Petara Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witam! Od samego początku od zakupu auta nie świecila mi sie kontrolka grzania świec żarowych.Dzis przy okazji zakładania aluramek na zegary sprawdzilem czy aby nie jest przepalona bo tak caly czas myslalem...I ku mojemu zdziwieniu nie byla przepalona(zauwazylem tylko ze ta jedna jest inna niz wszystkie pozostale,takze ktos juz przede mna musial ja wymieniac) Przeczytalem podobne tematy ale nic konkretnego nie znalazlem I powiem od razu ze jest ona wkrecana i sciezki znajduja sie na plytce jednakze napiecia tam brak...Gdzie szukac rozwiazania problemu?Jest ktos w stanie podac przypuszczalna przyczyne?A zeby ze mnie glupka nie robic swiece grzeja i przekaznik od nich rowniez dziala...Czekam na odpowiedzi pozdrawiam!
lesand Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 w moim AFN 1996r napięcie na kontrolkę świec żarowych podawane było przewodami wychodzącymi z wiązki a nie z płytki, może ktoś nabroił,ale nie wiem jak jest w innych rocznikach
Petara Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2009 No tu akurat jest oryginał z plytki ale niestety tego napięcia nie ma :/
Petara Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2009 Heh bym mial to bym napewno tak zrobil
lesand Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Heh bym mial to bym napewno tak zrobil popytaj na spotach z twojego regionu, chłopaki na pewno pomogą http://www.a4-klub.pl/smf/kujawskopomorskie-b79.0/
Petara Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2009 No teraz w weekend jest u nas spot ale nie dam rady byc...Myslalem ze moze ktos z forum takiego problema przerabial i podalby co w jego przypadku bylo nie tak...ale dzieki za checi [br]Dopisany: 20 Styczeń 2009, 20:07_________________________________________________Czyli nikt nie przerabial takiego problemu ani nikt nie jest w stanie pomóc bez Vaga?
Sztomel Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 A zeby ze mnie glupka nie robic swiece grzeja i przekaznik od nich rowniez dziala napiszę tylko tyle, że kontrolka świec żarowych nie ma żadnego związku z tym czy świece żarowe grzeją czy nie i czy poprawnie działa ich przekaźnik; kontrolka jest tylko i wyłącznie wizualnym potwierdzeniem samodiagnostyki sterownika silnika oraz sygnalizacją zapisanego trwałego błędu przez sterownik, zapalając się a następnie gasnąc (podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce) sygnalizuje nam, że sterownik silnika ma zasilanie, jak nawet nie mignie a wykluczymy uszkodzoną diodę kontrolki lub jej połączenie to silnika nie uruchomimy, czas świecenia tej kontrolki zależy tylko i wyłącznie od tego jaką wartość temperatury płynu chłodzącego podał sterownikowi czujnik G62 - im jest ona niższa tym sterownik dłużej podtrzymuje świecenie tej kontrolki sygnalizując kierowcy (po jej zgaśnięciu) kiedy można uruchomić silnik z prawidłowo podgrzanymi świecami (sterownik tylko przyjmuje, że wszystkie świece są sprawne gdyż tych akurat nie jest w stanie zdiagnozować - brak czujnika temperatury elektrod świec ), kolejną i ostatnią rolą kontrolki jest sygnalizowanie kierującemu poprzez jej zapalanie podczas jazdy, że sterownik silnika zapisał trwały błąd krytyczny wymagający w miarę szybkiego jego odczytania np. vagiem i usunięcia przyczyny powstania usterki - tu najczęściej jej migotanie na zegarach może oznaczać uszkodzenie włącznika świateł "stop", które można sprawdzić bez stosowania vaga oraz inne, mające wpływ na prawidłową pracę silnika a wymagające już ich odczytania vagiem. Odpowiadając koledze Petara na główne pytanie napiszę, że masz przerwę w obwodzie zasilania kontrolki ze sterownika silnika i należy sprawdzić całą wiązkę począwszy od połączenia na stykach przy wtyczce ECU poprzez okablowanie aż do płytki drukowanej zegarów na blacie. Proponuję też, aby w tym celu poszukać dostępnych na necie schematów elektrycznych oraz rozpiski pinów ECU - tutaj prośba o podpowiedź koledze przez tych co taką wiedzę mają. Można się pokusić o sprowokowanie zasygnalizowania przez kontrolkę usterki włącznika świateł "stop" przez odpięcie od niego wtyczki, po uruchomieniu silnika powinna ona zasygnalizować miganiem w trakcie jazdy brak sygnału z tego włącznika, nie wiem czy jej zasilanie przy samodiagnozie idzie z tego samego pinu ECU co jej zasilanie sygnalizowania zapisu trwałego błędu, komuś z tego forum też nie świeciła przed uruchomieniem silnika ale za to działała właśnie przy sygnalizowaniu błędu - może warto zrobić to doświadczenie.
Petara Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 I to jest fachowa odpowiedz:) Dzieki wielkie kolego Sztomel jutro postaram sie to sprawdzic. Wczoraj zamowilem sobie vag-a wiec jak przyjdzie to sobie podepne i sprawdze co w trawie piszczy...Jeszcze raz wielki dzieki :notworthy:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się