Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Duże ubytki oleju


marcinbn

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam taki problem zaswiecila mi sie kontrolka oleju zanim sie zaswiecila autko strasznie kopciło na biało i strasznie śmierdziało

przyznam sie po zakupie autka nie wymienilłem oleju ani filtrów po zakupie mialem przjechane nie całe 190tys na dzien dzisiejszy mam 215tys nawet nie wiem jaki tam był wczesniej olej, jutro rano jade do warsztatu jaki olej maja mi zalac? czy to czasem nie poszla jakas uszczelka pod głowica?

prosiłbym o jak najszybsza pomoc

pozdrawiam dzieki..

Marcin

..............................................................................................

dzis odebralem autko z warsztatu zostało wymienione olej polsyntetyk mobil filter oleju filter powietrza i filter przecwi pyłkowy

śilnik zachowuje sie ciszej kierownica jakos lepiej chodzi ale nadal nie podoba mi sie to kopcenie niema tak duzej róznicy jak w innych samochodach

ale te spaliny maja jakis dziwny zapach

co mam robic ?

.................................................................

a teraz panowie po 4 dniach zaswiecila mi sie ponownie kontrolka oleju patrze na bagnet niema oleju ehh co sie dzieje z tym autkiem co tak pochłania ten olej;/ nie widac zeby mial jakies wycieki od dołu co moze byc przyczyna uszczelniacze na turbine czy uszczelka pod głowica czy jeszcze cos innego:(??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje Ci już chyba tylko mineralny + uszlachetniacz jeżeli niew idać wycieku. Z mniejszyła Ci się najprawdopodobniej kompresja i poprostu spala olej.

Takie rzeczy się robi jak auto idzie na sprzedaż w drugi koniec Polski. Przez minerał z "uszlachetniaczem" wykończysz raz dwa turbinę. Albo wciąga olej przez turbinę tak jak napisał picasso, albo pierścienie stanęły na dębowo. Uszczelniacze zaworowe raczej odpadają, za szybko olej znika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź turbinę najprawdopodobniej puszcza olei przez łożysko porcelanowe dlatego dyni na siwo

słuszna uwaga... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz pewien na 100procent że to turbina, od biedy możesz zaślepić ją a dokładniej odciąć dopływ, oleju odkręcasz przewód wkładasz kawałek klin gielitu przykręcasz i jedziesz dalej oczywiście baz turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dolewam średnio litr na 1000-1200 km. Auto wogole nie kopci, wycieków 0, jak bym był pewien że przez turbo to bym regenerował. Probowałem roznych olejów, Mobil super S 10W40 i castrol 10W40 - na nich auto kopciło na siwo jak był silnik nierozgrzany przez pare minut, pozniej ustepowało. Teraz jezdze na Castrol Edge Sport 10W60 i autko kompletnie nie kopci, jednak nadal ubytek jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz pewien na 100procent że to turbina, od biedy możesz zaślepić ją a dokładniej odciąć dopływ, oleju odkręcasz przewód wkładasz kawałek klin gielitu przykręcasz i jedziesz dalej oczywiście baz turbiny

Kolego nie pisz glupot!! Jak ma jechac bez turbiny odcinajac tylko doplyw oleju?

Jak tak zrobi to turbo nie bedzie sie nadawac nawet do regeneracji! Wystarczy pare sekund bez oleju i turbo idze w kubel... walek kreci sie na olejowej poduszce wytworzonej przez cisnienie....

Najpierw wyeliminuj inne przyczyny. Czyli : sprawdz plyn chlodzacy i obserwuj poziom... jezeli plyn jest czysty to uszczelke mozna wyeliminowac. Zmierz komprese i wykonaj probe olejowa. Mechanik za to wezmie grosze a bedziesz mial zarys kondycji silnika.

Na jaki kolor Ci pali ten olej? Niebieski - pierscienie albo spalanie w silniku, szary - spalanie w turbinie!

Sprawdz dokladnie silnik pod katem wyciekow - najlepiej zdjac oslone i po jezdzie podlozyc duzy karton pod samochod i poczekac pare godzin... jak jest tak duzy wyciek to musi kapac!

Pod zadnym pozorem nie odcinaj doplywu oleju do turbiny!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinbn najlepiej będzie jak podjedziesz na weryfikację do warsztatu który ma pojęcie o tym co robi. Nie sugeruj się radami o zmianie oleju na minerał z zagęszczaczem, blokowaniu turbiny... Takie eksperymenty kończą się zawsze dodatkowymi kosztami. Jeżeli będziesz musiał zrobić turbinę + pierścienie + głowica to przygotuj się na minimum 2/2.5 k PLN[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 15:10_________________________________________________

ja dolewam średnio litr na 1000-1200 km. Auto wogole nie kopci, wycieków 0, jak bym był pewien że przez turbo to bym regenerował. Probowałem roznych olejów, Mobil super S 10W40 i castrol 10W40 - na nich auto kopciło na siwo jak był silnik nierozgrzany przez pare minut, pozniej ustepowało. Teraz jezdze na Castrol Edge Sport 10W60 i autko kompletnie nie kopci, jednak nadal ubytek jest.

A Ty masz do wymiany uszczelniacze zaworowe i możliwe że również prowadnice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie tragedia byłem u jednego mechanika powiedzial ze nic nie widac zeby gdzies ciekło swoja diagnoze postawil ze trzeba ściągnac głowice i szukac przyczyny(wymieni uszczelke okaze sie ze to te pierscienie wymieni pierscienie okaze sie ze to turbina) byłem u drugiego mechanika kazał mi odpalic autko jak zobaczył jak kopci i smierdzi powiedzial mi ze auto pali wiecej oleju niz benzyny i zebym sobie kupil nowy silnik ze taniej mnie to wyjdzie autko kopci na wolnych obrotach na biało jak juz jade to w lusterku widze lekki niebieski dymek ale wydaje mi sie ze w lusterku on sie tak odbija

w poniedzialek jade jeszcze do jednego i bede decydował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinb powiem tak, nie oczekuj że kupisz idealny silnik AEB za 1000 PLN. Zanim zdecydujesz się na przekładkę silnika sprawdź w jakim stanie jest Twój. Może zrobienie silnika i turbiny które masz będzie lepszym rozwiązaniem i koszta będą podobne do kupienia innego który również może być w nienajlepszym stanie. . Jeżeli nie masz progów na tulejach, nie są owalne i uszkodzone gładzie, popękanych tłoków i uszkodzonych panewek to wystarczy wymienić pierścienie. Głowica do weryfikacji i zrobienia. pewnie prowadnice zaworowe plus uszczelniacze zaworowe. Turbina do sprawdzenia i uszczelnienia, ale u zaufanego turbiniarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij przewód or turbiny na tłoczeniu i zobacz czy tam nie ma oleju, gume od kolektora ssącego równiez

ten silnik powinien jezdzic tylko na syntetyku ze wzgledu na turbine

a jezeli chodzi o regeneracje turbo polecam www.reampoland.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kopci na siwo to przyczyną także może być uszczelniacz turbiny od strony katalizatora.

Odpal autko na kilka sekund potem odkręć śruby łączące turbo z blanszą kata,jeżeli pojawi się olej to turbo puszcza olej!

Zrób tak jak pisze kolega wyżej bynajmniej będziesz wiedział czy turbo czy też silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pisz glupot!! Jak ma jechac bez turbiny odcinajac tylko doplyw oleju?

Jak tak zrobi to turbo nie bedzie sie nadawac nawet do regeneracji! Wystarczy pare sekund bez oleju i turbo idze w kubel... walek kreci sie na olejowej poduszce wytworzonej przez cisnienie....

Napisałem ze jak będzie miał pewność na 100 procent ze to turbina bo to oczywiste ze po odcięciu oleju dojedzie ją całkowicie !!! Ale będzie Mógł jeździć, kolega jest z Tych w Chorzowie jest zakład w którym morze wymienić starą na regenerowaną . http://www.motoarena.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie zatykaj żadnych kanałów :no: jaką masz pewność że to nie dopierdzieli jej totalnie i zamiast 700zł za regeneracje zapłacisz full więcej :wink4:

Pewnie katalizator jeżeli jest także kwalifikuje się do wymiany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom panowie autko odałem do fachowca (chyba fachowca) powiedział ze w 3 tys sie zamkne

po remoncie mojej niuni napisze jakie czesci zostały wymienione i obliczycie mi mniej wiecej koszt czy czasem nie zostałem wydymany jak przy rozrządzie

z góry dzieki za wyczerpujące odpowiedzi heh:)

pozdrawiam marcinbn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogi marcinbn,jak dla mnie to wygladasz na zwyklego laika,ktury niema zielonego pojecia o mechanice pojazdowej,wiec z kad bedziesz wiedzial czy cie nie wydymali?

jak dla mnie to juz sie sam wydymales z tym super fachowcem,bo nawet nie wiesz co ci sprawdzili i co beda robic.

pisze tak bo sam jestem mechanikiem ,wiec bez obrazy.

po tym co przeczytalem to raczej pierscienie na tlokach sa zapieczone albo popekane i puszczaja olej do komory spalania(stad dym z rury),a najprostrzym sposobem jest sprawdznie cisnienia w cylindrach...jesli to jest ok to srawdzic trzeba turbine...

to jest chyba oczywiste dla kazdego mechanika!a nie jak ty piszesz ze koles spojrzal na kolor wydostajacego sie z wydechu dymu i swierdzil wymiane silnika,to Qurwa jakis absord!!!

zmien lepiej miesca w kturych naprawiasz auto!!! :confused4::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...