PERUN_ Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Witam wszystkich. Pierwszy post i od razu niestety problem :-( Audi zakupione 2 tygodnie temu. Przejechane w tym czasie około 1000km, oleju nie ubyło na bagnecie. Dziś po wymianie tremostatu (wcześniej dogrzewał się w trasie do max 60stopni) trzyma ładnie temperaturę 90 ale zaczął kopcić. Mechanik który wymieniał termostat stwierdził że spala olej. Czy to możliwe aby niedogrzany nie spalał oleju a teraz po wymianie termostatu nagle zaczął splać go? Czy mechanik mógł coś spartolić wymieniając termostat ?
Katarzyna123 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Witam, czy udało się ustalić przyzynę i rozwiąć problem? mam podobnie. Pozdrawiam
arek4422 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Dnia 3.08.2017 o 11:28, Katarzyna123 napisał: Witam, czy udało się ustalić przyzynę i rozwiąć problem? mam podobnie. Pozdrawiam WITAM.Miałem podobny problem Audi a4b6 1.6 2003.Kupiłem go z uszkodzonym termostatem jeździłem na nie dogrzanym silniku.W trasie ledwo 70 stopni szybko tracił temp w mieście prawie 90 stopni w korku.Problem się zaczął gdy wymieniłem termostat w tym silniku jest zespolony z obudową koszt 350+ robocizna.Po wymianie silnik szybko się nagrzewa po ok 800 metrach 90 stopni.Auto na zimnym silniku sprawowało się normalnie ale gdy chwycił temp 90 stopni zaczął kopcić, siwy gryzący dym,przy redukcji biegu szarpnięcie silnikiem (falowanie)chwilowy spadek mocy.Znajomy mechanik sprawdził tłumik,kat.sondy,odma,egr,uszczelka pod głowicą ok. Test próba olejowa i d*pa pierścienie. 1 i 4 gar zapieczone.Więc postanowiłem zrobić silnik gdyż nie planuje kupić to samo.Po remoncie będę miał pewność co mam.Planowanie głowicy,docieranie gniazd zaworowych,uszczelka pod głowica.komplet pierścieni ,uszczelka korektora ,nowe szpile,do tego doszły płyny ,olej i przy okazji rozrząd.Tłoki ,szczelność głowicy,ścianki cylindrów,panewki były ok koszt remontu 2000 zł .Po remoncie silnik chodzi super brak dymu,falowania nie jest już zamulony i po przejechani 1000km nie wziął grama oleju.Pisze bo moje auto miło takie objawy oby nie było tego u ciebie.POZDRAWIAM
arek4422 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Dnia 9.05.2017 o 17:52, PERUN_ napisał: Witam wszystkich. Pierwszy post i od razu niestety problem :-( Audi zakupione 2 tygodnie temu. Przejechane w tym czasie około 1000km, oleju nie ubyło na bagnecie. Dziś po wymianie tremostatu (wcześniej dogrzewał się w trasie do max 60stopni) trzyma ładnie temperaturę 90 ale zaczął kopcić. Mechanik który wymieniał termostat stwierdził że spala olej. Czy to możliwe aby niedogrzany nie spalał oleju a teraz po wymianie termostatu nagle zaczął splać go? Czy mechanik mógł coś spartolić wymieniając termostat ? WITAM.Miałem podobny problem Audi a4b6 1.6 2003.Kupiłem go z uszkodzonym termostatem jeździłem na nie dogrzanym silniku.W trasie ledwo 70 stopni szybko tracił temp w mieście prawie 90 stopni w korku.Problem się zaczął gdy wymieniłem termostat w tym silniku jest zespolony z obudową koszt 350+ robocizna.Po wymianie silnik szybko się nagrzewa po ok 800 metrach 90 stopni.Auto na zimnym silniku sprawowało się normalnie ale gdy chwycił temp 90 stopni zaczął kopcić, siwy gryzący dym,przy redukcji biegu szarpnięcie silnikiem (falowanie)chwilowy spadek mocy.Znajomy mechanik sprawdził tłumik,kat.sondy,odma,egr,uszczelka pod głowicą ok. Test próba olejowa i d*pa pierścienie. 1 i 4 gar zapieczone.Więc postanowiłem zrobić silnik gdyż nie planuje kupić to samo.Po remoncie będę miał pewność co mam.Planowanie głowicy,docieranie gniazd zaworowych,uszczelka pod głowica.komplet pierścieni ,uszczelka korektora ,nowe szpile,do tego doszły płyny ,olej i przy okazji rozrząd.Tłoki ,szczelność głowicy,ścianki cylindrów,panewki były ok koszt remontu 2000 zł .Po remoncie silnik chodzi super brak dymu,falowania nie jest już zamulony i po przejechani 1000km nie wziął grama oleju.Pisze bo moje auto miło takie objawy oby nie było tego u ciebie.POZDRAWIAM
bodzio.c Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Gdzie kolego robiłeś remont silnika , bo koszt jest dość atrakcyjny?
Makale Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Zimny silnik = silmny olej - olej ma dużą lepkość Ciepły silnik = ciepły olej = olej ma mniejszą lepkosć i gestość i pali olej.
PERUN_ Opublikowano 22 Września 2017 Autor Opublikowano 22 Września 2017 W dniu 3.08.2017 o 11:28, Katarzyna123 napisał: Witam, czy udało się ustalić przyzynę i rozwiąć problem? mam podobnie. Pozdrawiam Tak. Zapieczone pierścienie olejowe. Po wymianie po 4000 km pobór oleju zerowy. Przy okazji wymienione też uszczelniacze zaworowe. Koszt 3000 zł Auto w tej chwili do sprzedania niestety. (trzeba odzyskać choć trochę kasy po takiej wtopie)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się