simon80bl Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Witam, Przedwczoraj zapalił mi się komunikat na FIS - żeby ograniczyć obroty do 4000 a następnie, żeby wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju - sprawdziłem i był ok (mimo to dolałem do pełna olej motul 5W40) Podpiąłem VCDS'a i ukazały się alarmy: 5580 - Oil Pressure Switch P164B 00 [032] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 135253 km Date: 2017.04.26 Time: 07:07:18 5582 - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure P164D 00 [044] - Malfunction Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 22 Mileage: 135259 km Date: 2017.04.26 Time: 07:11:54 4113 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 8 Mileage: 135268 km Date: 2017.04.26 Time: 15:44:37 Readiness: 0010 0000 Oddałem samochód do mechanika - powiedział, że wymienił czujnik ciśnienia i jest to samo, zmierzył ciśnienie i stwierdził, że były tylko 2bar'y . Powiedział, że prawdopodobnie panewki albo odma i zasugerował, że cieszyłby się jakbym znalazł sobie inny warsztat. Macie jakieś sugestie co możnaby jeszcze sprawdzić i jakie ewentualnie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju?
MarcinOslo Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 A jaki przebieg ma auto i czy wymieniany byl rozrzad ? Jesli nie to stawiam na napinacz ,przerabialem to samo niedawno w 1.8 ,tylko ze u mnie byl jeszcze blad czujnikow G28/G40 bo jak sie okazalo rozrzad juz przeskoczyl ...
simon80bl Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Przebieg to 135 tys km. Łańcuch niby był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
simon80bl Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2017 A jaki przebieg ma auto i czy wymieniany byl rozrzad ? Jesli nie to stawiam na napinacz ,przerabialem to samo niedawno w 1.8 ,tylko ze u mnie byl jeszcze blad czujnikow G28/G40 bo jak sie okazalo rozrzad juz przeskoczyl ... MarcinOslo jak to się u ciebie zakończyło sama wymiana rozrządu wystarczyła czy jeszcze jakaś regeneracja pierścieni była? Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
amaradaar Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16725/P0341/000833 16725/P0341/000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty Camshaft Position Sensor (G40) faulty Timing misaligned Possible Solutions Check Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40) Check Camshaft Position Sensor (G40) Check Timing Special Notes When found in 2008 and newer VW 2.0T engine with a timing chain (example; CCTA and CBFA), please see: TT 01-15-08 for information about the intake camshaft, adjuster bridge and spool valve.
amaradaar Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 (edytowane) Mechanikiem żądnym nie jestem, szkoły też nie skończyłem w tym kierunku.. ale skoro czujnik ciśnienia dobry.. to jak dla mnie albo siadł sam czujnik położenia wału (G40) chyba tak się o nim mówi albo przeskoczył rozrząd. na dzień dobry spróbuj od sprawdzenia ustawienia rozrządu w aso kolega za ponowne ustawienie rozrządu zapłacił całe 170zł więc dramatu nie widzę tu swoją drogą jak mechanik u którego byłeś sugeruje Ci zmiane warsztatu bo nie jest mechanikiem tylko wymieniaczem to radzę Ci więcej do niego nie zaglądać a za wymiany dzięki forum wziąć się samemu Edytowane 29 Kwietnia 2017 przez amaradaar
simon80bl Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Dzięki bardzo za podpowiedzi. Spróbuję z tym ustawieniem rozrządu po majówce. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
simon80bl Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Jeśli chodzi o ten alarm czujnika G40 to on się skasował. I po ponownym odpaleniu silnika się nie pojawił. Został tylko alarm od ciśnienia. Musze sprawdzić czy się nie pojawił po kilku kilometrach bo sprawdzałem tylko raz. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
MarcinOslo Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Dnia 29.04.2017 o 11:56, simon80bl napisał: MarcinOslo jak to się u ciebie zakończyło sama wymiana rozrządu wystarczyła czy jeszcze jakaś regeneracja pierścieni była? Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka Problem olejowy to osobny temat ,natomiast winowajca niskiego cisnienia oleju oraz tego ze rozrzad przeskoczyl byl napinacz rozrzadu.
simon80bl Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Opublikowano 9 Maja 2017 Witam, Udało się usunąć problem niskiego ciśnienia oleju - może przyda się dla szukającym porady w tym temacie (Prace wykonywał warsztat): - najpierw sprawdzili/podmienili czujnik ciśnienia oleju i czujnik poziomu oleju - to nie było to, - zmierzyli ciśnienie oleju i było zbyt niskie, - zdjęli miskę olejową i sprawdzili smok olejowy - były małe "paproszki", ale nic nadzwyczajnego - na szczęście nie było opiłków metalu sugerujących zużycie panewek, - podobno zerknęli na pompę paliwa, - sprawdzili sitko pod czujnikiem faz rozrządu - było ok, - wymienili olej (na taki sam jak miałem Motul 5W-40) oraz filtr oleju i to prawdopodobnie pomogło, po złożeniu alarm się już nie pojawiał. Dziękuję wszystkim za porady i wsparcie...... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się