Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima raz chlodzi raz nie


dawidos726

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie dzialala klima w moim a4 b6 avf. Wiec pojechalem nabic. Okazalo sie ze czynnik byl ale nic nie bylo czuc. Wymienilem osuszacz i dlawik. Okey. Cos tam teraz dziala. Przy upale to w ogole nie dziala. Podejrzewam ze tak sie dzieje orzez brak wentylatora klimy. Mam tam latajace klapki. Wydaje mi sie ze ktos zmienial pas przedni z wyjsciem powietrza do webasto bo po numerze win nie wychodzilo ogrzewanie postojowe. Teraz pytanie czy da sie zdjac te klapki i zamontowac wentylator czy musze targac caly pas? Dodam jeszcze ze prawa strona chlodnicy ciepla a lewa zimna. Czyli tam gdzie nie ma wentylatora. 

Sorki za brak polskich znakow pisze z telefonu. 

 

//Edit zdjecie podgladowe

DSC_0020.JPG

Edytowane przez dawidos726
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam jeden wiatrak i klima działa normalnie,  więc wątpię że to przez to ( auta mające oryginalnie hak montowany miały przeważnie jeden duży wiatrak )

Edytowane przez matisstz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, matisstz napisał:

ja też mam jedną chłodnicę i klima działa normalnie,  więc wątpię że to przez to ( auta mające oryginalnie hak montowany miały przeważnie jeden duży wiatrak )

Ja mam dwie chlodnice i jeden wentylator. Hak mam zdejmowany wiec chyba nie ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym ile jest wiatraków decyduje kraj na jaki był wypuszczane auto.
Ja mam auto z włoch i mam 2 wiatraki - wiadomo, cieplejszy klimat, potrzeba lepszego chłodzenia.

Jeden wiatrak w tym kraju spokojnie wystarczy.

Nie bardzo rozumiem natomiast jak mozna miec jedną chłodnice? Przy klimie chyba zawsze są dwie. Jedna od chłodzenia płynu chłodnczego druga (przed nią) od klimy. No chyba, że wychodziły jakieś "mutanty" w postaci jednej chłodnicy od wszystkiego, gdzie miały w sobie kanaliki na płyn i czynnik chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm to dziwne. Moze jakis czujnik padl albo co. Ktore grupy logowac i jakie wartosci powinny miec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry pomyliłem się miało być jeden wiatrak walnąłem gafę i napisałem chłodnicę ...

zaraz poprawię :P

hak mam ori i też ściągany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie sprawdzilem jak grzeje cieplo na hi i tez marnie. Moga te oba problemy byc przez nagrzewnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na ECON licho ci grzeje na HI to można obstawiać zapchaną nagrzewnicę. Nie wiem natomiast jak jest na włączonej klimie i na HI. Wydaje mi się, że wtedy układ wentylacji miesza ze sobą ciepłe powietrze z nagrzewnicy i osuszacza. Klima w samochodach tylko chłodzi + daje suche powietrze w przypadku grzania. Ogrzewanie zawsze idzie przez nagrzewnice.

Reasumując (przynajmniej ja to widze tak):

włączona klima (chłodzenie): powietrze ze skraplacza + osuszacz
włączona klima (ogrzewanie): potwietrze z nagrzewnicy + osuszacz
wyłączona klima (ogrzewanie): powietrze z nagrzewnicy
wyłączona klima (zimne powietrze): powietrze z zewnątrz


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aiwer napisał:

Jeżeli na ECON licho ci grzeje na HI to można obstawiać zapchaną nagrzewnicę. Nie wiem natomiast jak jest na włączonej klimie i na HI. Wydaje mi się, że wtedy układ wentylacji miesza ze sobą ciepłe powietrze z nagrzewnicy i osuszacza. Klima w samochodach tylko chłodzi + daje suche powietrze w przypadku grzania. Ogrzewanie zawsze idzie przez nagrzewnice.

Reasumując (przynajmniej ja to widze tak):

włączona klima (chłodzenie): powietrze ze skraplacza + osuszacz
włączona klima (ogrzewanie): potwietrze z nagrzewnicy + osuszacz
wyłączona klima (ogrzewanie): powietrze z nagrzewnicy
wyłączona klima (zimne powietrze): powietrze z zewnątrz


 

Dokladnie. Grzeje licho i licho chlodzi. Idzie jakims srodkiem wyczyscic nagrzewnice w srodku czy lepiej ja targac?

Edytowane przez dawidos726
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpalilem vaga i cisnienie rosnie do 14, 15 bar i maleje do 5 bar. I tak sobie lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi na to, że sprężarka walnięta skoro uklad szczelny. Może ślizga się na tym łożysku/sprzęgle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...