Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje podczas hamowania i nie tylko.


Daro_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Mam problem ze swoim audi (a4 b8 3.0 tdi quattro 2008r.) właściwie od dnia kupna. Samochód mam dwa lata. Problem dotyczy wibracji przy hamowaniu ( jak i jeździe przy prędkości od ok. 100 do 160 km/h). W mieście nie ma tego problemu ze względu na małe prędkości. 
Na początku wydawało się że są źle wyważone koła. Okazało się że koła są ok. Po około pół roku wymieniłem tarcze i klocki na oryginalne. Problem na chwilę znikł jednak po jakimś czasie znowu wróciły wibracje. W listopadzie 2016 roku wymieniłem tarcze i klocki na Zimmermann wentylowane sportowe (koszt ok. 1000zł). Problem znikł bo przez jakiś czas jeździłem tylko po mieście. Jednak po wjechaniu na autostradę i hamowaniu problem od razu wrócił. Jeździłem głównie po mieście więc za bardzo mi to nie przeszkadzało, jednak gdy na wiosnę zacząłem jeździć autostradami to drgania były praktycznie cały czas ( podczas hamowania odczuwalne są bardzo duże wibracje na kierownicy i w całym samochodzie, po chwili wibracje nieco ustępują ale cały czas je czuć) i postanowiłem po raz kolejny zmienić tarczę i klocki. Tym razem ATE Power Disc ( tarcze 1300zł, klocki ceramiczne 400zł). Niestety po wjeździe na autostradę i kilku hamowaniach problem znowu powrócił....
Dodam że mam nowe felgi 18" z nowymi oponami Michelin pilot sport 4. ( Dwa razy sprawdzane i zero bicia)

Zawieszenie też było robione tej zimy. Z przodu wszystkie tuleje wahaczy i drążki stabilizacyjne (mimo że większość była dobra zmieniłem wszystko profilaktycznie)
Naturalnie przy każdej zmianie tarcz zarówno piasty jak i zaciski były czyszczone.
Zastanawiam się gdzie leży przyczyna: PIASTA czy ZACISKI ??? czy może jeszcze coś innego ma wpływ na ciągłe wichrowanie nowych tarcz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miał czasu, trzy razy zmieniał tarcze na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden mechanik mi tego nie zasugerował. Twierdzili że albo tarcze są wadliwe, albo dzieje się tak w skutek gwałtownego hamowania podczas deszczu, albo za szybko jeżdżę i nie daje tarczą możliwości wystudzenia.... itp. Fakt, że na autostradzie zdarza się i 280 km/h jechać i hamować do 100 km/h ale według mnie np. tarcze ATE Power Disc powinny wytrzymać coś takiego tym bardziej że miałem te same w innym samochodzie a tam ich nie oszczędzałem i przez 2 lata kompletnie nic się z nimi nie działo. Przy najbliższej okazji sprawdzę piasty i dam znać co i jak.

I bez zbędnych głupich komentarzy kiciu  O_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety hamulce w B8 nie mają łatwego życia. Sam przechodziłem przez dwa komplety hamulców 320.

Teraz po wymianie na set od S5 przez chwilę dłużej miałem spokój, ale już znowu po rozgrzaniu czuje bicie.

Oczywiście za każdym razem były sprawdzane piasty i miałem informacje zwrotną że nie mają bicia.

Poza tym mam na bieżąco raporty z dwóch innych egzemplarzy B8 i jest podobnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio jeździłem passatem 2.8 V6 i też założyłem komplet od ATE i 2 lata bez najmniejszego problemu a autem dużo bardziej się "wyżywałem", nieraz dymy szły z hamulców i kompletnie nic się z nimi nie działo ... Ponadto w dwóch poprzednich samochodach też założyłem ATE z czego jeden mam do dziś i 6 lat przy hamulcach nie robiłem nic.  Zobaczę jeszcze te piasty jak wrócę do Polski... I naturalnie wymienię tarcze na inne...

Spoiler
Spoiler

 

 

 

Edytowane przez Daro_88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2017 o 17:42, Daro_88 napisał:

Poprzednio jeździłem passatem 2.8 V6 i też założyłem komplet od ATE i 2 lata bez najmniejszego problemu a autem dużo bardziej się "wyżywałem", nieraz dymy szły z hamulców i kompletnie nic się z nimi nie działo ... Ponadto w dwóch poprzednich samochodach też założyłem ATE z czego jeden mam do dziś i 6 lat przy hamulcach nie robiłem nic.  Zobaczę jeszcze te piasty jak wrócę do Polski... I naturalnie wymienię tarcze na inne...

  Pokaż ukrytą zawartość

 

I jak sytuacja w temacie, obstawiam na piasty:wink:

Edytowane przez sajmon136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec sierpnia mam dopiero urlop i wtedy zajmę się tym dogłębniej. Dam znać jak tylko coś będę wiedział :) puki co to nie jeżdżę w dalekie tasy tylko miasto (do 100 km/h )więc drgań praktycznie nie czuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli problem by miał z piastami to jak wygląda naprawa tego ?

I jakie +/- koszta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu. Mam dokładnie  ten sam problem. Jeżdżę tym autem (2.0 143 ) od 4 miesięcy.  Doprowadza mnie to do szału.  Wcześniej octavia, 20 t po wymianie ten sam problem. Generalnie zaobserwowałem w obu przypadkach nieproporcjonalne zużycie tarcz do klocków.  W skodzie zdarlem 2 kpl tarcz a klocki w połowie zużycia.  Więc zastanawiam się czy nie lepiej założyć miękkie klocki aby nie dały tak tarcz. Jaki komplet macie sprawdzony ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Także posiadam ten sam problem,

 

Tarcze textar i klocki textar,

 

Od samego początku miałem wibracje w samochodzie na kierownicy i taki szum unosił się z hamulców.

 

Zmieniłem koła na nowe orginalne i problem dalej jest ten sam.

 

Czy to może być związane coś z tarczami ? dodam że hamulce mają jakieś 2 miesiące dopierp...

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...