Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CDUC - Normalne czy dziwne zachowanie przy zmianie biegów (manual)?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Audi A5. Silnik CDUC. Skrzynia manualna. Dynamiczne przyspieszanie. Przy przeciągnięciu obrotów do 3.500 - 4.000, po wciśnięciu sprzęgła i odpuszczeniu gazu z zamiarem zmiany biegu, silnik nie schodzi z obrotów natychmiast. Przeciąga jeszcze około sekundy. Wydaje mi się że powinien schodzić od razu. Ale może się mylę i tak to się zachowuje? Załączam plik dźwiękowy na którym nagrałem ten efekt przy zmianach 3->4->5: A5 acceleration.mp3 Mam nadzieję że usłyszycie o co mi chodzi.

Jedna z teorii mówi, że rozpędzona turbina trzyma ciśnienie w dolocie (słup powietrza), co nie pozwala na "zgaszenie" natychmiastowe obrotów.  Czy Wy również tak macie w swoich 3.0tdi w połączeniu z manualem?

Opublikowano

Tak sobie tłumaczę, że większość modeli z tym motorem ma skrzynię DSG, która przełącza biegi w milisekundach i po prostu silnik jest od razu zasprzęglony z kołami, co nie pozwala na jakieś takie "przeciągnięcia" obrotów. Dlatego to zachowanie nie jest specjalnie póki co nigdzie przeanalizowane i po prostu tak ma być - nie jest to żaden problem.

Opublikowano

Szkoda że Admin przeniósł ten temat do działu "Pzoostałe Audi" gdzie mało kto zagląda, a motor jest taki sam jak w A4 B8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...