Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty na biegu jałowym i gasnący samochód przy zatrzymywania kontrolka ESP


Dearm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od miesiąca borykam się z problemem falowania obrotów w moim ASN. Początkowa diagnoza cewka na 3 cylindrze niestety okazała się błędna. Stwierdzono że przepływomierz jest do wymiany. Przepływka wymieniona została na nową (nie używka z allegro). Przez chwile niecałe 100km jeździłem z odpiętą przepływką silnik chodził normalnie nie falował. W trakcie jazdy chceck zaczął migać samochód stracił moc. Diagnoza do wymiany komputer ECU. Przepływka oraz nowy sterownik silnika kupiony przeprogramowany wymieniony. Pięknie auto chodziło równo przez 50km później wyskoczyła kontrolka ESP samochód przy każdym zatrzymywaniu się gasł lub schodził do 100/200 obrotów i regulował je na wyższe tak aby nie zgasnąć. Powodem były popękane rurki które idą do odmy początkowo zakleiliśmy je szara taśma samochód przynajmniej nie gasł po wymianie na nowe samochód chodził jak marzenie oczywiście prze 50km po tym czasie identyczna sytuacja ESP przy hamowaniu samochód gaśnie a lub prawie gaśnie i sam wskakuje na wyższe obroty po czym obroty falują. Dodam także że na pozycji Park po odpaleniu jeżeli dodam gazu i oborty wejdą powyżej 1,5 tysiąca samochód gaśnie jeżeli powoli reguluje spadek obrotów gazem lub nie osiągnie więcej niż 1,5 tysiąca samochód prawie gaśnie po czym sam wchodzi na wyższe (okolo 2k). Powtarza się to kilkukrotnie aż schodzi do 600 obrotów i na tym trzyma po cym znowu zaczyna falować pomiędzy 300 a 900. Dodam że odmy nie wymieniałem na nową tylko same węże. Czy macie pomysł co to może być? Po podpięciu do Vaga wyskakuje pełno błędów ( wypadanie zapłonów, przepływomierz,alarm i wiele innych wiec błędy nic nie pomogły w ustaleniu przyczyny)

Edytowane przez Dearm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sonda lambda a jeśli jeszcze robi zwarcie to pali ci jeden bezpiecznik i gruszki od podciśnienia nie działają dodatkowo. Spróbuj odpiac sondy po kolei i testuj. Znajdują się po lewej i prawej stronie silnika są 4 sondy. Wtyczki zielona i czarna i czarna i brązowa.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazuje ci pewnie jeszcze błąd kąta skrętu kierownicy :-) a który to bezpiecznik napisze jutro bo teraz nie pamiętam a nie chce mi się wychodzić do auta.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podpinam sądy  i zobaczymy. Skasuje też błędy i zobaczymy co wyrzuci to napisze dokładnie wszystkie które wyskakują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten bezpiecznik pali jeśli sonda ma zwarcie.9b04c67d2a3a737a4ac6d073f5e8e1b8.jpg

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinałem sondy niestety zero zmian w środę wracam z wakcji pojadę do diagnosty zobaczymy może tym razem uda się zlokalizować problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. 2 tygodnie temu miałem to samo wszystko świeciło pełno błędów gasl falujace obroty, wypialem sondę z zieloną wtyczką i auto nie to. A po ponownym podpięciu zaraz spaliło bezpiecznik obroty zaczęły falowac i gasl. W takim razie nie mam pojęcia co może być u ciebie. Objawy w 100 procentach takie jak u mnie.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak okazuje się ze mam dwie sondy do wymiany kolor brązowy i zielony jednak mechanik mówi ze nie ma pojęcia jak je wymienić...  Czy ich wymiana jest rzeczywiście tak skomplikowana jak mówi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne da radę wykręcić bez opuszczania wydechu ale do przednich się nie dobierzesz bo za ciasno wiec trzeba odkręcić wydechy przy kolektorze wydechowym opuścić i odkręcić. Potrzebny kanał potem odpiac od góry i je wyciągnąć. Trochę to takie pieprzenie :-) nic skomplikowanego. Sondy drogie przygotuj co najmniej 500 zł chyba że chcesz za drugie tyle.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy i tak nie mam dwóch tylnych katów może tańszą opcją będzie po prostu wymontowanie sond i ich zaślepienie i usunięcie z ECU.  Jutro jadę do chłopaków to będziemy myśleć co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to nie można usunąć ich całkowicie.

Pierwszych nie usuniesz bo są potrzebne do ustalania dawki, korekt itp.

Drugie też biorą udział w tym w dużo mniejszym stopniu ale podobno biorą.

Mam usunięte je  z ECU  aby sprawdzanie katów było pomijane ale i tak o od czasu do czasu sypną błędem grzałek czy czymś takim.

Zanim zdecydujesz się na całkowite ich wywalenie upewnij się czy nie wpłynie to potem na zachowanie silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpialem sondę i tak jeżdżę bo nie kupiłem jeszcze nowej i spisuje się znakomicie,normalnie odpala, spalanie tez normalne silnik ładnie pracuje. Ale ja będę zakładał.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojechałem do serwisu i audik postanowił się cudownie naprawić...  Usłyszałem oczywiście tylko proszę przyjechać jak zacznie się coś dziać bo wcześniejszy mechanik usunął błędy z kompa. Zrobiłem ponad 100km i nic samochód chodzi jak marzenie. Po tym jak powiedziałem ,że do wymiany są dwie sondy usłyszałem tylko ,że to może nie być ich problem i nie będzie ich wymieniał jeśli nie widzi żadnych błędów na kompie. Pozostało czekać jak sondy postanowią się popsuć ponownie i podjechać ponownie do serwisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...