Jump to content
IGNORED

Zmiana sterownika abs i kodowanie


Diego Risek
 Share

Recommended Posts

Witam, zmieniłem sterownik abs na inny bo stary padł. Oczywiście o tych samych numerach zmieniłem. Lecz trzeba go zakodować. Mam stare kodowanie lecz jak zakodować? W vagu w abs potrzeba dac loguj i wpisać tam login, lecz nie mam skąd go wziąć bo w necie na stronie które bierze sie kodowanie nie ma podanego loginu. Jakieś pomysły? 

Link to comment
Share on other sites

Jak masz abs bez ESP to tylko kodujesz , nie ma loginów

Link to comment
Share on other sites

W vagcomie nie mam dostępnej opcji kodowania. Dlaczego? 

Link to comment
Share on other sites

Numer sterownika abs? Ten z vagcom

Link to comment
Share on other sites

Widzę że numer sterownika to 8E0614111AB - on jest nie kodowalny bo nie ma CAN 

Link to comment
Share on other sites

0 273 004 281 to jest numer sterownika. 

I co teraz zrobić? Sterownik stary padł, założyłem ten nowy i w błędach jest ze brak zasilania. 

Wgl jak założę inną pompę z innym sterownikiem to będzie działać? Czy musi być wszystko to samo? 

Link to comment
Share on other sites

Coś mi nie pasuje ciaglę , ja prosiłem Ciebie o numer sterownika wg vag a nie Bosch - jak się łączysz vagcom/vcds to jest nad kodowaniem

A jakie miałeś wcześniej kodowanie,

Link to comment
Share on other sites

W vagu aktualny sterownik : 8E0 614 111 AB. Aktualne kodowanie: 0273004281. 

Wcześniej miałem identyczne wszystko. Właśnie porównałem. Abs juz mi nie świeci, ale załącza się jak hamuje, czyki aktywny jest ciągle. Dlaczego? 

 

Link to comment
Share on other sites

To kodowanie to jest wersja softu Boscha tak naprawdę [emoji6]

 

Jakieś błędy? Ale co się załącza jak hamujesz?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie ma błędów. Załącza się abs, pedał odbija mi lekko i ponad 120 jade to kontrolka się zapala. Któryś czujnik nawala chyba? 

Link to comment
Share on other sites

I jak panowie z tematem ? Również zmieniłem sterownik na inny bo nie znalazłem go ze starym numerem.... Jak go "zakodować"

Link to comment
Share on other sites

Jaki numer starego i nowego sterownika

Link to comment
Share on other sites

0273004358 a nowego 0273004286. Ten drugi jest z a6

Link to comment
Share on other sites

Vag com'em da radę coś w ogóle zrobić ?? Loginu mi nie chce przyjąć, kodowania w pierwszym oknie też nie.... Do adaptacji nie mam dostępu i czujnika konta skrętu też nie idzie sprawdzić bo same error w okienkach... 

Żeby login zatwierdziło to muszę najpierw zrobić adaptację kąta skrętu ? 

Link to comment
Share on other sites

sterownik 0273004286 czyli 8E0614111H - pochodzi z diesla 2.5TDI - to jest ABS z ASR , tu nie ma loginów , czujników kąta skrętu itd - takie rzeczy tylko przy ESP

W jakim aucie to siedzi? jaki silnik i skrzynia

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

2 godziny temu, Banan napisał:

sterownik 0273004286 czyli 8E0614111H - pochodzi z diesla 2.5TDI - to jest ABS z ASR , tu nie ma loginów , czujników kąta skrętu itd - takie rzeczy tylko przy ESP

W jakim aucie to siedzi? jaki silnik i skrzynia

 

 

Hmm. No a ja miałem ESP jeszcze. Może ten z końcówką 286 nie nadaje się...

A4 b5 lift, 2.5 tdi i skrzynia manual Dqs jak dobrze pamiętam. 

Po zmianie sterownika pojawiła się lampka asr..

Link to comment
Share on other sites

W pompach z ESP nie ma sterownika wymienialnego jako tako , on jest tylko wykonawca , pompa wtedy ma końcówkę T lub AT , sam sterownik jest w kabinie

 

Zakoduj go na 00012 - tj. diesel manual

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak dorwe vcds to tak też zrobię :hi: 

Zmienić to w login czy kodowanie? 

Link to comment
Share on other sites

A pisałem że login? Kodowanie to kodowanie ;)

Link to comment
Share on other sites

No tak :decayed: 

:hi: 

Link to comment
Share on other sites

Hej powracam ponownie. Zrobiłem kodowanie jak @Banan pisałeś ale dalej mam komunikat na czerwono z hamulcami. Kontrola abs i trakcji się świeci dalej na desce :facepalm:  Mogę coś jeszcze zrobić ?

Link to comment
Share on other sites

No ale jakie błędy?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.10.2017 o 21:14, Banan napisał:

No ale jakie błędy?

Powertain data bus w sterowniku silnika i w abs jest abs wheel speed sensor, do tego sprawdzić dtc w pamięci silnika i powertrain data bus... 

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się do tematu. Przy starym sterowniku 8E0 614 111 H pojawiał mi się komunikat o braku połączenia z komputerem (typowa wada pękniętych dwóch drucików wewnątrz sterownika). Po nieudanej próbie reanimacji zakupiłem drugi (też 8E0 614 111 H) już po regeneracji i tu pojawił się problem. Pojawił się komunikat o braku zasilania i oczywiście komunikaty i dźwięki na fisie. Dostępne info w necie to szukać przerwanych kabli.  Mam pytanka dwa : czy możliwe jest sytuacja, że nagle przy drugim sterowniku pojawia się brak zasilania i drugie: na których pinach w sterowniku jest zasilanie?

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

U mnie (A4 B5 '99, 1.8T Quattro, manual bez ESP) następujący przypadek. Wymieniłem sterownik ABSu (numery się zgadzają - końcówka A) na taki z (2.8 quattro, automat, bez ESP). Po włączeniu zapłonu kontrolka ABS zaświeca się na chwilę, gaśnie, a potem pali się już na stałe (ABS nie działa). VCDS pokazuje błąd:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45): Open or Short to Plus

który po wykasowaniu wraca. Zapewne problem leży w kodowaniu sterownika. Niestety, żeby go zakodować, muszę najpierw się zalogować. Próbowałem login wygenerowany dla setupu z mojego Audi, jak również login dla setupu z Audi dawcy i żaden nie wchodzi.

Potrzebuję wsparcia, co z tym zrobić dalej? Czy ktoś miałby jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...