Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luźne dywagacje na temat silnika 1.8 T


icemerc

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

 

Temat wraca do mnie jak bumerang od roku czasu.  Obecnie śmigam AVG po lekkim programie i zapominam co to mechanik. Auto jeździ 7 dni w tym, pokonuje 500 kilometrów dziennie jak zajdzie potrzeba, zawsze odpala, zawsze dowiezie i odprowadzi do domu. Zero stresu, kłopotów, porblemów tylko czysta sumienna obsługa typu oleje, filtry itp.  To moje 5 tdi i chyba przyszedł czas lub dopiero powiedzmy przyjdzie na Turbo-benzyne.  Jedni zachwalaja - inna psy wieszaja, wszystko zalezy od egzemplarza itp.  Ale do rzeczy : wiem jakie sa koszty utrzymania 1.9 TDI "starej" konstrukcji.  A jak jest z 1.8T ?  Tylko tak rzetelnie , beż scmieny, bez emocji, zachwytu lub odrazy. Tak czysto obiektywnie.  Bo cierpliwości co do szukania mi nie brakuje tylko nie chciałbym sie przeliczyć jak sie okarze, że koszty utrzymania mocno przerosną moje wyobrażenia...

 

Pozdrawiam Serdecznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1.8T jest jak z kazdym silnikiem, jak kupisz zadbany, nie krecony to bedzie śmigał. Na początek wszyscy polecali mi 1.6, bo taki prosty, bo taki bezawaryjny, bo tak mało pali. Co sie okazało? Czesci moze i tanie, bo rozrzad kupiłem za 350zł ale co do tej bezawaryjności to bym sie sprzeczał, no i brał olej, do tego palił około 8-9 litrów benzyny. Pojezdziłem rok, kupiłem 1.8T ANB w quattro. Autem jezdze juz pół roku, zawsze zawiezie i przywiezie, niedawno zalozyłem instalacje LPG, oleju nie ubywa. Co do utrzymania to OC wyszło taniej niż za tamto(sam sie dziwie dlaczego, roczniki takie same) rozrząd fakt faktem droższy bo kosztował 800zł, a spalanie? Od 9 do 12 litrów gazu wiec jak na quattro rewelacja według mnie :D

Jak masz jakieś pytania to pisz śmiało. Pozdrawiam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem, jeśli można to tak nazwać,  jest napinacz z łańcuszkiem rozrządu (ceny ori przerażają) i skłonności silnika do gromadzenia nagaru na skutek serwisów LL i różnej jakości olejów stosowanych przez użytkowników, co prowadzi do zatkania smoka olejowego. Tzw. problem "oil sludge" jest powszechnie znany i nagłośniony na rynku USA, a u nas 90% właścicieli takich aut i mechaników nie ma o tym pojęcia, a takie coś może doprowadzić do zatarcia silnika. Poza tym nie ma bardzo na co narzekać. Wszystko zależy od stanu auta i jak się dba tak się ma :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba stare poczciwe 1.9 TDi mocno - lub za mocno - mnie rozpieściło pod wzgledem taniości eksploatacji....     Bo a to sonda lambda( lub dwie), a to cewki, a to napinacz i lekka reka ok 2 tyś idzie w auto... a to dopiero początek jak czytam.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Twoim przypadku sprawa jest prosta i jeżeli tygodniowo pokonujesz 500km w tym większość na trasie to zdecydowanie warto pozostać przy starszej konstrukcji TDI, ewentualnie zastanowić się nad przesiadką z B5 na Audi B6.  Silnik 1.8T plus lpg jest jak najbardziej w porządku w zaleźności od tego na jaki egzemplarz natrafimy, ale bardzo ciężko dostać zadbaną sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 to ja dziennie robie w tygodniu ok 1000 wychodzi....    wiec te kilometry mocno lecą... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.8T APU już trzeci rok. Napęd quattro. Nie jeżdżę dużo, przez te trzy lata zrobiłem 55 tys. Wszelkie awarie z którymi miałem do czynienia to wynik wieku auta rocznik 2000. Wymienilem turbine ( na używkę), 3 cewki, 3 przeguby, zawór DV i N75. Poza tym od czasu do czasu padnie jakiś czujnik. Najdroższy był czujnik oleju w misce, teraz do wymiany mam spryskiwacze lamp i moduł poduszek. Generalnie awarie poza turbiną bardziej upierdliwe niż kosztowne.

Lubię kulturę pracy benzyny, z tego powodu nie chciałbym diesla.

Olej zmieniam co 10kkm.

Mam nadzieje że dlugo mi jeszcze posłuży, bo uwielbiam nim jeździć.

 

 

 

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

icemerc widze ze jezdzisz tyle co ja:)

Mam  B6 z 1.8T które miesięcznie pokonuje ok 2500 km (oczywiście z LPG).  Auto kupiłem w 2015 za jedną z najniższych cen w Polsce za B6 - cena wynikała z tego, że był w kilku miejcach malowany oraz rozrząd i sprzęgło do wymiany. Miał 221 tysięcy km na liczniku wtedy. 

Od tamtej pory wymieniłem:

- cewki

- czujnik pedału stop

- zawór DV

- wszystkie żarówki :D

- wyczyściłem smok olejowy

- olej co 10 t. km, tak samo jak filtry olejowe

plus jakieś tam bzdury w zawieszeniu

Czyli jakby tak zebrać to nie wiem czy uskłada się 2000 PLN z awarii.

Autem właśnie wróciłem z Rumunii (byłem tam na Święta) - bez najmniejszego problemu połknął prawie 1200 km w 3 dni. 

Poprzednio miałem TDI 110 w Seacie Toledo i mam wrażenie, że jego eksploatacja mnie drożej wynosiła i nie mowię tylko o paliwie. Ja w to auto siadam i jadę i się nie boję, aczkowiek mam już chęć zmienić je na coś innego :)

Edytowane przez sprat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każde auto trzeba inwestować co byś nie kupił to zawsze coś do wymiany.

Ja w swoje auto to wpakowałem przez 2 lata z 2 tyś. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przez 4 lata byłem szczęśliwym użytkownikiem A4b5 1.8T ANB + LPG. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, choć trochę pierdół było przez ten czas zrobione. Jeżeli chodzi o silnik, to:

- kompletny rozrząd kupiony u forumowego sprzedawcy - 550zł (800zł to kosztuje kompletny do 2.7BiT)

- jakieś zaworki, komplet uszczelnień silnika, pare sparciałych przewodów + robocizna - nie pamiętam, ale ponad 1k zł.

- padła turbina, zrobiłem od razu hybrydę - 1700zł z robocizną

- w między czasie padły świeczki, 2 cewki - 300zł

I to chyba tyle, reszta to moje fanaberie (TIP, DP, większe wtryski, chip).

Przez te 4 lata zrobiłem ponad 50tyś, więc jakoś nie specjalnie dużo, ale i auto nie pierwszej młodości.

Spalanie LPG (sprawdzone drogą tankujemy pod korek - jazda - tankujemy pod korek), przy prędkości 140-160, w 3 osoby i załadowany bagażem, wyniosło równe 10.5l przy włączonej klimie. Na oponach 17" 235mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co,w końcu od tego jest właśnie forum tylko daj znać na jaki motor ostatecznie się decydujesz. Przy przebiegu tygodniowym 1k zdecydowanie pozostałbym przy dieslu i starej sprawdzonej konstrukcji TDI, ale tak jak piszę- wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Przez 4 lata byłem szczęśliwym użytkownikiem A4b5 1.8T ANB + LPG. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, choć trochę pierdół było przez ten czas zrobione. Jeżeli chodzi o silnik, to:
- kompletny rozrząd kupiony u forumowego sprzedawcy - 550zł (800zł to kosztuje kompletny do 2.7BiT)
- jakieś zaworki, komplet uszczelnień silnika, pare sparciałych przewodów + robocizna - nie pamiętam, ale ponad 1k zł.
- padła turbina, zrobiłem od razu hybrydę - 1700zł z robocizną
- w między czasie padły świeczki, 2 cewki - 300zł
I to chyba tyle, reszta to moje fanaberie (TIP, DP, większe wtryski, chip).
Przez te 4 lata zrobiłem ponad 50tyś, więc jakoś nie specjalnie dużo, ale i auto nie pierwszej młodości.
Spalanie LPG (sprawdzone drogą tankujemy pod korek - jazda - tankujemy pod korek), przy prędkości 140-160, w 3 osoby i załadowany bagażem, wyniosło równe 10.5l przy włączonej klimie. Na oponach 17" 235mm.
 

Bardzo ładne to spalanie. Ja ostatnio trasa 90% autostrada w trzy osoby ( bez bagażu) i przy 140-160 poszło 15l lpg na setkę.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Przez 4 lata byłem szczęśliwym użytkownikiem A4b5 1.8T ANB + LPG. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, choć trochę pierdół było przez ten czas zrobione. Jeżeli chodzi o silnik, to:
- kompletny rozrząd kupiony u forumowego sprzedawcy - 550zł (800zł to kosztuje kompletny do 2.7BiT)
- jakieś zaworki, komplet uszczelnień silnika, pare sparciałych przewodów + robocizna - nie pamiętam, ale ponad 1k zł.
- padła turbina, zrobiłem od razu hybrydę - 1700zł z robocizną
- w między czasie padły świeczki, 2 cewki - 300zł
I to chyba tyle, reszta to moje fanaberie (TIP, DP, większe wtryski, chip).
Przez te 4 lata zrobiłem ponad 50tyś, więc jakoś nie specjalnie dużo, ale i auto nie pierwszej młodości.
Spalanie LPG (sprawdzone drogą tankujemy pod korek - jazda - tankujemy pod korek), przy prędkości 140-160, w 3 osoby i załadowany bagażem, wyniosło równe 10.5l przy włączonej klimie. Na oponach 17" 235mm.
 

10 lat posiadam takie auto i moje spalanie się trochę różni. 10 z groszami to jest minimum przy mega emeryckiej jeździe w trasie, a Ok 20l lpg pali gdy trzymamy się w okolicy 200km/h. Średnio w mieście wychodzi Ok 12,5lpg.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puki co zostaje przy starym i jak to znajomi z nowych aut powiadaja - archaicznym - TDi  :-)   jak przyjedzie czas na zmiane to chyba bedzie przeskok na inna marke bo z miare młodych roczników juz nic fajnego nie ma z silników.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się zapytam... czy 1.8T z końcówki swej produkcji.. np. z Seata Exeo jest tak samo żywotne ?

Czy może to już nie to samo co kiedyś ?

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.05.2017 o 00:39, stomi napisał:


10 lat posiadam takie auto i moje spalanie się trochę różni. 10 z groszami to jest minimum przy mega emeryckiej jeździe w trasie, a Ok 20l lpg pali gdy trzymamy się w okolicy 200km/h. Średnio w mieście wychodzi Ok 12,5lpg.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

NIie wiem czy AEB (ME 3.8) i ANB (ME 7.5) Na pewno dokładnie tyle samo spalą, czy nie. Tego wyniku jestem na 100% pewien, może nie jechałem całego odcinka 160km/h, ale poniżej 140 tez nie schodziłem. I nie ma mowy o kilku km na PB, silnik przed testem był już nagrzany i jechał tylko na LPG (odpalenie silnika po zatankowaniu na stacji pomijam).

Auto wtedy było po wyżej wypisanych modach, dupohamownia kilku osób wspominała o ~210Km/320Nm. Auto na wadze pokazało 1360kg (pół zbiornika PB + pół zbiornika LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, cabanmat napisał:

To ja się zapytam... czy 1.8T z końcówki swej produkcji.. np. z Seata Exeo jest tak samo żywotne ?

Czy może to już nie to samo co kiedyś ?

To jeszcze stare dobre 1.8t tylko ma zmienione oznaczenie na CFMA. Można mieć w miarę świeże rocznikowo auto z dobrym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie chce robić nowego tematu, więc zapytam tutaj, mam zamontowane zegary doładowania i temperatury oleju przed zegarami głównymi i moje pytanie brzmi czy mogą w razie kontroli zabrać dowód ? Bez hejtu proszę :) Tak są zamontowane teraz : https://zapodaj.net/58897e5c2efdd.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...