amtdrum Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Witam, Mam kłopot z dziwnym dźwiękiem który dochodzi z zaworu EGR. Słychać go najwyraźniej na biegu jałowym, ale podczas ruszania i przy małej prędkości też jest słyszalny (szczególnie gdy chodzi klimatyzacja). Pewnie jest to związane z działaniem EGR-a głównie na małych obrotach silnika. Jest to jakby klikanie, zasysanie, coś dokładnie takiego jak na filmie YT którego link daje poniżej (to nie mój film i nie moje auto, ale problem identyczny). Audi A4 B5 1.9 TDI 116KM 2000 AJM Wymontowałem zawór EGR, spodziewałem się dużej ilości nagaru, myślałem, że to przez to blokuje się klapa gasząca lub tłok otwierający dopływ spalin jest zablokowany i nie domyka się. Zauważyłem również niewielkie wycieki oleju z dwóch stron, z otworów (odpowietrzających/wyrównujących??) w EGR - pod grzybkiem. Otwory są z dwóch stron, EGR jest zbudowany symetrycznie. W zaworze niewielkie ilości nalotu - najwyżej 1 mm w największych punktach. Klapa gasząca sprawna, tłok nie jest zblokowany (przy silnym naciśnięciu od strony kolektora tłok chowa się i otwiera drogę spalinom, zamyka się również moim zdaniem prawidłowo. W zasadniczym położeniu tłok zamyka zawór. Nie jestem pewien co do siły jaka powinna poruszać tłok, bo trzeba dość mocno przycisnąć żeby się poruszył). Wężyk podciśnienia jest szczelny, sprawdzałem wszystkie opaski, uszczelki itp. Po wyczyszczeniu EGR-a problem pozostał tak jak był przed czyszczeniem. Odkąd ten dźwięk się pojawił mam wrażenie że auto ma mniej mocy. Proszę więc o pomoc w rozwikłaniu zagadki, czy może tutaj chodzić o uszkodzoną membranę sterującą tłokiem - podciśnieniem (w "grzybku" EGRa) i pojawiające się nieszczelności uniemożliwiają podniesienie tłoka i otwarcie zaworu, czy bardziej prawdopodobna jest usterka systemu podciśnienia i jest za małe podciśnienie żeby poruszyć tłok? Nie chciałbym kupić nowego ERGa i żeby okazało się że tamten był ok, a problem był z podciśnieniem. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Bodek66 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 1. zdejmij wężyk podciśnienia z zaworu i zobacz czy wystepuje pulsowanie podciśnienia Jak tak to zaworek sterujący do diagnozy , wymiany lub instalacja elektr sterowania zaworkiem Jak nie to EGR do wymiany , membrana dziurawa ,nieszczelna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się