Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niedawno kupilem A4 1.8T (AEB) z przebiegiem 179.000km. Chce zmienic olej jednak mam dylemat poniewaz nie wiem ktory mam wybrac do tego kazdy mowi co innego. Do 1.8T ponoc trzeba lac semi-syntetyk jednak poprzedni wlasciciel zalal full-syntetyk. Mechanior powiedzial ze jak teraz zaleje semi-syntetyk to sie silnik rozszczelni... Czy tak wlasnie bedzie?

Chcialem zalac jeden z ponizszych oleji Valvoline: SynPower XL-III 5W-30, SynPower MXL 0W-30, SynPower 0W-40. Co o tym sadzicie?

Z gory dziekuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do Twojego auta nalezy lac FULL SYNTETYK. Najlepiej MOTUL 8100 X-cess 5W-40.

aaa i zmien mechanika... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - ile bierze wam oleju

Interesuje mnie zwłaszcza silnik 2.0 benzyna 130KM

dolałem 150-200ml na 1000km, w poprzednich autach nie dolewałem wcale???

Mam oryginalny przebieg 135000km i auto było szanowane.

Czy to możliwe że olej Shell Ultra Racing 10w60 jest za rzadki już do niego i bierze olej ???

Może przejść na gęściejszy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - ile bierze wam oleju

Interesuje mnie zwłaszcza silnik 2.0 benzyna 130KM

dolałem 150-200ml na 1000km, w poprzednich autach nie dolewałem wcale???

Mam oryginalny przebieg 135000km i auto było szanowane.

Czy to możliwe że olej Shell Ultra Racing 10w60 jest za rzadki już do niego i bierze olej ???

Może przejść na gęściejszy??

2L na 10000km to jeszcze nie jest powod do paniki. Silniki Audi lubia sie dosmarowac przy wiekszych predkosciach.

Spalanie nie zalezy od gestosci oleju. zreszta gęsty zimny mineral przy temperaturach optymalnych dla pracy silnika, robi sie duzo rzadszy od syntetyka...

przejdz na Full Syntetyk Motula od nastepnej zmiany i powinienes mniej dolewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ,

Posiadam Audi A4 1.8 rocznik 1996

Wymianę oleju przeprowadzam co 10000 km. używam oleju Mobil 10W/40 przebieg 254000 km.od wymiany do wymiany dolewam ok.2L. i myślę że to trochę za dużo i teraz mam pytanko jaki olej był by najlepszy ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej jest b.dobry ja mam autko z naprawdę małym przebiegiem i stan igła używam tego samego oleju i dolewam około litra na 12.000 wszystko zależny jak jeździsz

i przy lpg do standard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto doradzi tutaj... Podczas ostatniego pobytu w Polsze bylem wymienić olej. Podczas poprzedniej wymiany zalany był olej Castrol GTX 10W-40. Mechanik zrugał mnie troszeczkę i powiedział, ze przez ten olej robi się nagar i zatyka sie rurka doprowadzajaca powietrze do turbo, dlatego nie ma odpowiedniej przyspiechy. Powiadomił mnie również, ze do silników z turbina powinien być lany full-syntetyk (zmienił na Motul 5W-30). I wszystko było OK. Po wymianie oleju pojechałem do gazownika aby zrobił serwis instalacji. Przy okazji wyczyścił owa rurkę i potraktował łączenia sprężonym powietrzem tzn psikał cały ten syf do miski olejowej. Przy wyjeździe od niego zapaliła się kontrolka braku ciśnienia oleju. Co się okazało : poszedł napinacz łańcucha rozżądu. Po wymianie napinacza wlałem 10W-40. Kontrolka na początku parę razy się zapalała ale teraz już jest OK. Czy ktoś doradzi jaki olej wlać tym razem? Czy wrócić do 5W-30 (i zbadać ciśnienie oleju)? czy silnik nie jest już do luftu... czy dalej jeździć z pół-syntetykiem i czyścić rurkę co 5000 tys km. please help

zapomniałem dodać : przebieg 160000km, co jakiś czas czuć spalonym olejem(może już przewrażliwiony jestem)

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie banie z tym syntetykiem do Turbo !!! :polew:

Jak był lany półsyntetyk to lej ten sam albo co najmniej o tych samych parametrach.

Wiadomo że do starego grzmota np AFN itp. na pompie wtrysk zalejesz inny olej np CASTROL SLX a na pompowtryski inny benzyniaki nawet na turbinie jeśli był lany 10W30 to taki sam lejesz.

Rajmondo ja bym nie ryzykował za bardzo z olejem,

Masz 100% pewności że zalany olej to 15W40 ?

Kupiłeś Auto u handlarza , znam wielu takich co robią takie cuda ... może akurat taka książkę serwis kupił !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się do tego tematu. Niedawno miałem wymieniane uszczelniacze zaworowe i pierścienie bo silnik {1.6 ANA } konsumował 1l/1kkm oleju. "Helmut" w Niemczech stosował "Longlife Service" i silnik przy przebiegu 200kkm był tak zasyfiony że zapiekło pierścienie. Wszystkim odradzam wymiany oleju w tzw. "Longlife". Ja teraz regularnie wymieniam co 10kkm.

Po takim zabiegu wiadomo mam nowe uszczelki, jak wspomniałem uszczelniacze i pierścienie.Silnik w tej chwili nie bierze ani kropelki oleju. Czy jest dobrym pomysłem zastosowanie płukanki np. takim środkiem http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5012-Pro-Line-Engine-Flush-Liqui-Moly-2427-Opakowanie-0-5L-.html ? Chyba jedyne miejsce które może się rozszczelnić to simering od strony skrzyni.

Teraz mam Castrol Magnatec 10W-40(który jak się okazało ma normę VW 505.00 - nie dla benzyny!!!) Napewno zmienię na Liqui Moly. Czy mogę po takim "zabiegu" śmiało zastosować pełen syntetyk np.http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2027-Olej-silnikowy-Synthoil-High-Tech-5W-40-Liqui-Moly-2622-Opakowanie-1L-Dostepne-1L-4L-5L-20L-60L-205L-.html czy może tylko wypłukać silnik i zostać przy półsyntetyku http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2045-Olej-silnikowy-Super-Leichtlauf-Motoroil-10W-40-Liqui-Moly-2624-Opakowanie-1L-Dostepne-1L-4L-5L-20L-60L-205L-.html Czy ktoś z was przechodził z "semi" na "full" jak tak to jakie efekty? Rozszczelnił się komuś silnik?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a jaki olej najlepiej wlać ze silnikiem benzynowym przebieg niecałe 200tyś

Motul X-Cess 8100 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...