a dwa b8 TFSI z początku produkcji niestety jest dla mnie porażką. Brat ma 2.0TFSI z przebiegiem 220tys. (pewny przebieg, znamy historię auta) - niedawno włożył 10tys. na naprawę PROBLEMU OLEJOWEGO (zmiana tłoków itd. - dokładnie już nie pamiętam co tam jeszcze wymieniał) - była chwila że na 1000KM lał 500ml oleju Podobno poprawiono to później, ale auto powyżej 2010 to już całkowicie nie mój pułap cenowy ja mam 2.0tfsi z 2009r i 0,5l bierze oleju.. ale na 8 tys km tyle mi się udało, bo jak kupowałem nie miałem pojęcia, że istnieje w ogóle taki problem. Fakt faktem dużo audic z tych roczników ma ten problem..
szymon_2304 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2017 33 minuty temu, ffi napisał: ja mam 2.0tfsi z 2009r i 0,5l bierze oleju.. ale na 8 tys km tyle mi się udało, bo jak kupowałem nie miałem pojęcia, że istnieje w ogóle taki problem. Fakt faktem dużo audic z tych roczników ma ten problem.. Dlatego też założyłem ten temat. Bo jak wiesz 2.0TFSI jeździ bardzo ładnie i ma dobrą charakterystykę, Nm od dołu już wyglądają ciekawie i czuć, że ciągnie. Po prostu podoba mi się ten silnik. Nie raz jeździłem brata "audikiem".. Dlatego też stąd mój dylemat nad 2.0TFSI (ale w B7) czy stare dobre 1.8T... (B6) hmm.. pewnie musiałbym przejechać się jakimś BEX-em aby móc porównać te dwie jednostki, choć na ogłoszeniach niemieckich i tak obserwuję oby dwie
szymon_2304 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Temat rozwiązany zakupilem właśnie przed chwilą BEX-a 190 quattro z 2004 roku. Trafiła się naprawdę solidna sztuka, choć wyposażeniem nie grzeszy niestety. Nieopodal Bielefeld'u. Właśnie wracam z Niemiec, wiec jak ogarnę go "in home", na pewno pojawi się na forum. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Mam nadzieje że rozsądnie wybrałem
black4 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Witaj, No to gratulacje zakupu. BEX to b. poszukiwana wersja a tu jeszcze w quattro Jak wrócisz napisz coś więcej o aucie i jakie są Twoje wrażenia. Bezpiecznego powrotu! Pozdrawiam!
szymon_2304 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Wracam z małym udpate'em. Na plus: Auto muszę przyznać bajeczne. Jazda całkowicie inna od mojego poprzedniego B7 w 2.0TDI. Przede wszystkim inaczej działa zawieszenie przy Q, jest bardziej komfortowe, bardziej tłumi nierówności (po części to też sprawa że teraz są 17" felgi a nie 18") - przynajmniej takie pierwsze odczucia. Może w B7 było bardziej zużyte hmm, kto wie... Quattro - po przejechaniu już kilku KM i odepchnięciu z czterech łap -> Stan auta również na plus. Bardzo zadbane BOSE gra bosko, wbrew opiniom, że "d*py nie urywa" - czysty i klarowny dźwięk. Póki co cieszę się nowym nabytkiem, emocje muszą opaść... Jak ogarnę czas wrzucę na forum. Wady jakie znalazłem - BEX i skrzynia 6 biegów - bardzo krótka - jazda 140km/h na autobahn to nie do końca komfort, wysokie obroty na budziku przy tych prędkościach.
szymon_2304 Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Opublikowano 2 Lipca 2017 Jak ktoś zainteresowany autem zapraszam do kontaktu [emoji4] wystawiam na sprzedaż mojego BEX-a quattro. Wracam do automatu,, auto bajka ale nie dla mnie taka skrzynia na trasy jest to uciążliwe [emoji6] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się