Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BPW Kopci od czasu do czasu na wolnych obrotach


lukaswch94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Mam pewiem ze swoim autkiem, otóż auto przeszło generalny remont silnika, łącznie z pompowtryskami. Lejący jeden wtrysk lejąc wypalił dziure w tłoku i silnik sie zatarł. Ale wymienione mam wszystko co możliwe od panewek , po popychacze itp itd. Problem polega na tym że od czasu do czasu dzieje się tak że zaczyna kopcić bardzo mocno na biało-siwo na wolnych obrotach tylko na ciepłym silniku. Podczas jazdy to kopcenie jest znacznie mniejsze ale jak dojezdzam do świateł to kłeby dymu wydobywają sie w znmacznym stopniu, do tego dochodzi smród w kabinie. Wczoraj jak jechałem zapalił sie check engine, dzisiaj rano podjechałem do mechaników żeby zobaczyli co to za błąd i okaząło sie że błąd dotyczy DPF , ale autko ma wycięty ten filtr. wykasowali błąd, po przejechaniu 70km znowu zapalił sie check engine i autko zaczeło kopcić ponownie, zatrzymałem sie i odpiąłem wtyczke od EGR. przejechałem jakies 10km z odpiętą wtyczką, nadal wydobywał sie dym , po 10km zatrzymałem sie by ponownie podpiąc wtyczke do EGR i przestało kopcić. Dodam że przed remontem silnika było to samo od czasu do czasu. Żadnych innych błędów na VAGu, wtryski pracują prawidłowo, nie dzieje sie to na codzien tylko co jakiś czas. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukac problemu? Męczące to jest że wydało sie prawie 6tyś na remont a dalej jest coś nie halo. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak turbo jest okej , ładnie ciągnie, sprawdzane było, gdyby to było turbo to by się to działo od czasu do czasu czy raczej ciągle?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej ciągle,a płynu Ci nie ubywa albo zobacz czy nie ma tłustych oczek w zbiorniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa , ani oczek nie ma w płynie. Jedynie co zauważyłem to że troche mokro jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym, mechanik co robił mi remont silnika łącznie z planowaniem głowicy i nową uszczelką pod głowicą twierdzi że jeśli płyn jest ponad maximum a jest to normalne to jest że troche mogło wywalić ten nadmiar. Dodam że od generalnego remontu przejechałem jedynie 800km, cały czas jezdze ostroznie z wkrecaniem silnika na większe obroty, max 2500obrotów. Do tego ten błąd filtra cząstek stałych ... a auto ma go wyciętego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym plynem to moze do konca sie nie odpowietrzyl uklad, albo korek winien.\

z tego co wiem to po usunieciu DPF zgodnie ze sztuka nie powinno byc bledow od niego (nie pisze o sytuacji gdzie wcale nie ma bo ktos usunie cala tablice)

byc moze wlacza sie regeneracja jakims cudem i wtedy masz takie objawy, a cegly fizycznie nie ma to widac dym

smrod w kabinie -> nieszczelnosc ukladu wydechowego

 

ile czasu od remotu uplynelo? moze delikatnie turbo tez puszczac olej do wydechu i jak sie nagrzeje to dymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak. U mnie było podobnie w BLB  wszystko nadawało sie do roboty w silniku wycena około niecałe 4 tys bez wtryskow plus 1300 za robocizne w warsztacie więc postanowiłem wrzucić BKD  z pewnego źródła koszty mniejsze zakupu silnika nawet z ori wtryskami myślę ze to lepsze rozwiązanie niż remont szrota.

druga sprawa jedź do gości a u którego zostawiłeś połowę wartości samochodu i niech to naprawia skoro umiał Cię naciągnąć na tyle kasy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby coś było z uszczelką to myśle ze by to było non stop dlatego tym że troche go pociekło to sie zbytnio nie martwie 
moje myślenie jest podobne , jestem laikiem w sumie w tych sprawach ale myśle tak samo że niby komputer myśli że sie wypala dpf a fizycznie go nie ma , ale jakie to może byc powiązanie z tym dymieniem to nie wiem ;/ jakiś pomysł jak to sprawdzić?
mineło jakos z 10dni , problem w tym że nie zawsze jak sie silnik nagrzeje to dymi, nieraz jest tak tzn częsciej że jeżdze normalnie po 70km dziennie i nic nie kopci a zdażyło sie od tego momentu dwa razy już że kłędy dymu np dzisiaj po przejechaniu łącznie 70km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź do jakiegoś tunera i niech Ci sprawdzi czy wyłączyli DPF, a weź sprawdź czy sonda oscyluje?, bo jak jest dpf usunięty to i sonda powinna stać w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gieras1988 napisał:

 

druga sprawa jedź do gości a u którego zostawiłeś połowę wartości samochodu i niech to naprawia skoro umiał Cię naciągnąć na tyle kasy  

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lukirks83 napisał:

podjedź do jakiegoś tunera i niech Ci sprawdzi czy wyłączyli DPF, a weź sprawdź czy sonda oscyluje?, bo jak jest dpf usunięty to i sonda powinna stać w miejscu

Jak sprawdzić tą sondę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do kogoś kto ma te silniki w jednym palcu, tylko najlepiej się nie przyznawaj się że robiłeś motorówkę, jak zapyta to powiedz że już taki kupiłeś :decayed:

Większość dobrych fachowców nie lubi poprawiać po mechanikach partaczach i nieroztropnych właścicielach :P

Musisz się przygotować na to że usłyszysz trochę niewybrednych, a może i niecenzuralnych słów na temat mechaników którzy spaprali robotę, ale masz dużą szansę że to padło doprowadzi do stanu używalności :D

Czytając o objawach to może to być fake w usuwaniu DPF-a, moze też być problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej i jeszcze pewnie kilka innych :hi:

Na forum roi się od tematów takich jak twój " po remoncie silnika mam problem ........"

Dla tego dziwię się wszystkim co się na takie zabiegi decydują w tak starych autach, jedynymi którym się będzie to opłacać to mechanik i dostawca części .

Zdecydowanie taniej i lepiej wyjdziesz wymieniając motorówkę na sprawdzoną używkę , a w przypadku BPW to lepiej w ogóle zapodać AVF-a albo AWX-a.:)

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukaswch94 napisał:

Jak sprawdzić tą sondę ?

na kanale 74 grupa 3 (lambda wartość między 1.0-2.0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...