Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprężarka nie załącza się. Audi A4 B6.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czynnik w obiegu jest i nie ma nieszczelności - ciśnienie 5 bar.

Po wyłączeniu ECON uruchamia się wiatrak chłodnicy i otwierają klapy. Klimatyzacja niestety nie działa. Martwi mnie wygląd koła pasowego sprężarki. Jutro sprawdzę czy napięcie do niej dochodzi (bezpieczniki sprawne). Po podłączeniu pod vag-com nie wyświetlają się żadne błędy -więc czujnik w chłodnicy raczej dobry.

Jeżeli chodziła bez czynnika, na włączonym Econ mogła się zatrzeć...czy bez wymontowania da się to sprawdzić?bba8d85a7569964474b1cab95b00c51c.jpg6915a8d008cef028a01b1c0d322baaf2.jpg

 

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Zdejmij pasek i sprawdź czy sprzęgło się nie zerwało.

Opublikowano

Po zdjęciu paska i zakręceniu kołem, jak sprzęgło będzie zerwane to jakie będą objawy?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, van_zant_ napisał:

Po zdjęciu paska i zakręceniu kołem, jak sprzęgło będzie zerwane to jakie będą objawy?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
 

Zero oporu. Jeśli zakręcisz kółkiem, to spróbuj jeszcze zakręcić samym wałkiem np szczypcami. Jak się nie da - zatarta.

Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Wkrótce spróbuje to sprawdzić. Jeden z gości od klimatyzacji powiedział mi, że ta sprężarka nie ma sprzęgła tylko zawór bypass. Za 70-100zł może wykonać diagnozę, co jest zepsute w układzie. Na razie, to co mogę, chciałbym wykonać sam.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzisiaj zdjąłem pasek i sprężarka kręci się lekko. Sprzęgło kręci się razem z wałem bez żadnych większych oporów. Ale sprężarka się nie uruchamia. Na vagu żadnych błędów. Zaraz sprawdzę napięcie czy dochodzi. Czy bezpiecznik od sprężarki to 10?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dzisiaj zdjąłem pasek i sprężarka kręci się lekko. Sprzęgło kręci się razem z wałem bez żadnych większych oporów. Ale sprężarka się nie uruchamia. Na vagu żadnych błędów. Zaraz sprawdzę napięcie czy dochodzi. Czy bezpiecznik od sprężarki to 10?
Wyjąłem bezpieczniki, sprawdziłem czy napięcie dochodzi. Wszystko ok. Ponownie przeskanowałem czy nie ma jakiś błędów i moim oczom ukazał się taki błąd...Czyli jednak czujnik przy chłodnicy. Teraz tylko ustalić jaki ma numer. Da radę po vin?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka



f01ed09431dd5eccc6919dc93f520e53.jpg

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

jak wyjąłeś bezpiecznik to nie dziwne że jakiś błąd się pokazał, podepnij porządnego vaga a nie zabawkę na telefon i sprawdź bloki pomiarowe 001 i 002. wtedy będzie coś więcej wiadomo.

Opublikowano

Niestety nie mam dojścia do profesjonalnego. Musiałbym coś zakupić. Co polecasz Mati?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

do B6 wystarczy tani KKL za jakieś 30 - 40 zł i będzie działać. 

Opublikowano

A coś lepszego co możesz polecić, powiedzmy do 200zl? Jest sens wydać kasę na lepszy interfejs? Tak przyszłościowo.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witaj

U mnie sprężarka nie domagała poprzez utratę szczelności, nie było żadnych błędów.  Sprężarka nie była zatarta.

Dokonałem regeneracji sprężarki, wymienione zostały wszystkie uszczelnienia i oringi. Uzupełnienie  oleju i czynnika.

Wymieniłem osuszacz i dyszę rozprężną.  Na razie działa i mam nadzieję, że tak zostanie na kolejne 200kkm.

Jeśli chodzi o kabelki, mam dwa do zastosowań domowych :) VAG-CAN i VCDS. Żaden nie przekroczył 25$.

W sprawie kabelków zadawaj pytania w odpowiednich działach.

pzdr

 

Opublikowano

Mam OBDeleven pro i uważałem, że do diagnostyki i adaptacji będzie wystarczający. Wracając do klimatyzacji, podejrzewam, że winny będzie zawór sterujący sprężarka PXE16.
Sprawdzałem ciśnienie w układzie, jak z 2 tygodnie temu byłem u kolegi na wymianie oleju w silniku. Powiedział, że vcds pokazuję 5 bar. Po włączeniu klimy wiatrak przy chłodnicy się obraca, więc czujnik powinien być sprawny. Postaram się ustalić coś więcej, czy sam klimatronic, po zastosowaniu krótkich kodów, może pokazać błędy, w układzie klimatyzacji? Dzięki Panowie za dotychczasową pomoc.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

poczytaj co to jest OBD, tym możesz ogarnąć tylko silnik i to nie w całości. W B6 klimatronik nic Ci nie pokaże. Bez kabla i vcds lub vag-com czy tym podobnych nic nie zobaczysz. Chcesz sam spróbować zdiagnozować klime to kup kabel lub znajdź kogoś w Twojej okolicy kto ma kabel i chwile czasu żebyś mógł się podpiąć.

aha nie masz kompresora sanden wiec nie masz zaworu pxe16, w oznaczeniach audi jest to zawór N280 a ogólnie czy denso czy sanden zasada działania podobna.

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano

Najprawdopodobniej mam uszkodzony zawór N280 i nie uruchamia sprężarki. Jak najszybciej mogę to sprawdzić w której grupie pod vag?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

wklej screena z grup 001, 002 i 010 na włączonym silniku z klima na Lo i nawiewem na maxa przez kratki i to samo na wylaczonym silniku i bez nawiewu.

Opublikowano

Silnik wyłączony: pierwsze 3 zdjęcia.

Silnik włączony: ostatnie 3 zdjęcia.3a38ab5d22e6777bdcc38da160b702ce.jpgf58a9d843ac81c19e770edf605ce6217.jpg7776b515a6428fdd17cbd4184bf8e000.jpg54b1ac8fe78e5b5f393e23c2f9f09342.jpge8c604e05f0ef7eb576543fbbcc37adb.jpg2b1aa13c50fefd4a61588a0f6be542b1.jpg

Opublikowano

podjedz do kogoś niech odciągnie czynnik z układu, po odciągnięciu sprawdź dysze czy czysta. Jak czysta to prawdopodobnie zawór sterujący kompresora do wymiany. Jak syf na dyszy to kompresor na stół do sprawdzenia.

oczywiście to nie jedyne możliwości al sprawdzenie dyszy jest najprostsze do zrobienia, jak czysta to można podmienić zawór na nowy jak ruszy to wina zaworu jak nie to szukanie dalej...

Opublikowano

 

Sprawa wygląda następująco:

 

1. Zdjęcie dyszy po wyjęciu z układu. Nieczyszczona.(wymieniłem na nową)

2.Kupiłem nowy czujnik - jest już zamontowany w kompresorze.

Stary czujnik podłączyłem pod akumulator. Dysza ruszała się tylko 1mm~1.5mm po podaniu napięcia.

Rezystancja cewki 11Ω

3.Klimatyzacja - po wymianie czujnika i uszczelek przy dławiku uzyskana próżnia, nabita czynnikiem z olejem.

4.Kompresor nie chłodzi. Dalej to samo.

5.Układ sprawdzony azotem, nie ma nieszczelności. Czy pozostaje jeszcze coś do sprawdzenia, czy tylko wymiana kompresora i sprawdzenie na warsztacie jego parametrów?

Który przekaźnik od klimatyzacji sprawdzić?

 

 

6bd3f0400e802a106d87398d6c8557ff.jpg43ce418568a30354b5d0dfb15dfb3d4f.jpg3833194e0b8ead19c04ef45f501b7ffd.jpga245da88c758f8afaa9fe82e2364be0d.jpg

 

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...