Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 2002 1,9TDI 101KM AVB LY7Q


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ok, folia dojechała więc troszkę mam nadzieję upiększymy wnętrze laleczki.....przy okazji, auto kupiłem z powodu przywiązania do marki (A6C4 służyła mi dzielnie przez ładnych parę lat) ale były brane pod uwagę jeszcze dwie inne. Po blisko miesiącu użytkowania powiem szczerze "coś" jest w tym modelu B6, że strasznie mi odpowiada. I nie chodzi o prowadzenie, wygodę itp. ( to wszystko jest na dobrym poziomie i zgodne z oczekiwaniami i tym czego można się spodziewać). Jest jednak jakiś rodzaj zauroczenia, fascynacji czy może sympatii (wiem, że może brzmieć głupio) do tego autka i dlatego "laleczka" czyli określenie mojej poczciwej A6C4 przeniosłem na A4B6 :giveheart: .

Dojechały też kapcioszki na zimę (wykonane we Francji).

IMG_20170529_193251841.jpg

Edytowane przez kirbag
Opublikowano

Ok foteliki wymienione w dniu wczorajszym, okazało się, że mają jedną kostkę dodatkowo (czerwona) ale nie mam jej w aucie. Pozostaje więc ustalić do czego ta kostka jest i może będzie sens tą funkcję uruchomić. Oczywiście fajnie byłoby zmienić na skórę/alcantara ale nie ekonomiczna jest obecnie taka operacja (jeśli przez przypadek jakaś okazja cenowa się trafi to tylko w takim przypadku będę coś myślał). Standardowe fotele w moim przypadku naprawdę dobrze spełniają swoją rolę.IMG_20170601_181625565.jpg

Opublikowano

Otrzymałem potwierdzenie i historię przebiegu auta z belgijskiego systemu AutoSecurite.be i rzeczywiście stan licznika podczas ostatniego przeglądu 19 września 2016 to 254 902 km.

Opublikowano

1.5 tygodnia wstecz przeprowadziłem woskowanie lakieru Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax, po wcześniejszym umyciu, glinkowaniu miękką glinką i użyciu Dodo Juice Lime Prime - Cleaner. Efekt bardzo pozytywny :)

Opublikowano

Pojawił się problem z otwieraniem drzwi przy minusowych temp. Podobną przypadłość miałem także w swojej A6 C4 czyli to problem nazwijmy go systemowy :). Samochód otwiera się zamkiem centralnym ale po chwycie za klamkę drzwi otworzyć się nie daje.....problem znika przy plusowej temp.....przeszukuję forum, może coś znajdę :kox:

 

Opublikowano

na uszczelkach trzyma, dobry silikon do uszczelek i po kłopocie

 

Opublikowano
W dniu 30.12.2017 o 17:04, Frond Side napisał:

na uszczelkach trzyma, dobry silikon do uszczelek i po kłopocie

 

Dokładnie. 

Opublikowano (edytowane)

Zrobione i aby nie zapeszyć działa :). Użyłem silikon spray firmy WURTH.

Jutro także wymiana oleju...szast-prast i 12 000 naleciało, zalewam jak zawsze MOTUL SPECIFIC+filtry Mann.

Edytowane przez kirbag
Opublikowano

Nie żal Ci było zmieniać C4 z AEL-em na zwykłe 1.9TDI? W jakim stanie miałeś A6, że zmieniłeś na A4?

Opublikowano

Oj pewnie, że żal....11 lat "przelataliśmy" ale mimo robienia na czas zaczęło się już sporo nawarstwiać rzeczy do zrobienia: pompa, turbo, przeguby itd. Dwa, że i jazdy mniej i głównie teraz blisko miejsca zamieszkania więc A4 zgrabniejsza (zwłaszcza dla małżonki). I tak sumując wszystko padło na zmianę.

 

Opublikowano

Dzisiaj nadeszła chwila wymiany klocków hamulcowych. Zakupione na przód Pagid/Hella, na tył ATE. Wymiana przy 277056 km....do roboty

klocki a4.JPG

Opublikowano (edytowane)

Przestały dwa dni temu działać wycieraczki przedniej szyby....dziś zdemontowałem mechanizm i okazało się, iż zatarł się sworzeń od ramienia po stronie kierowcy. Przesmarowałem wszystko co powinienem, a zatarty sworzeń częściowo wybity potraktowałem penetratorem i pozostawiłem na noc aby chemia podziałała.

Sworzeń wyszedł, strasznie było tam sucho. Po oczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko złożone i działa jak nowe. Musiałem jedynie nabyć ściągacz do ramion wycieraczek - koszt około 50 pln.

Edytowane przez kirbag
Opublikowano

Dziś wymienione żarówki H7 (firmy Tungsram) zobaczymy na ile starczą.

Opublikowano

W dniu dzisiejszym wymieniony tylny, prawy zamek. Objaw awarii był taki, że przy każdorazowym przekraczaniu 15km/h uruchamiało się autoryglowanie, po podłączeniu VAG "tylny,prawy zamek nie zamyka/nie otwiera". Zameczek zakupiłem po namyśle używany oryginał za całe 20 pln + 3 spinki do boczku (bo lekko się uszkodziły). Praca zajęła mi 4 godzinki + 1 godzina na zdjęcie i zamontowanie boczku. Na zdjęciu zamek w pozycji w jakiej najłatwiej go wyjąć obracając w lewo (bez demontażu prowadnicy szyby). Ramię łączące klamkę z zamkiem, najlepiej rozpinać od zamka.

IMG_20180713_112004938[1]

Opublikowano

Test spalania - na trasie Warszawa - Trójmiasto - Warszawa, prędkość na autostradzie 130-150. Do tego około 100 km w ruchu miejskim. Wynik 5.51. 

Opublikowano

W dni dzisiejszym przy przebiegu 289 000 wymiana oleju (jak zawsze Motul Specific 5W40) i filtrów (olej,kabina,powietrze).

Opublikowano (edytowane)

W dniu dzisiejszym (23.11.2018) wymiana kompletnego rozrządu Hepu (pompa Hepu, pasek Conti, rolki INA), dodatkowo nowy napinacz paska klimatyzacji (INA), nowa rolka napinacza paska wielorowkowego (BTA) oraz paski Conti. Wymiana oczywiście płynu chłodzącego. Przebieg 295 060. 

Edytowane przez kirbag
Opublikowano

11.03.2019 i przyszedł czas na kolejną wymianę oleju i filtrów (przejechane od ostatniej wymiany 13 615 km).

Przebieg 302 615, olej jak zawsze Motul Specific 505-502, Filtry: kabina Bosch, powietrze Mann i olej Mann

20190311_130951.jpg

20190311_125357.jpg

Opublikowano

Test spalania na trasie o długości około 800 km. Większość jazdy z prędkością 120-140 km/h  (oczywiście gdy nie było ograniczeń itp.). Wynik 5.6 litra/100km.

Opublikowano

Wymiana kostki stacyjki - czasami nie łączyła dobrze co skutkowało problemami z uruchomieniem auta.

kostka audi.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...