Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Turbosprezarka a olej mineralny?


waluś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niedawno stalem sie szczesliwym posiadaczem slicznej A4 z przebiegiem 200000 (przebieg autentyczny) turbinka jak narazie cisnie bez zarzutu (sprawdzalem vag-iem). Autko niestety jakis "madry mechanik" zalal olejem mineralnym;/ Niedlugo bede robil wymiane i z wiadomych przyczyn niestety nie zaleje juz go polsyntetykiem. Pocieszajacy jest jednak fakt ze stosowany olej to ELF SAE 15W/40 TURBO DIESEL. Co sadzicie o stosowanie tego oleju w tym silniku? Skoro jest przystosowany do pracy z turbinka nie powinien jej szkodzic a jak reszta motorka? Autko ma obecnie 90 kucy ale silnik jest naprawde w swietnej kondycji, planuje w nim powazne mody mopze jakies 150 kucy:) wymiana turbiny jest pewna jaka proponujecie? Dodam, ze jestem mechanikiem zrobie to sam wiec jesli chodzi o przerobki (kolektory itd.) nie ma problemu, mam tez dostep do wszelkich obrabiarek, a najwazniejsza jest wydajnosc i jakosc. Z gory dziekuje za opinie i rady.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo bede robil wymiane i z wiadomych przyczyn niestety nie zaleje juz go polsyntetykiem.

Nie rozumiem?? Jakie są wiadome przyczyny??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo syntetyk czy półsyntetyk ma właściwości pukające i nie zaleca się stosowania go po tym jak samochód jezdził jakiś czas na mineralu. Ja osobiście sam nie wiem ile km auto zrobilo jezdzac na oleju mineralnym. Ale moim zdaniem głupotą bylo zalanie go przy tak w gruncie rzeczy nieduzym przebiegu i praktycznie zadnym zuzyciu olejem mineralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo syntetyk czy półsyntetyk ma właściwości pukające i nie zaleca się stosowania go po tym jak samochód jezdził jakiś czas na mineralu. Ja osobiście sam nie wiem ile km auto zrobilo jezdzac na oleju mineralnym. Ale moim zdaniem głupotą bylo zalanie go przy tak w gruncie rzeczy nieduzym przebiegu i praktycznie zadnym zuzyciu olejem mineralnym.

Wypłucz i zalej półsyntetykiem lub jeżeli przebieg jest prawdziwy to nawet pełen syntetyk.

Ja swojego 1Z mam zalanego półsyntetykiem Motul 6100 Synergie+ 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie kolego bo olejek jest minimalnie droższy,a wiadomo za autko smiga na odpowiednim oleju i nie odbije sie to negatywnie na jego kondycji.

Jeżeli przebieg (200 000km) jest realny to zalej go olejem Motul 8100 5W40 X-CESS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półsyntetyk wlej żeby nie przeskakiwać od razu na syntetyk. Będzie bezpiecznie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega moj juz zrobil 70tys km na mineralnym 1.9tdi 1Z i sobie chwali bo mechanik mu tak powiedzial ,ze przy takim przebiegu czyli ponad 200tys km tylko mineralny...ponoc zadnych problemow z autem nie ma i z turbo tez :mysli:

ja bym mineralnym jedynie malucha zalal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu to bez problemu zalewaj półsyntetyk ,oczywiście uprzednio stosując płukankę. A następnie tak samo przechodzisz na syntetyk. Ja nie wiedziałem co było zalane jak kupowałem auto - podobno półsyntetyk. Od razu wymieniłem na full syntetyk 5W40 i pozostałem przy nim do dzisiaj. Auto ma na blacie ponad 295kkm i silniczek ładnie pracuje ,olej max 1l między wymianami dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 tyś. i mineralny? :wallbash: Nie jedna osoba powinna tu co niektórych oświecić i wypowiedzieć się. Mają po 300-400 tyś. i więcej i śmigają na ful syntetyku. I jeszcze przy wymianie płukanka. Jeśli mechanik wam mówi: 200tyś. to już mineralny? to ja po takiej wypowiedzi już bym do takiego mechanika nie zajechał.

Ciekawe czy do pompowtryków też leje mineralny i to ten pierwszy lepszy? :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi opacac w warsztacie zalal tez mineralnym bo mam 280km , przejechalem jakies 5tys km i sielnik zaczol glosniej chodzic, wiec szybko zmieniam na pulsyntetyk Motul 6100 Sy... a przed tym plukanka Engine Cleanem Motula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi opacac w warsztacie zalal tez mineralnym bo mam 280km , przejechalem jakies 5tys km i sielnik zaczol glosniej chodzic, wiec szybko zmieniam na pulsyntetyk Motul 6100 Sy... a przed tym plukanka Engine Cleanem Motula

:good: 280k km? To dopiero się dotarł. :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi opacac w warsztacie zalal tez mineralnym bo mam 280km , przejechalem jakies 5tys km i sielnik zaczol glosniej chodzic, wiec szybko zmieniam na pulsyntetyk Motul 6100 Sy... a przed tym plukanka Engine Cleanem Motula

:good: 280k km? To dopiero się dotarł. :kox:

Jak przyjechal z neimeic to niechcieli uwierzyc ze to 280 bo za ladnie chodził i za cicho wiec mu wlali minerala i sie qr** zaczelo..... , a pozatym to trafilem o tye dobrze ze ktos przedmna turbinke wymienil hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety koledzy mechanicy kalecza swoje rzemiosło, tego u ktorego bylo robione moje autko niestety nie znam ale bym mu nogi z d.... powyrywał ... :thumbdown: Sam pracuje jako mechanik z tym, ze przy samochodach ciezarowych, osoboweczki w domku po godzinach :cool1: i nikt mi teraz nie bedzie przy wozie stosował tzw. druciarstwa ... :wallbash: Dopieszcze ja odpowiednia reka :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mechanicy w Polsce (nie wszyscy oczywiście) są jeszcze przyzwyczajeni i mają nawyki ze starych fiatów, maluchów, polonezów. Tam przebieg 200tyś to było coś i jeśli jakiś samochodzik dożył tego przebiegu to zalewany był tylko i wyłącznie mineralnym jak najgęstszym :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320tys polsyntetyk od wymiany do wymiany zero dolewek ubylo moze 2milimetry na bagnecie :naughty:

i właśnie do takich wypowiedzi was nakręcam :gwizdanie: niech się pseudomechanicy uczą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...