Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie , EGR , Turbina ??


Endriu110694

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i Panie pytanko na szybko bo jutro biorę się za wymianę złącz elastycznego i akurat śruby od EGR będą fajne dostępne , olej jest w wężu jak na zdj poniżej zauważyłem to dziś czy to EGR czy turbina puszcza dodam że oleju jest tyle że spokojnie można zmoczyć palec , proszę o szybką odp z góry dziękuje :D

18697800_637772163080919_723688840_o.jpg

18720689_637772206414248_1911578675_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaślepienie EGR  w ograniczeniu ilości oleju który się tam gromadzi nie pomoże ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się pozbyć oleju z dolotu to zamotuj oil tanka i tyle . Nie ma co się dziwić ten silnik ma swoje lata .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są konsekwencję że ten olej tam jest i co to jest ten oil tank sory że tak męczę ale w necie jest na temat wszystkiego tyle informacji różnych ,sprzecznych , niedorzecznych że wolę tutaj spytać :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Endriu110694 napisał:

Czyli zaślepienie EGR  w ograniczeniu ilości oleju który się tam gromadzi nie pomoże ??

 

Co ci da zaślepienie EGR , on nie jest smarowany ani chłodzony olejem . EGR z tego silnika jest sterowany podciśnieniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są konsekwencję że ten olej tam jest i co to jest ten oil tank sory że tak męczę ale w necie jest na temat wszystkiego tyle informacji różnych ,sprzecznych , niedorzecznych że wolę tutaj spytać :D Ponawiam pytanko :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że seperator odmy wypuszcza pary oleju z powietrzem do dolotu dlatego masz tyle oleju w dolocie . Sytuacje by poprawiła wymiana seperatora na nowy było by troszkę mniej w dolocie . Jeśli nie chcesz go mieć zastosuj oil tanka , jest to pojemnik w którym te pary są rozdzielane i olej zostaje w tym zbiorniku a powietrze w dolot i tym sposobem masz praktycznie czysty dolot ,on w 100% wszystkiego nie oczyści ale większość tak  . Pamiętaj  o najważniejszym oil tak zamontuj blisko kolektora wydechowego bo w zimie może zamarznąć i będziesz miał nie małe problemy . O oil tanku jest mnóstwo informacji w necie .

Edytowane przez lenovo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak już tak gadamy to co sadzisz o zaslepianiu egr bo jutro leci katalizator później jakiś fajny program i myślę że będzie względnie fajnie jeździć a od czytania o tym egr można migreny dostać zastanawiam się czy zaslepic czy  czyścić co sadzisz?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zaślepiony egr . zrób sobie blaski co najmniej 2-3 mm na wymiar uszczelek na kolektorze wydechowym i kolektorze dolotowym i skręć to .

Są tego 3 plusy :

1. Silnik lepiej oddycha

2. Gdy zaślepisz a nie wyrzucisz silnik wygląda oryginalnie a egr sobie normalnie po zaślepieniu pracuje .

3. Upierdliwy diagnosta nie będzie miał się do czego doczepić .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze rozumiem odkręcam egr podkladam zaślepki uszczelki i skrecam a co z wężem od podciśnienia?  Zostawić czy też zaslepic wkretem?  A druga opcja to wyrzucić całkiem i zaslepic egr  i wąż?  a czy to prawda z tym wolniejszym grzaniem silnika no i czy jakiś kuc przybędzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbezpieczniej będzie jak zrobisz tak jak ja ci napisałem . Oczywiście możesz wywalić to wszystko całkowicie ale po co ? Wtedy przewód musisz zaślepić . Oczywiście auto trochę  wolniej będzie ci się grzało . Po zaślepieniu auto wydaje mi się trochę żwawsze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w zasadzie racja odkręce zaslepie a przewód zostawię ciekawe czy będzie bardzo zasyfiony, a co do tego oleju kolego to nie wystarczy ze raz na jakiś czas wyczyszcze benzyna ekstracyjna cały dolot np przy każdej wymianie oleju co o tym sadzisz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ci to da ? Za każdym razem będziesz czyścił kolektor dolotowy , rury dolotu , intercooler ?

Jaki ma auto przebieg ? Przed zaślepieniem egr odkręć kolektor dolotowy bo możliwe że kanały pozarastane są i pasuje to wyszorować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 270 tys w zasadzie to i intercooler można by było wyczyścić z zewnątrz i w środku ale to będę musiał więcej czasu na to znaleźć co do przebiegu 110 % autentyk. A kolektor to dużo roboty ?? trzeba pewnie nowe uszczelki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kolektorem jest przesrane . Będziesz to czyścił i wypalał cały dzień , a ręce będziesz mył cały tydzień . Na serio ja w tamtym roku zachciało mi się go wyczyścić w sobotę  , w niedzielę nie poszedłem do kościoła bo takie ładne ręce miałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak serio to cholernie nie chce mi się bawić w czyszczenie tego kolektora :D chyba zaślepie egr wywale kata i to w ciul zostawie :P Myśle że sie nic złego nie stanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie ale po wyczyszczeniu auto zawsze lepiej oddycha . :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...