Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.9 TDI AJM TURBO nie ciągnie. Proszę o pomoc


janekkozak1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moje Audi A5 B5 116 PS AJM nie ma mocy szczególnie z dolnych obrotów podłączyłem VAGA czysto błędów nie ma. Problem jest z turbosprężarką 

Zrobiłem Logi przedstawiam poniżej 

http://vaglog.pl/log-003_f8240D.html

http://vaglog.pl/log-008_YT7L9H.html

http://vaglog.pl/log-011_rUJ7WAz.html

Co może być przyczyną, że turbo nie kręci zawór N 75, czujnik doładowania czy turbo przytarte? Proszę o pomoc i dziękuję.  

Jak mam ewentualnie naprawić usterkę. Jeżeli chodzi o sztangę w turbo to się podnosi ale niewiele malutko

Edytowane przez janekkozak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie geometria zacina się. Widać że nie może wstać N75 też zbić nie może. Turbina na stół i VNT do czyszczenia. Wcześniej   sprawdz zdalnie test turbiny i obserwuj sztangę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcą mi się załadować Twoje logi. Odpal vaga wejdż na kanał 011 BS i loguj go. Podczas logowania wyjdz z auta i obserwuj sztangę od turbiny ma poruszać się dynamicznie, płynnie góra i dół na zmaine ( ok 2 cm) dokładnie jak na tym filmie 

Sprawdz kontrolnie wężyki od podciśnienia czy nieszczelności w układzie są

EGR smoluch polecam go zaślepić, bo sieje spustoszenie w dolocie.

 

Edytowane przez sebaa692
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2017 o 00:06, lukaszooo napisał:

Turbosprężarka geometria naprawiona sztanga podnosi się, przewody szczelne i prawidłowo podłączone, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zawór N18 kupiony nowy i działa, zawór N75 działa jest podciśnienie jak przykładam palca.  Dziur w dolocie nie ma. 

Auto ma moc od 3 tyś obrotów. Poniżej tych obrotów słabo.

Moim zdaniem problem jest w EGR podaje logi 

http://vaglog.pl/log-003_g5n0Sr.html

http://vaglog.pl/log-003_xCCyn.html

Jeżeli mam uszkodzony EGR, a nie chcę go zaślepiać bo telepie przy gaszeniu, to jakiej firmy mam kupić nowy co polecacie. 

Czy uszkodzony jest przepływomierz ? 

http://fotowrzut.pl/OYWOOK55O6

Edytowane przez janekkozak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log-003_mJM5E.html

http://vaglog.pl/log-008_2WGmHC.html

http://vaglog.pl/log-010_GZN02s.html

http://vaglog.pl/log-011_b4NRB.htm

 

W trakcie testu wystąpił błąd w vagu 17964 

 

Myślę że totalnie padnięty jest zawór N75

 

Edytowane przez janekkozak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiści może to być przyczyna N75. Podmień na N18 i loguj. Trochę to wygląda jak dziura w dolocie lub padniete wężyki od podciśnienia ewentualnie pierścień w turbinie założony odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak opiszę swoją tragedię z brakiem mocy. 

Po pierwsze zapobiegawczo wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia oraz szczegółowo sprawdziłem prawidłowość połączeń przewodów. 

Następnie po zaleceniach wyciągnąłem turbo z auta łatwo nie było rozebrałem i wyczyściłem geometrię i starannie złożyłem. Byłem już bardzo zadowolony jak założyłem na miejsce turbo 

myślę przejadę się i auto będzie jak szatan. Wsiadam odpalam a tu gorzej jak było muł żółw na Vagu pojawił się błąd 17964 w dodatku według logów EGR  i przepływomierz nie dział. 

Wymieniłem na nowy zawór N75 i dalej nic. 

Rozkręciłem EGR był cały za***any w dodatku ciekł wywaliłem go i kupiłem nowy  WAHLERA i nadal nic. 

Sprawdziłem pompę VACUM kruciec był już wcześniej klejony. 

Problem leżał tutaj  w "ZAWÓR ZWROTNY CHŁODNICY  4A0819809 "

1.jpg

Sprawdzałem na odpalonym silniku czy nie ucieka gdzieś ciśnienie nawet wcześniej  dotykałem ten zawór szukając uciekającego powietrza i nic było słychać świst myślałem, że to od paska przywykłem do tego świstu nic niepokojącego nie zauważyłem. 

Sprawdziłem strzykawką i wężem czy gruszka trzyma ciśnienie i gruszka opada znalazłem przyczynę. 

Wyjąłem zawór potem rozciąłem gruszkę i co  uszczelka cała popękana dziurawa jak sito, zakleiłem i złożyłem. 

Auto dostało takiej mocy, że nie poznaję swojego auta, nawet przed zakupem tak nie zapierdalało. 

Edytowane przez janekkozak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też powodem braku mocy  był ten zaworek zwrotny chłodnicy cieczy o którym pisze janekkozak1.

Wężyk i zaworek został zaślepiony i moc wróciła.

Nie ma potrzeby wymiany/regeneracji tego zaworu bo jest on zbędny, potem już audi nie wstawiało tego zaworka.

 

Edytowane przez manqm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też powodem braku mocy  był ten zaworek zwrotny chłodnicy cieczy o którym pisze janekkozak1.
Wężyk i zaworek został zaślepiony i moc wróciła.
Nie ma potrzeby wymiany/regeneracji tego zaworu bo jest on zbędny, potem już audi nie wstawiało tego zaworka.
 


Rozumiem, że zdjąłeś wężyk z tego zaworka i go zaślepiłeś jakąś srubką? Czy jakoś inaczej to robiłeś?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2017 o 12:46, manqm napisał(a):

U mnie też powodem braku mocy  był ten zaworek zwrotny chłodnicy cieczy o którym pisze janekkozak1.

Wężyk i zaworek został zaślepiony i moc wróciła.

Nie ma potrzeby wymiany/regeneracji tego zaworu bo jest on zbędny, potem już audi nie wstawiało tego zaworka.

 

Witam możecie opisać gdzie jest ten zawór mam ten sam problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...