Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina ANB 150KM->131KM


jakimamtakimam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mianowicie mam problem z samochodem a głownie z mocną. Mianowicie chciałem oddać go na chiptuining niestety po poddaniu go próbie wyciągnął tylko 131 KM zamiast 150. Na tym się skończyło, zamierzam znaleźć przyczynę by ją wyeliminować i doprowadzić samochód do porządku bo niestety odczuwały jest ten brak mocy co mnie bardzo boli muszę przynzać. Wiec zamierzam zacząć od sprawdzenia turbiny(zmierzenia doładowania przez kabel diagnostyczny). Moje pytanie to jakie ciśnienie powinno być w doładowaniu turbiny i czy powinno być takie same na różnych obrotach czy zwiększa się obrotami silnika. Zamierzam wykonać logi oraz jestem w stanie wrzucić je do przeglądnięcia komuś bardziej ogarniętemu w tych sprawach. Dlaczego zamierzam zacząć od Turbiny? Bo tak chyba należy. Uważam że jest to wina kata, takie mam domyślenia i wydaje mi się że swoje już przeszedł i warto było by go wyciąć bądź wymienić na nowy lecz zacznę od turbiny.  Jeżeli jest ktoś kto jest w stanie pomóc mi zdiagnozować spadek mocy byłbym bardzo wdzięczny.

Edytowane przez jakimamtakimam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zrob te logi: 002 + 033 , 003 + 020 , 115 + 118 i bedzie mozna cokolwiek powiedziec dopiero :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wytłumaczyć które logi do czego się mają, bądź podać jakiś skrót w necie któy tłumaczy? Oraz które zrobić dynamiczne a ktore to statyczne. Chodzi mi głownie o bloki 033, 020, 115 118 bo tych nei znam i nie mogę nigdzie znaleźć tłumaczenia.

 

Edytowane przez jakimamtakimam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kody błedów: 
 

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 906 018 K  
  Component and/or Version: 1.8L R4 5VT         0005
           Software Coding: 05001
            Work Shop Code: WSC 06325
5 Znalezione:  
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-00 - -
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
        P1338 - 35-00 - -
17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
        P1113 - 35-00 - -
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115 - tutaj bedzie pokazane jakie doladowanie chce komputer, a jakie faktycznie daje turbina

118 - pokazuje prace zaworu N75, ktory steruje sztanga turbina, ktora to sztanga koniec koncow steruje doladowaniem

020 - pokazuje cofanie zaplonow na cylindrach, co moze zwiastowac na przyklad zapchanie sie katalizatora

033 - pokazuje prace sondy lambda, co u Ciebie moze byc strzalem w dziesiatke patrzac na kody bledow jakie wkliles: masz 4 bledy dotyczace sond lambda (3 z nich dotycza sondy na koncu kata oraz 1 sondy pierwszej), a czujnik pozycji walka rozrzadu ma zwarcie - tu trzeba obadac jego okablowanie lub po prostu wymienic czujnik na nowy jak kable ok...

Ps:

Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.

Jako ze masz tez bledy i to az 3 sondy za katalizatorem, mozesz zrobic jeszcze taki test:

Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo baaardzo późno wstaje, więcej z tych logów za bardzo nie widać, miałeś zrobić jeszcze 002+033 i 003+020 dynamicznie, sprawdz szczelnosc dolotu, zawór dv, no i kata trzeba zdjąc zeby zobaczyc co nie tak z turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na 033 jak wariuje napięcie na sondzie i ciagle zmienia mieszankę. Z tego co aie doszukalem w google to powinno bys stale w przedziale 0.3-0.6, odchylki to podobno zbyt bogata lub zbyt uboga. A grupa 020 nic mi nie pokazuje jak by to był pomiar bloku nie dla mojego modelu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem o tym zaworze dv w googlach bo do tej pory nie mialem pojecia co to jest. Dodam ze przy jezdzie jak i na biegu jalowym po dodaniu gazu slychac w okolicy turbiny takie klekotanie, jakby cos sie telepalo, a gdy obroty zaczynaja spadać i spadna okolo ponizej 2 tys nagle cichnie ten dźwięk. Moze to byc przyczyna tego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik ANB wiec 020 musi dzialac. Chyba, ze probowales je robic statycznie to faktycznie poza samymi 0 nic nie bedzie ^^

Jeszcze raz: 002 + 033 , 003 + 020 , 115 + 118 te trzy pary DYNAMICZNIE - 3 bieg i gaz w podloge od 2000 do 6000rpm.

Ps: Tak - tak zwany "źrebak" to znany objaw problemu z zaworem DV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: Wiec tak.. zależało mi trochę na czasie więc czepiłem się problemu po częsci na swoją rękę. Co prawda bez awszych podpowiedzi nie miałbym szans tego rozwiązać ale doszedłem w czym leży problem. Piszę jedynie ze względu na innych forumowiczów którym moze się przytrafić podobny problem bo już mógłbym odpuścić sobie ten temat.

Cały problem leżał w zaworze DV(wyjąłem go, nie trzyma ciśnienia zadanego, rozwaliłem go skoro i tak był do wyrzucenia, membrana popękana dlatego nei trzyma początkowe ciśnienia co skutkuje późnym wstawaniem turbiny). 
Druga sprawa praca sondy lambda jest nieprawidłowa co pokazuje log 033 który wstawiłem (prawidłowa praca sondy to napięcie 0.0-0.3V zamienne na 0.7-1.0V cylkicznie. Cykl przy zemianie napięcia powinien być bardzo podobny ale niższe napięcie zawsze troszke powinno być dłuższe (minimalnie). Zauważcie ze u mnie to napięcie górne jest bliskie 05-0.6(żadko 0.7 i w góre a powinno być zbliżone do 0.8, czyli nieprawidłowy skład mieszanki) Myślałem może że to jest spowodowane rozsypanym katalizatorem i spalina wracaja na sondę i szwankują jej pracę, samochód 1999r wieć bardzo możliwe, co mojemu ździwieniu zdjąłem katalizator a tam wkład jak nowy :o byłem w szoku...  Więc patrząc na to sonda jest uszkodzona co skutkowało złą pracą jej, złym składem mieszkanki i błedami dlatego zakuipiłem nową sondę. Na drugą sondę zakupiłem emulator(13zł). 
Samochód stoi na podnośniku poniewaz nie miałem tyle czasu by to zamontowac na nowo. Jutro się za składanie go do kupy i dam znać odczucia jak chodzi samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja 2!: 
Niestety ale po dokonanej wymianie sondy(pracowała źle, po wymianie pracuje dobrze i podaje dobrą mieszankę dzieki czemu silnik pracuje ładniej, ciszej niz przed wymianą), zaworu dv problem pozostał.. :((  Dalej łapie cisnienie od około 3.5 tys. rpm. Byłem u mechanika, powiedzial mi że bardzo prawopodobne ze mam źle przestawiony rozrząd i również moze być przez to problem, dlaczego tak powiedział? błąd czujnika wałka rozrządu, ten sam za każdym razem a wymieniałem go już 2 raz i dalej to samo. 1 raz wymieniłem na używany drugi raz na nowy i dalej ten sam błąd.  
Pytanie w takim razie do was... Jak mogę sprawdzić niepoprawnie ustawiony rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walek.jpg

 

Od zęba do zęba na wałkach powinno być 16 nitów. To pierwsze co mi przychodzi do głowy... Oczywiscie jak zdejmiesz tez osłony możesz zobaczyć czy są jakies znaki markerem na kole pasowym i czy się zgadzają ze znakiem który jest fabrycznie wytłoczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo dzisiaj szukałem na forach czego to moze byc jeszcze przyczyna. Doczytałem się że być może klapa turbiny jest poluzowana oraz zawór WG jest nieodpowienio wyregulowany. Podobno zle wyregulowany WG i luna klapa za szybko upuszcza ją to raz oraz słychać brzęczenie ze schodzenia z obrotów a u mnie to brzęczenie występuje. Myślicie że powinienen się zająć napierw sprawdzeniem tego zaworu iraz sztangi z klapą czy napierw rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2017 o 01:15, jakimamtakimam napisał:

Długo dzisiaj szukałem na forach czego to moze byc jeszcze przyczyna. Doczytałem się że być może klapa turbiny jest poluzowana oraz zawór WG jest nieodpowienio wyregulowany. Podobno zle wyregulowany WG i luna klapa za szybko upuszcza ją to raz oraz słychać brzęczenie ze schodzenia z obrotów a u mnie to brzęczenie występuje. Myślicie że powinienen się zająć napierw sprawdzeniem tego zaworu iraz sztangi z klapą czy napierw rozrządu?

Kolego i jak tam Twoja sytuacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...