Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ciągle działa przerywacz świateł awaryjnych


pawelpawlak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Mam problem z włącznikiem świateł awaryjnych!! Mianowicie po po zapaleniu samochodu cały czas wydaje odgłos migających kierunków bądz awarji a w momencie właczenia kierunkowskazu bądz awarji wszystko działa bez zarzutu. Problem w tym że jest to strasznie drażniące... Pytanie do Was czy to tylko wina tego wyłaćznika czy tez moze byc i czegos innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerywacz jest w przełączniku awaryjnych. Jak masz mozliwosc albo na spocie albo od jakiegos znajomego przełozyc ten włącznik to wtedy sprawdzisz czy jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam ten sam problem i noszę się z wymianą przerywacza - do tej pory wymieniłem 2 kondensatory elektrolityczne w przerywaczu, przelutowałem i oczyściłem płytę przerywacza oraz złączę i podgiąłem styki. Wygląda na to, że przerywacz jest nie stabilny temperaturowo co oznacza że wariuje w niskiej temperaturze - jak jest ciepło jest ok. Czy macie to samo?? Lada dzień będe miał nowy przerywacz więc będe mógł pomyśleć nad starym dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam identyczny problem i wlasnie chcialem zakladac taki watek

u mnie tez ciagle "psztyka" ten przerywacz i nie pomogla wymiana na inny na drugim dzieje sie to samo

prosze o jakies podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że to może być zwieranie styków w manetce od kierunków (oporność zamiast nieskończoności jest powiedzmy ok 100 Ohm, płynie niewielki prąd który zamyka przekaźnik ale nie jest w stanie go podtrzymać).

Ale to trzeba sprawdzić oporność styków w manetce (albo gdzieś plus się zwiera z masą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że to może być zwieranie styków w manetce od kierónków (oporność zamiast nieskończoności jest powiedzmy ok 100 Ohm, płynie niewielki prąd który zamyka przekaźnik ale nie jest w stanie go podtrzymać).

Ale to trzeba sprawdzić oporność styków w manetce (albo gdzieś plus się zwiera z masą)

a jak sprawdzic to opornosc stykow i jak to ewentualnie naprawic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie w ciemno wymieniać przełącznik kierunków oczywiście na nowy,na 100% pomoże.(Jak ktoś ma zdolności manualne to się może pobawić w rozbieranie rzeczy teoretycznie nierozbieralnej, przemycie styków,wyskrobanie ewentualnie nadpalonego tworzywa,posmarowanie specjalnym smarem do elektryki i ponowne poskładanie.Jeżeli nic wam przy tej robocie nie zginie poskładacie tak jak było to parę złociszy macie w kieszeni :kox: )

Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że większość używek na rynku jóż cierpi na tą przypadłość lub będzie cierpieć niebawem. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nowiutki zamówiony z Audi przerywacz - dokładnie ten sam typ włączając literkę na końcu - i dalej to samo. Sądząc tylko po wydawanym dzwięku pasuje mi to do opisu który dał kolega "mily" tak jakby płynął minimalny prąd przez manetkę ponieważ nowy przerwyacz zachowuje się trochę inaczej - wydaje dzwięk tak jakby coś iskrzyło - robiło się małe zwarcie powodujące znikomy przepływ prądu.

Jutro będę podstawiał nową manetkę żeby to sprawdzić - oczywiście jeszcze w tym tygodniu odpiszę czy pomogło choć wydaje mi się osobiście że coś innego podowuje problem - jest to zależne od wilgotności i temperatury - przy dużej wilgotności i temp. zaczyna się ten objaw. Kiedy jest słoneczny dzień i sucho - wszystko działa normalnie.

Może ktoś jeszcze walczy z podobnymi objawami i ma jakieś spostrzeżenia którymi może się podzielić?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jednym z watkow wyczytalem zeby zalozyc przakaznik na przewody i bedzie ok i tak tez zrobilem dalismy przekazniki po jednym na prawy i lewy kierunek i przerywacz juz nie dziala kiedy nie trzeba ale jest inny problem bo czasami sam wlacza sie prawy kierunek bez dotykania manetki albo jak uzywam kierunkow i juz mi manetka odbije to prawy sie zalacza i zeby przestal dzialac to musze kilka razy wlaczyc i wylaczyc kierunki i dopiero przestaje z lewym jest ok

prosze o porady :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie do rzeczy.

Objawy:

Cyka przerywacz (wbudowany we włączniku świateł awaryjnych) od kierunkowskazów (są we włączniku 2 takie same przekaźniki - najlepiej wyjąć włącznik i otworzyć go a następnie podłączyć ostrożnie spowrotem do instalacji aby sprawdzić który z przekaźników "cyka" - można łatwo dowiedzieć się który jest który poprzez załączenie najpierw świateł awaryjnych a następnie kierunkowskazów aby upewnić się który przekaźnik "cyka"). Dodam że w moim przypadku słychać było tylko cykający kierunkowskaz przy czym cały czas wszystkie światła działały prawidłowo.

Należy sprawdzić:

1) Podstawić przerywacz i sprawdzić czy nie jest on wadliwy - jeśli tak zazwyczaj pomaga wymiana dwóch kondensatorów elektrolitycznych znajdujących sie wewnątrz (koszt. 3zł) i ewentualne przelutowanie przerywacza w celu wyeliminowania zimnych lutów (nowy przerywacz to około 140-200zł więc gra warta zabawy)

2) Sprawdzić i oczyścić złacze przerywacza - kostki łączącej - upewnić się że wszystkie przewody łączące wyglądają dobrze i są poprawnie osadzone w złączu.

3) otowrzyć gurną część osłony przełączników kierunkowskazów - tą pomiędzy licznikiem a kierownicą - odszukać złącze 3 pinowe płaskie podłączone ze strony manetki od kierunkowskazów, włączyć zapłon i sprawdzić czy przekaźnik dalej działa - jeśli nie jest to ostatni element zamykający obwód (+12V). Można sprawdzić poprawność działania poprzez zwieranie środkowego pinu (np pencetą) do pinów bocznych na przemian - kierunkowskazy powinny się załączać normalnie.

W moim przypadku wadliwy był przełącznik - usterka polegała na tym,że w przełączniku ulegają ścieraniu zestyki miedziane a jako że znajduje się na nich odrobina smaru są w nim rozprowadzane i powodują kiedy jest ich dużo zwieranie zestyków co w następstwie powoduje znikomy przepływ prądu elektrycznego i drganie zestyków przekaźnika lub ich całkowite załączanie się jednakże impulsy są na tyle krótkie, że nie powodują załączania się kierunkowskazów.

Po sprawdzeniu można śmiało

1) Odpiąć akumulator,

2) Odkręcić AIRBAG ( 2 śrubki typu torx od tyłu kierownicy)

3) Odpiąć poduszkę od koła plastikowego ze złączem umieszczonego na osi kierownicy,

4) Odkręcić centralną śrubę kierownicy (duży TORX)

5) Odkręcić śrubę imbusową od opaski przełącznika (od góry na przełączniku)

6) Odkręcić śrubę trzymającą plastikową obudowę dolną przełącznika od spodu (torx)

7) Odkręcić dwie śruby (śrubokręt krzyżakowy - mały) znadjujące się od frontu obudowy dolnej przłącznika.

8) Odsunąć kolumne kierownicy do siebie i w górę i usunąć obudowę dolną przełącznika,

9) Odpiąć wszystkie kostki a następnie wysunąć przełącznik do siebie.

10) Rozpołowić przełącznik na dwie części - prawą i lewą, odkręcając dwie śruby przelotwe (góra/dół) ,

11) Rozdzielić manetki kierunków i włącznika świateł drogowych poprzez wykręcenie 4 wkrętów i usunięcie metalowej osłony znajdującej się na wierzchu przełącznika - rodzielać je pomału podważająć płaskim śrubokrętem tak żeby nic się nie wysypało.

12) Wyczyścić styki oraz można je przesmarować delikatnie smarem grafitowym lub poprostu olejem jadalnym. Czyścić wacikiem lub czyścikiem z włókna szklanego. Pomału i staranie wykonana operacja przyniesie napewno oczekiwany efekt i zaoszczędzi nam wiele nerwów i pieniędzy:) Wykonana połau zajmie nie więcej niż 2h dla amatora. Jest to operacja mało skomplikowana wymagająca trochę zdolności manualnych.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nowiutki zamówiony z Audi przerywacz - dokładnie ten sam typ włączając literkę na końcu - i dalej to samo. Sądząc tylko po wydawanym dzwięku pasuje mi to do opisu który dał kolega "mily" tak jakby płynął minimalny prąd przez manetkę ponieważ nowy przerwyacz zachowuje się trochę inaczej - wydaje dzwięk tak jakby coś iskrzyło - robiło się małe zwarcie powodujące znikomy przepływ prądu.

Jutro będę podstawiał nową manetkę żeby to sprawdzić - oczywiście jeszcze w tym tygodniu odpiszę czy pomogło choć wydaje mi się osobiście że coś innego podowuje problem - jest to zależne od wilgotności i temperatury - przy dużej wilgotności i temp. zaczyna się ten objaw. Kiedy jest słoneczny dzień i sucho - wszystko działa normalnie.

Może ktoś jeszcze walczy z podobnymi objawami i ma jakieś spostrzeżenia którymi może się podzielić?

Pozdr.

Przecież pisałem PRZEŁĄCZNIK a nie przerywacz :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie rozwiazalo problem podlaczenie do przewodow dwóch przekaznikow przez chwile cos sie dzialo z prawym kierunkiem ale zaraz zaczelo dzialac poprawnie i mam juz spokoj a robota jest naprawde prosta i nic nie trzeba rozbierac poza oslona przy kierownicy bo tam sa dane przekazniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie rozwiazalo problem podlaczenie do przewodow dwóch przekaznikow przez chwile cos sie dzialo z prawym kierunkiem ale zaraz zaczelo dzialac poprawnie i mam juz spokoj a robota jest naprawde prosta i nic nie trzeba rozbierac poza oslona przy kierownicy bo tam sa dane przekazniki

Przerywacze są chyba przy wyłączniku świateł awaryjnych. Mam rację??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...