Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika (jakby na 3 gary), błędy nr 00553, 00741, 01262, 01269


mobopx

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się w trakcie jazdy, wcześniej nie było problemów.

Auto zaczęło pracować nierówno (jakby na 3 gary), brakło mocy.

Kopcenia nie sprawdzałem. Odpala na dotyk. Podczas jazdy zapala się kontrolka świec żarowych

Odczytałem błędy i takie mam wyniki: 

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
        31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
        31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01269 - Commencement of Injection Valve (N108)
        31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00741 - Brake Pedal Monitoring
        27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Oprócz tego zrobiłem 2 screeny z VAG-COMa:

 

Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, gdyż pokazuje problem z przepływomierzem, elektrozaworem turbiny N75, kątem wtrysku (N108) oraz brak wskazań czegoś tam (mg/str) na 4 cylindrze...

Błąd 741 z pedałem hamulca raczej nie ma z tym związku, N75 też wykluczam. Błąd pojawił się chyba już wcześniej, w każdym razie turbo pracuje bez zarzutów. Jakieś sugestie? :)

 

3.png

1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontrolki świec, sprawdź czy zapala ci się stop kiedy wciśniesz pedał [emoji6] Brak świateł jest sygnalizowany migającą kontrolką świec żarowych.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NomadAd

Kontrolka w tym przypadku sygnalizuje coś innego. Światła ma sprawne ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błędy skrzyni automatycznej.

Napisz jaki masz silnik, rok i typ skrzyni (po błędach sugeruje że masz skrzynie 4-ro biegową z rodziny AG4)

Skrzynia zapewne pracuje w trybie awaryjnym - tylko na 3biegu.

Odezwij się na PW, podam Ci numer i powiem Ci co zrobić w skrzyni, bo ogólnie to dużo pisania z fona na tapatalku.

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hezen

Skrzynia jest manualna, 5 biegowa - i pracuje bez zarzutu.

Rok 1996, silnik AHU, 90 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, nie doczytałem i myślałem że masz automata.
Sprawdź kostkę i przewody przepływomierza.
Migająca kontrolka świec jest od zaworu N108, ECU ma problem z występowaniem kąta wtrysku.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hezen

nie jestem dobry w te klocki :P

Teraz czytam o objawach uszkodzonej przepływki i wychodzi, że może być to. Wpiąłem kostkę od przepływki i nie ma zmian w pracy oraz mocy silnika. Będę miał drugą na podmiankę to dam znać jak poszło.

 

Pytanie: czy źle ustawiony kąt wtrysku może być przyczyną haczenia silnika i brak mocy? Czy to ma wpływ tylko na urruchamianie / dymienie / zużycie paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy jest spowodowany przepływką i przede wszystkim tym że ECU nie potrafi ustawić kąta wtrysku.
ECU wszedł w tryb awaryjny i kąt wtrysku ustala m.in. z czujnika położenia wału? Jeśli się mylę to proszę o poprawienie :)
Co do pracy silnika, kąt wtrysku ma wpływ na jego dźwięk:
-opózniony kąt wtrysku, silnik pracuje miękko ale jest mniej żwawy.
-przyspieszony kąt wtrysku, silnik pracuje twardo, troszkę lepiej się zbiera.
Przy mocno przyspieszonym kącie cierpi układ korbowo-tłokowy.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hezen

objawy wskazują na przyspieszony kąt wtrysku (twarda praca na obrotach, zrywny przy ruszaniu), natomiast komputer pokazuje 37 jednostek, więc poniżej optymalnych wartości - co wskazuje opóźniony kąt.

Coś tutaj nie gra...

Zdjąłem obudowę rozrządu i sprawdziłem naciąg paska. Bez większego wysiłku poddał się o ok. 1 cm przy rolce na samej górze. Czy taki luz jest "w normie"

Przepływomierz sprawdziłem w innym aucie - jest OK.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku w bs sprawdzałeś na odpalonym silniku?
Rozrząd sprawdź na znaki, napinanie paska nic Ci zbytnio nie powie.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winny był bezpiecznik 15A znajdujący się obok komputera. Zostawiam zdjęcie dla potomnych (niebieski, obok zapiski od komputera)
f2b39d004ee6363f2c8011c487208717.jpg

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...