Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine, wibracja budy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początek zczytane błędy:

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 518 M  
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0002
           Software Coding: 0011501
            Work Shop Code: WSC 63351
7 Faults Found:
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
        P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
        P1539 - 004 - No Signal/Communication
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
        P1543 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17580 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too Low
        P1172 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
        P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

Wracam dziś z pracy i zaczyna mi coś telepać (jakoś 2/3 minuty jechałem) - myślałem, że coś na drodze, ale 2/3 razy się to powtórzyło, i zaczął migać check engine. Szybka zmiana na bene i to chyba rozwiązało problem. Przejechałem tak kilkaset metrów i wróciłem na gaz i wszystko było już ok - poza wciąż utrzymującym się stanem przedzawałowym.

Powiedzcie proszę, że to instalacja gazowa trochę przyświrowała (nie mam rezerwy dobrze ustawionej i trochę może wyprułem butle za bardzo czy coś i jeszcze zatankowałem teraz inny gaz w niemczech) i nie ma się czym przejmować - nie jestem gotów na wymianę napinacza :D

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Po pierwsze masz wypadanie zapłonu na 1 cylindrze czyli świeca/cewka do wymiany najlepiej zmień komplet jak nie zmieniałeś NGK mi po założeniu lpg cewka padła na 2 dzień świece wymieniłem przed montażem świece radze wymienić od razu bo za chwile padnie reszta a jak wymieniałeś to cewka pada spróbuj zamienić np z 1 na 2 i jak bład sie przeniesie na 2 cylinder to masz pewne że cewka padła a pozostałe błędy wykasuj i sprawdż czy nie powrócą wtedy szukaj reszty coś z przepustnica i czujnikiem wałka i temp.

Opublikowano

Kolego ogarnąłeś temat? Bo u mnie stało się podobnie i czytałem na forum, że winowajcom może być czujnik G83... Daj znać co u Ciebie.

Opublikowano

Przepraszam. Myślałem, że temat umarł bez odpowiedzi i tu nie zaglądałem. Skasowałem błędy i nie wróciły - wprawdzie co parę stówek mam check engine, ale to z innego powodu (źle mi czasem zamiesza).

A co do tego wypadku, to gazownik po kontakcie telefonicznym stwierdził, że zaświrowała mi przepustnica, bo od niej zaczynają się błędy. Świece wszystkie mi wymienili u gazownika.

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się tutaj, bo objawy podobne, a i najświeższy z tematów.

1. Błąd 17698 - u mnie pojawia się jedynie po dłuższej jeździe (+100km) i nie w trakcie jazdy, a po postoju i ponownym ruszeniu (po paru sekundach). Wskaźnik temperatury trzyma pion i ani drgnie.

Za dwa dni jadę w trasę 2x 500km i nie będę miał okazji  wymienić czujnika (jedynie mogę skasować błąd jeżeli się pojawi). 
Czy taki wyjazd niesie za sobą jakieś ryzyko skoro to tylko błąd czujnika (sporadyczny)?

2. Trzęsienie budy - zazwyczaj pojawia się przy dodawaniu gazu przy prędkościach 90km/h i więcej i zazwyczaj gdy jest obciążony, np. górka (silnik 1.6 alz bez gazu).
 

Edytowane przez moreluz
Opublikowano (edytowane)

Czujnik pal licho, ja tak zrobiłem kilka tras polska-niemcy i wymieniłem go dopiero w zeszłym tygodniu. Na forum wyczytałem, żeby szybko zamienić czujniki bez spuszczania chłodziwa i faktycznie się udało; tylko trzeba stary oring wyjąć osobno, bo z czujnikiem  pewnie nie pójdzie, no i ktoś musi trzymać miskę bo pareset mililitrów zejdzie.

Trzęsienie w trakcie jazdy to chyba kwalifikuje się pod obejrzenie zawieszenia, wyważenia kół i takie tam?

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Co do czujnika to zabiorę się za niego jak wrócę (temat z podmianą znalazłem).

Natomiast w drugim przypadku obstawiam przegub wewnętrzny, bo koła wyważone itd.

 

update:

kontrolkę check wymusza jednak błąd kata, bo jak się okazuje sporadyczny czujnika nie powinien powodować zapalenia kontrolki CE.

 

 

Edytowane przez moreluz
Opublikowano
W dniu 11.07.2017 o 22:54, Kary napisał:

Kolego ogarnąłeś temat? Bo u mnie stało się podobnie i czytałem na forum, że winowajcom może być czujnik G83... Daj znać co u Ciebie.

Wymieniłem czujnik G83 i wygląda na to, że nie wpłynął na resztę, Bo miałem nie dawno niemalże tą samą powtórkę z rozrywki; jedynie przepustnica sobie odpuściła tym razem.

Opublikowano

Zamieniłem cewkę 1 z 2 i jak na razie nawet starając się o objawy nie wracają. Czyżby problem leżał w złym styku na wtyczce? :D

Opublikowano
31 minut temu, HatefulEvil napisał:

Zamieniłem cewkę 1 z 2 i jak na razie nawet starając się o objawy nie wracają. Czyżby problem leżał w złym styku na wtyczce? :D

Jest to możliwe.  Ja miałem podobnie to skończyło się na wymianie cewki.

Opublikowano

O których cewkach mowa?

Opublikowano

No o tych na świecach, przed wiązką.

Opublikowano

Niestety problem powrócił na cylindrze pierwszym. Próbować zamienić nowe świece boscha miejscami czy szukać problemu gdzie indziej? Zostaje bodajże wiązka albo mieszanka.

Opublikowano (edytowane)

U mnie również problem rozwiązany połowicznie.

Trzęsienie budy ustało po wymianie obu poduszek silnika - jedna wylała kompletnie, druga już ledwo się trzymała.

Czyjnik G83 wymieniony, ale błąd po kilkuset km powrócił.

Auto grzeje, wskazówka w pionie po 3-4km jazdy (temperatura otoczenia ok 10C), nie opada podczas jazdy itd.
Rozumiem, że tym razem termostat do wymiany?

Poniżej błędy - i tutaj jeszcze jedno pytanie, bo doszły mnie słuchy, że błąd G83 nie skutkuje zapaleniem check engine. Jeśli tak to który poniższy zapala check engine?

17698 -  Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
        P1290 - 006 -  Short to Plus - Intermittent
17831 -  Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
        P1423 - 008 -  Implausible Signal
17700 -  Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 009 -  Open or Short to Ground - Intermittent

Edytowane przez moreluz
Opublikowano
W dniu 25.10.2017 o 10:02, moreluz napisał:

U mnie również problem rozwiązany połowicznie.

Trzęsienie budy ustało po wymianie obu poduszek silnika - jedna wylała kompletnie, druga już ledwo się trzymała.

Czyjnik G83 wymieniony, ale błąd po kilkuset km powrócił.

Auto grzeje, wskazówka w pionie po 3-4km jazdy (temperatura otoczenia ok 10C), nie opada podczas jazdy itd.
Rozumiem, że tym razem termostat do wymiany?

Poniżej błędy - i tutaj jeszcze jedno pytanie, bo doszły mnie słuchy, że błąd G83 nie skutkuje zapaleniem check engine. Jeśli tak to który poniższy zapala check engine?

17698 -  Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
        P1290 - 006 -  Short to Plus - Intermittent
17831 -  Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
        P1423 - 008 -  Implausible Signal
17700 -  Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 009 -  Open or Short to Ground - Intermittent

 tu masz o SAI zapewne on daje checka.

A co do wibracji budy to u mnie był to "tylko" efekt jazdy na 3 cylindrach

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki, widziałem ten filmik, ale nie zabrałem się za to ponieważ nie mam kanału, a mam osłonę do ściągnięcia by się dostać do pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...