Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 ahl prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy jak w temacie. Szukam przyczyny bo ostatnio wywaliło mi błąd:

Control Module Part Number: 3B0 907 557 E  
  Component and/or Version: 1,6l R4/2V SIMOS HS D01
           Software Coding: 04001
            Work Shop Code: WSC 06325
1 Błąd Zapis.:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
        19-10 - Lower Limit - Intermittent

Zaczęła wariować na wolnych obrotach ( gwałtownie spadają) czasami przy dojeżdżaniu do świateł gaśnie. Jak skasuję to na krótko chwilę jest w miare ok do ponownego wywalenia błędu. Nie wiem czy coś z tą sondą lambda jest czy może przepływka. Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne grupy 001 004. Jak potrzeba inne grupy to dorzuce. Z góry dzięki.

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_Fgyof.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_n0meA02.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_fJLzA0.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_a7YnJut.html

Edytowane przez szyman
Opublikowano

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00537

To pasuje zrobić jakiś log z sondą a nie tylko czasy wtrysku i przepływ. Znajdź grupę w której jest sonda (standardowo 032+033 lub 007+008 nie wiem jak w ahl) i wtedy zloguj takie grupy żeby był injection time, mass flow (Standardowo te 2 rzeczy są w 002 ale w twoim 004 też są) i lambda V i lambda %. Dynamicznie i statycznie.
Zabawe i tak zacząłbym nie od logów a od przeglądnięcia szczelności dolotu (odma to tez dolot, dolot to wszystko co jest pod niego podpięte)

Opublikowano

w grupie 001 jest Voltage. Myślełem że to się dotyczy lambdy. Gdzieś wcześniej przeglądałem logi z 1.6 i własnie te grupy logował.  A w 004 jak ty tą przepływkę oceniasz. 
Auto mam 10 lat ani sąda ani przepływka jeszcze nie wymieniana. 

Opublikowano
22 minuty temu, szyman napisał:

w grupie 001 jest Voltage. Myślełem że to się dotyczy lambdy. 

Faktycznie, nie zauważyłem bo napiecie z D. Sonda leży. Ale do szczęścia przydałoby się to co mówiłem czyli %.
 

 

25 minut temu, szyman napisał:

A w 004 jak ty tą przepływkę oceniasz.

Przepływka nie jest do oceny po takim czymś. To musi być log dynamiczny z butem w podłodze, praktycznie do odcinki. Ma pokazać 0.8*MOC.

Opublikowano
2 minuty temu, zwonko napisał:

Faktycznie, nie zauważyłem bo napiecie z D. Sonda leży. Ale do szczęścia przydałoby się to co mówiłem czyli %.
 

 

Przepływka nie jest do oceny po takim czymś. To musi być log dynamiczny z butem w podłodze, praktycznie do odcinki. Ma pokazać 0.8*MOC.

Rozpedzałem na 3 biegu od 1500 z butem w podłoge bynajmniej tak widzialem ze w tdi robią. Czy moze lepiej na 2 biegu rozpedzac wtedy szybciej osiagne wyzsze obroty. To mowisz ze lambda zle napiecie podaje?

Opublikowano
7 godzin temu, szyman napisał:

Rozpedzałem na 3 biegu od 1500 z butem w podłoge bynajmniej tak widzialem ze w tdi robią

Ok, tylko że w TDI odcinka jest blisko 4,5 a u Ciebie zapewne troszkę wyżej. 3jka jak najbardziej. 2jka to najczęściej zbyt krótki log.
 

7 godzin temu, szyman napisał:

To mowisz ze lambda zle napiecie podaje?

Tego nie powiedziałem. Napięcia na 100% nie jestem pewien. Na pewno stoi jak wryte a tak nie powinno być. Są rożne rodzaje sond. W vagach widziałem zwykła 0-1V, szerokopasmowe 1,5V lub 2,5V. Pod żadne z tych mi Twoje nie pasuje, ale nie twierdze że wszystko w życiu widziałem. Trzeba by się upewnić.  Ja mam jakąś serwisówkę do 1.6 74kW SIMOS i tam pisze że powinna być 0-1V. Ale nie jestem pewien czy ona jest na 100% do AHL. Na pewno jest do AEH i AKL. Wg tej seriwsówki korekty LTFT są w 011 i nie jest w procentach  tylko idle -1.0do1.0ms a part throttle 0.9do1.15. STFT w 012 i ma wartość od -25do25%. W 011 negatywne to za bogato, pozytywne to za ubogo.

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie tematem. Z tego co wyczytałem to jak sonda wskazuje napiecie 0,7-1,1v to jest za bogato przeplywka daje za mało powietrza z kolei jak są niskie wartości to za ubogo. JAk byś mógł zerknąć na tego linka

znalazłem temat z 1.6 kolega miał taki sam błąd u niego okazało się że przepływka była walnięta (zaniżała). Robił on logi różnych grup, może jest tam log który chcesz żebym zrobił. Jak tak to daj znać w której grupie on jest to po robocie dorobie i zobaczymy co wyjdzie. Porównując jego lambde to pokazywała dużo mniejsze wartości.

Opublikowano (edytowane)

U niego był błąd MAF i skaczący przepływ u Ciebie nie ma. Po temacie widać że sonda 0-1V. U Ciebie stoi na bogato i to jak wryta. Ja bym się u Ciebie MAF nie czepiał (a przynajmniej nie jako pierwszy, chyba że masz skąd podmienić to dawaj, kupowac wydaje mi się że szkoda na razie). Dla pewności:

9 godzin temu, zwonko napisał:

Przepływka nie jest do oceny po takim czymś. To musi być log dynamiczny z butem w podłodze, praktycznie do odcinki. Ma pokazać 0.8*MOC.

Proponuje wiec porządny log dyn. 004+010. Do tego statyczny 004+011. Zawsze tez możesz odpiąć pzrepływkę i zobaczyć co będzie.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Jest lpg? sonda stoi w jednym miejscu, nie powinno tak raczej być.

Opublikowano
47 minut temu, Łukasz13 napisał:

Jest lpg? sonda stoi w jednym miejscu, nie powinno tak raczej być.

Logi na lpg robilem. Dzisiaj zrobie jeszcze raz do odcinki. Sonda z tego co sobie przypominam to zmieniala wartosc jak silnik byl niedogrzany. 

Opublikowano

Wylacz lpg, odlacz kleme na chwilw i dopiero rob logi na benzynie bez wlaczania lpg.

Opublikowano (edytowane)

Panowie dosyłam logi robione na benzynie. Przed odłaczeniem klemy sprawdziłem jeszcze błędy, doszedł jeden związany z przepływką (w zalaczniku plik)  nie wiem czy ma coś wspólnego z tym że wczoraj ją odłaczałem (poprawiałem wtyk). Dzisiaj o dziwo lambda na gazie jak i na benzynie pokazuje zmienne wartości :kwasny: Teraz po wykasowaniu wszystkiego i po tych logach i ostrym butowaniu narazie nic nie wywaliło i auto dobrze jedzie.

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_5EWu6GM.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_F5UHC.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0j96hG.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_vLEAK.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_1fF4v2.html

kody bledow.txt

Edytowane przez szyman
Opublikowano

Sonda na wolnych działa. Może trochę wolno ale działa.  W 010 nie do końca wiadomo kiedy przyspieszasz, podejrzewam że log nie obejmuje tylko przyspieszania, dlatego radziłem 004+010, wtedy byłoby widać. A tak to można podejrzewać tylko. Wg logu podejrzewałbym że do około 8sek zwalniałeś a potem wcisłeś but w podłogę na około 3s. potem znowu zwalnianie znowu przyspieszanie itp. Niestety to gdybanie i po to było 004+010 żeby widzieć kiedy przyspieszasz a kiedy zwalniasz. 

Bedy intermittent i zwiazane z tym odpięciem przepływki.

MAF nie jest idealny ale od bidy będzie. 

Opublikowano

010 byl robiony od startu but do 6000. Zauwazylem wlasnie ze przeplywka najwieksza wartosc jaka osiagnela to 73 a powinno byc ponad 80. I dlaczego ta lambda wczesniej stala a teraz normalnie pokazywala. Zobaczymy czy za jakis czas nie wywali znowu bledu.

Opublikowano

Lpg rozjezdza adaptacje, dlatego teraz jest ok, potrzebna regulacja lpg.

Opublikowano
9 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Lpg rozjezdza adaptacje, dlatego teraz jest ok, potrzebna regulacja lpg.

Po każdym razie jak wykasuje bład to przez chwile jest dobrze do ponownego wywalenia i wtedy jak przełaczam czy na benzyne czy na lpg to objaw jest taki sam. Gazu przyznam że nie regulowałem ładnych pare lat bo nic się nie działo. Chyba najlepszym sposobem żeby zobaczyć czy to jest faktycznie wina gazu to pojezdzić na pb przez jakiś czas.

Opublikowano (edytowane)

@Łukasz13 

9 godzin temu, Łukasz13 napisał:

dlatego teraz jest ok

dynamiczny 010 też jest OK?

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Dzisiaj do roboty jechalem i znowu zaczął wariować. Więc napewno znowu blad wywalil. Najgorzej jest na wolnych obrotach nierowna praca i mocno obroty spadaja jak nie przygazuje to potrafi zgasnąc. Dzisiaj odepne kleme wszystko wykasuje i pojezdze na samej benzynie. Zauwazylem jak kostka ruszam od przeplywomierza to tez zaczyna wariowac. Jak calkiem odpialem to jak by mniej go telepie.

Opublikowano

Panowie żeby nie zakładac tematu zapytam tutaj.Jaki powinien byc prawidłowy czas wtryski silnika 1.6 ADP  na jałowym przy rozgrzanym silniku??Czy jak mam 1.7 ms to jest ok??

Opublikowano

Myślę że wine gazu można wykluczyc. Po wykasowaniu błedów i odpieciu klemy na minute na benzynie to samo się dzieje tak samo błedy wywala. Tak wiec obstawiam albo sonda do wymiany albo przeplywka.  Tylko teraz w co celowac zeby na darmo kasy w bloto nie wyzucac. Kiedys mialem podobna sytuacje z tym ze wtedy  dusiło przy przyspieszaniu tak jak by przytrzymywało wywalalo wowczas blad czujnik polozenia walu korbowego. Wymienilem go i po problemie bylo. Tutaj widze bardziej skomplikowana sprawa bo dwie rzeczy moga za to odpowiadac :kwasny: 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...