ygrek Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 Audi A5. Silnik CDUC. Skrzynia manualna. Dynamiczne przyspieszanie. Przy przeciągnięciu obrotów do 3.500 - 4.000, po wciśnięciu sprzęgła i odpuszczeniu gazu z zamiarem zmiany biegu, silnik nie schodzi z obrotów natychmiast. Przeciąga jeszcze około sekundy. Wydaje mi się że powinien schodzić od razu. Ale może się mylę i tak to się zachowuje? Załączam plik dźwiękowy na którym nagrałem ten efekt przy zmianach 3->4->5: A5 acceleration.mp3 Mam nadzieję że usłyszycie o co mi chodzi. Jedna z teorii mówi, że rozpędzona turbina trzyma ciśnienie w dolocie (słup powietrza), co nie pozwala na "zgaszenie" natychmiastowe obrotów. Czy Wy również tak macie w swoich 3.0tdi w połączeniu z manualem?
ygrek Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2017 Tak sobie tłumaczę, że większość modeli z tym motorem ma skrzynię DSG, która przełącza biegi w milisekundach i po prostu silnik jest od razu zasprzęglony z kołami, co nie pozwala na jakieś takie "przeciągnięcia" obrotów. Dlatego to zachowanie nie jest specjalnie póki co nigdzie przeanalizowane i po prostu tak ma być - nie jest to żaden problem.
ygrek Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2017 Szkoda że Admin przeniósł ten temat do działu "Pzoostałe Audi" gdzie mało kto zagląda, a motor jest taki sam jak w A4 B8.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się