Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie , EGR , Turbina ??


Endriu110694

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wyczyscisz kolektor i wloty w glowicy poczujesz poprawe mocy w dolej partii obrotow i mniejsza temp w dolocie, do tego moze byc zrywaniejszy bo srednice sie powieksza. Chyba ze nie jest za***any w co nie wieze to tylko bedziesz mial satysfakcje ze silnik ma lzej. W oct sie nie baw bo bez sensu. Mozesz weza z separatora dac na test do butelki zeby zobaczyc czy to om puszcza a wtedy jest do wymiany czy turbina a wtedy musisz nauczyc sie z tym zyc bo nie bedzie chciala za szybko pasc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to dobry pomysl robic tego catch tanka troche oleju w dolocie i na zaworach wydaje mi sie ze jest niezbedna we wtrysku bezposrednim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki zawsze miały, będą mieć i mieć powinny olej w dolocie.
Ja z OCT zrezygnowałem, a rura odmy w butelce była u mnie przez jakieś 4-5tys. km żeby sprawdzić skąd nadmiar oleju w dolocie i zdiagnozowanie dlaczego silnik potrzebuje dużych dolewek oliwy - niesprawny okazał się zawór ciśnienia odmy na pokrywie zaworów.
Co do czyszczenia kolektora też wypalałem bo potrzebowałem dość szybko autko na chodzie.
Jakbym miał trochę więcej czasu to dałbym do piaskowania i z zewnątrz jak i wewnątrz byłby jak nowy, bo "piach" bez problemów wytłucze nagar :D

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Pany załóżmy że to odma skąd ja wstrząsnąć ASO czy allegro :D na allegro po 30 zł są ale jakoś mnie to nie przekonuje czy w normalnym sklepie dostane odme wysokiej jakości czy to samo co na alledrogo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie dostaniesz zamienniki toprana i maxgear.
Zamiennik spisuje się przez rok max 2 lata.
Sprawdzone przeze mnie jak i jeszcze któregoś kolege z forum.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciężki temat szkoda kupować takie dziadostwo a jakie jeszcze objawy daje niesprawna odma? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie takie ze sra olejem do dolotu zaiast go separowac i zeby splywal spowrotem. Kup toprana najwyzej za 2 lata znowu wydasz 30zl i stracisz 5 inut za wymiane a pewnie pozbedziesz sie auta zaim znowu sie zuzyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale coś mi się o uszy obiło ze jak jest niesprawny to może uszczelkę wydmuchac bo gazy czy ciśnienie jak tam to zwał w skrzyni korbowej nie mają ujścia prawda to?  Jak nie proszę o oświecenie mnie :D i wytłumaczenie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie niesprawny zawór ciśnienia odmy cały czas puszcza mgiełkę olejową, nie wysmarka Ci uszczelki pod głowicą.

Jednym objawem będzie większe zużycie oleju przez silnik bo dolot cały czas będzie ten olej zaciągał a silnik przepalał.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym ze ciężko stwierdzić czy tego oleju jest dużo czy mało palec można spokojnie zamoczyc i troszkę cieklo po opasce od węża dolotowego tego co na zdj pokazywalem ale to dlatego że opaska była słabo docisnieta ciężki temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij wąż z turbiny (łączący filtr powietrza z turbo) jak na muszli koła kompresji będzie stał olej to masz zawór odmy do wymiany.
Jeśli tego oleju tam nie będzie to zawór masz sprawny a olej w dolocie jest z turbiny (przeciśnięty olej przez jej uszczelnienia)

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zimna" strona turbiny, ta gdzie jest wirnik który spręża powietrze.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajalem ten wąż i oleju jest odrobinka ale tylko w wezu w tej muszli nic nie ma przy okazji poruszalem wirnikiem turbo i ku mojemu zdziwieniu nie ma luzu jeżeli to faktycznie był wirnik :grin: to z tego co wynika odma jest sprawna a co do tych uszczelnień to warto się martwić czy to normalne? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda turbina puszcza olej, pasowanie elementów wymusza taki stan rzeczy i tego się nie ominie.
Najwidoczniej wszystko masz w porządku, olej w dolocie zawsze będziesz miał i trzeba mieć tego świadomość ot tyle w temacie :)

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gitara trzeba czekać aż gips zdejma z nogi wywalac katalizator zaslepic egr zrobić program i niech śmiga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...