m-nokian Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Temat z pozoru błahy jednak ostatnio dało mi to do myślenia. Zmieniłem felgi na 19' et33 9J opona 225/35 przód na równi z błotnikiem (może 1mm poza), zaś tył kilka mm schowany. Niedawno miałem kontrolę policyjną oczywiście było zainteresowanie felgami jednak po wnikliwych oględzinach mogłem jechać dalej. Gorzej już było na przeglądzie w miejscu, gdzie wykonuję co roku badanie usłyszałem, że felgi wystają poza auto i niestety nie podbito mi dowodu. Argumenty nic nie dały zostałem odesłany na powiatową stację tam usłyszałem jeszcze coś innego: nie mogę założy innych felg niż te wymienione na wlepce producenta. Ku mojemu zaskoczeniu max wymiar felg w tym miejscu wynosi 17 cali. Czy faktycznie nie mogę założyć większych felg? Orientuje się ktoś jak to jest z przepisami? Ktoś miał podobnie na przeglądzie z kołem 19 cali?
krystian.gawin Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Ja mam felgi 8.5j i et29 też lekko wystają ale opona 225 ,bieżnik się chowa w nadkole i nic nie mają prawa się czepiać. Ja 2 razy już byłem na przeglądzie i bez uwag podbili,felga nic nie wyrzuci podczas jazdy ,bieżnik tak Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
m-nokian Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Z jednej strony masz racje ale tu konkretnie czepiali się o felgę bo opona chowa się ładnie w nadkole.
JawoR36 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Zmień diagnostę Im mniejsza stacja, tym lepiej.
LukiKRK Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 We wlepkach często brakuje pełnej listy większych felg. Wiec z ta wklepka to jakiś farmazon. Ale to ze nie pobili jak wystaje felga to niestety. Takie przepisy. Felga nie moze wystawac Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Bruuuum Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Przepisy w tym temacie nie określają precyzyjnie, jest tylko podane, że błotnik powinien być szerszy niż opona, nie ma nic o feldze, ani jak określa się szerokość opony - czy po bieżniku, czy po rancie ochronnym, czy górny wierzchołek opony ma być węższy czy dolny przy asfalcie też. A w razie niejasności przepisów i wątpliwości rozstrzyga się na Twoją korzyść. W Niemczech przy ich służbistości na tuv przechodzą wystające felgi pod warunkiem chowania się bieżnika opony.
m-nokian Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 3 godziny temu, Bruuuum napisał: Przepisy w tym temacie nie określają precyzyjnie, jest tylko podane, że błotnik powinien być szerszy niż opona, nie ma nic o feldze, ani jak określa się szerokość opony - czy po bieżniku, czy po rancie ochronnym, czy górny wierzchołek opony ma być węższy czy dolny przy asfalcie też. A w razie niejasności przepisów i wątpliwości rozstrzyga się na Twoją korzyść. W Niemczech przy ich służbistości na tuv przechodzą wystające felgi pod warunkiem chowania się bieżnika opony. Też uważam, że diagnosta powinien zawrócić uwagę na oponę, a nie felgę i zastanawia mnie skąd oni biorą swoją wiedzę na ten temat. Na przyszłość biedę już pamiętał, że nie należy szybko zmieniać kół zimowych, a przynajmniej nie przed przeglądem
majty2009 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 witam mam takie same felgi jak m-nokian przeglad sie powoli konczy to zobacyzmy co powiedza ale przod troche wystaje hehe, tyl jest wciagniety :/ przydalby sie jakis dystans
m-nokian Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 8 godzin temu, majty2009 napisał: witam mam takie same felgi jak m-nokian przeglad sie powoli konczy to zobacyzmy co powiedza ale przod troche wystaje hehe, tyl jest wciagniety :/ przydalby sie jakis dystans Tak kolego ale masz inna budę i zupełnie inaczej wyglądają felga 19 cali kolejna sprawa to u mnie trochę niże auto siedzi. Musiał byś 20' wrzucić wtedy pewnie na przeglądzie też byłby problem.
Tamley Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) Mnie również interesuje jak to jest z tymi homologowanymi rozmiarami opon i felg. Jak sobie dobrze wylicze zamiennik koła z fabrycznym rozmiarem i np. 205/55 R16 zastąpie 225/45 R17, czyli różnica średnicy 0,38% to nie bedzie żadnych problemów na przeglądzie, kontroli policji przy kolizji lub u ubezpieczyciela? Musze tylko zmieścić się w różnicy średnicy do 1% tak? Gdzie jest wlepka o której mówicie? Edytowane 6 Maja 2017 przez Tamley
JawoR36 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 1 minutę temu, Tamley napisał: Mnie również interesuje jak to jest z tymi homologowanymi rozmiarami opon i felg. Jak sobie dobrze wylicze zamiennik koła z fabrycznym rozmiarem i np. 205/55 R16 zastąpie 225/45 R17, czyli różnica średnicy 0,38% to nie bedzie żadnych problemów na przeglądzie, kontroli policji przy kolizji lub u ubezpieczyciela? Musze tylko zmieścić się w różnicy średnicy do 1% tak? Gdzie jest wlepka o której mówicie? Jeśli chodzi o OC to nie ma to na nic wpływu, jeśli chodzi o AC, to rozmawiałem z PZU i uznali, że problem z kołami zaczyna się wtedy, kiedy są one czynnikiem, który bezpośrednio wpłynął na szkodę, np łyse opony do wpadnięcia w poślizg lub popękane opony do wpadnięcia do rowy (bo mogła np strzelić) itd.
Tamley Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) To w PZU może jakoś rozsądkowo podchodza zamiast wymiksować sie za wszelką cene od wypłaty i znaleźć wine po drugiej stronie. Ostatnio słyszałem o świrach którzy czepiają się diod led w postojówkach bo reflektor nie jest przeznaczony do ledów tylko do halogenowych żaróweczek W5W. Tak samo zastanawiam się czy odmówią wypłaty odszkodowania za niewystarczającą przepuszczalność światła w bocznych, przednich szybach. Myślałem, że z kołami są jakieś wytyczne typu dopuszczalna różnica w średnicy i rozstawie kół. Wtedy wystarczyłoby sie zmiescic w tolerancji W ogóle to wszelkie zamienniki liczyć od najmniejszego fabrycznego rozmiaru, czyli dla B6 to chyba 195/65 R15 czy od tych tzw. homologowanych z wlepki? Czy jest jeszcze inaczej i jakiś rozmiar uzależniony jest od wersji silnikowej i do liczenia bierzemy pod uwage tylko ten? Pytam bo np. wolałbym dać 215 opone zamiast 225 (opory toczenia), ale to juz wieksza rozbieznosc w srednicy no i nie chce jakichs przeklaman miec bo przeciez komp tez to zczytuje, system ESP itd. Edytowane 6 Maja 2017 przez Tamley
m-nokian Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 9 godzin temu, Tamley napisał: Gdzie jest wlepka o której mówicie? Słupek od strony drzwi kierowcy.
M@rcin Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 wrzuć zimową rolkę, podbij przegląd i potem załóż lato. Robią z igły widły to trzeba inaczej z nimi się zabawić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się