djtaso Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Tak dzis sie zastanawialem czy istnieje mozliwosc tak podpiecia wskaznika gazu aby poziom gazu pokazywany byl na zegarach jak pokazuje benzyne. Ewentualnie jade na benzynie pokazuje poziom benzyny jade na gazie stan gazu. Znajomy cos wspominal ze sie tak da ale ale ja z grzebaniem w takich rzeczach jestem zielony chyba ze by mi ktos dal instrukcje krok po kroku ? ale ogolnie czy istnieje taka mozliwosc? Pokazywalo by to dobrze gaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aiwer Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Nowe Ople z fabryczną instalacją gazową tak mają. Jest przycisk do zmiany wskazania poziomu PB/LPG więc pewnie jakoś się da ale czy jest sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djtaso Opublikowano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Bardziej to traktuje jako bajer niz rzecz niezbedna ale jak by dobrze pokazywalo czenu nie ? gorzej jak by okropnie przeklamowywalo to raczej bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Na customowej instalacji LPG nie ma opcji łatwego podłączenia tego. Musiałbyś mieć układ który odczyta bieżący stan gazu ze sterownika i wysteruje odpowiednio zegary. Rzecz do zrobienia dla ogarniętego elektronika, ale zupełnie nieopłacalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysiek18 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 (edytowane) 48 minut temu, borsukh napisał: Na customowej instalacji LPG nie ma opcji łatwego podłączenia tego. Musiałbyś mieć układ który odczyta bieżący stan gazu ze sterownika i wysteruje odpowiednio zegary. Rzecz do zrobienia dla ogarniętego elektronika, ale zupełnie nieopłacalna. E tam bajki opowiadasz. Z tego co wiem są dwa rodzaje czujników poziomu gazu w zbiorniku (STAG tak ma): rezystancyjny: malejacy - pusty zbiornik 0 Ohm, pełny 50 Ohm rosnący - pusty zbiornik 50 Ohm, pełny 0 Ohm czujnik Halla - pusty 0V, pełny 5V Wystarczy sprawdzić jaki masz typ czujnika i się do niego podpiąć. Albo odczytujesz rezystancję albo napięcie. Ale jak dla mnie bez sensu ten mod. Po to jest centralka żeby pokazywała ilość gazu. I pytanie czy by to dobrze działało. Z obserwacji zauważyłem że wskaźnik poziomu paliwa w audi nie działa tylko na podstawie rezystancji pływaka w baku. U mnie poniżej 1/4 wskaźnik leci w dół pomimo jazdy na gazie. Spadnie do zera, zatankuję 5-10 litrów i skoczy ponad 1/4 Edytowane 6 Czerwca 2017 przez cysiek18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Tylko że czujnik jest podpięty do sterownika i to ze sterownikiem trzeba się interfejsować, więc słabe bajki. A jak byś to chciał spiąć z benzyną i zegarami? Bez elektroniki dodatkowej nie pójdzie. Inna opcja bezpośrednio do czujnika, ale wtedy jezcze kwestia kalibracji i już do sterownika LPG czujnika nie podepniesz. Te odczyty mało są warte bo mechanizm pływaka połączony z magnesem w wielozaworze obarczony jest sporym błędem pomiaru. Ponadto poniżej 1/4 zbiornika i tak już pokaże że pusto bo pływak opada na dno. Najbardziej wiarygodny sposób to jeździć na licznik kilometrów i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djtaso Opublikowano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 To dzieki Panowie ze wyczerpujaca odpowiedz. Faktycznie szkoda czasu i nie oplacalny bajer? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysiek18 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 9 godzin temu, borsukh napisał: Tylko że czujnik jest podpięty do sterownika i to ze sterownikiem trzeba się interfejsować, więc słabe bajki. A jak byś to chciał spiąć z benzyną i zegarami? Bez elektroniki dodatkowej nie pójdzie. Inna opcja bezpośrednio do czujnika, ale wtedy jezcze kwestia kalibracji i już do sterownika LPG czujnika nie podepniesz. Te odczyty mało są warte bo mechanizm pływaka połączony z magnesem w wielozaworze obarczony jest sporym błędem pomiaru. Ponadto poniżej 1/4 zbiornika i tak już pokaże że pusto bo pływak opada na dno. Najbardziej wiarygodny sposób to jeździć na licznik kilometrów i tyle. Np. jak masz czujnik poziomu z czujnikiem Halla to pokazuje ci napięcie w całym zakresie pracy od 0 do 5V. Jaki problem zrobić pomiar napięcia na przewodzie idącym do sterownika LPG ? Żaden. Będziesz odczytywał tylko napięcie. Nie trzeba robić żadnego "interfejsowania" W oprogramowaniu sterownika LPG i tak ustawiasz przy jakim napięciu mają gasnąć poszczególne diody na wskaźniku Wiadomo że bez dodatkowego układu elektronicznego nie pójdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Godzinę temu, cysiek18 napisał: Np. jak masz czujnik poziomu z czujnikiem Halla to pokazuje ci napięcie w całym zakresie pracy od 0 do 5V Tak może piszą w materiałach reklamowych, pokazuje 0,7 - 5V, a teraz powodzenia w znalezieniu wielozaworu na którym ci pokaże cały zakres. Jak różnica min - max wynosi 2V to jest znakomicie. Godzinę temu, cysiek18 napisał: Jaki problem zrobić pomiar napięcia na przewodzie idącym do sterownika LPG ? Żaden. Nie trzeba robić żadnego "interfejsowania" Taki problem, że większość ludzi ma rezystancyjne czujniki bo gazownicy nie lubią Halla, a teraz powodzenia w podłączeniu się do czujnika rezystancyjnego, co sterownik to inna wartość rezystora pomiarowego. Chyba że chcesz układ tylko pod jeden model czujnika,sterownika,zegarów, ale jak tak to Godzinę temu, cysiek18 napisał: W oprogramowaniu sterownika LPG i tak ustawiasz przy jakim napięciu mają gasnąć poszczególne diody na wskaźniku A ty byś chciał podłączać się równolegle do czujnika i to jeszcze raz robić w dodatkowym układzie. Wiele sterowników obsługuje ten sam protokół komunikacji ze switchem. Trzeba by układ który tam się podepnie i podsłuc**je ramki transmisji. Tam byłaby już końcowa informacja o stanie gazu w zbiorniku i dodatkowo informacja na jakim paliwie samochód akurat pracuje bo i tak te informacje są wyświetlane na switchu. Wtedy cię nie interesuje jaki jest czujnik, jak jest skalibrowany, jak się do niego podłączyć, masz całe info na tacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się