Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wycięciu DPF lub regeneracji turbiny w A4 B7 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc wszystkim, borykam sie z problemem dymienia na jalowym po wycieciu dpf, jestem po wymianie  

- przeplywki z aso nowej i pokrywy zaworow rowniez z aso 

Dymi  tylko jak postoi np w korku na biegu jalowym i jak ruszam to chmura dymu niebieskiego jak jade nic nie widac.  Turbo laduje dobrze, samochod pali na dotyk korekcje na wtryskach sa dobre tak mi powiedzieli, przy odpaleniu nie ma zadnego dymu. Sprawdzalem czy dpf jest prawidlowo usuniety to chlop podpial vcds i mowi ze dobrze[emoji38]? przed wyjazdem do belgi pojechalem do bosh servis w bialymstoku to chlopaki od razu z miejsca powiedzieli ze turbo do wymiany, kazdy mowi co innego drugi wtryski na 100% A i w trasie polska belgia nie ubylo oleju 

Co zauwarzylem telepanie buda lekko odczuwalne przy 1100 obrotow czuc wyraznie, przy schodzeniu z obrotow slysze swist turbiny (slychac na filmiku) czasami rowniez uslyszle tzw sowe ale delikatnie 

Poswieccie swoje pare minut i zobaczcie te filmiki ktore zaraz wstawie. 

Dodam ze slinik to 2.0tdi BPW 2007 niby 183k przelotu 

Nagranie na postoju 

[/url] W czasie jazdy 

[emoji36][emoji36][emoji36][emoji36][emoji36][emoji36][emoji704]

 

Aa i chcialbym pozdrowic uzytkownika piotrsob1 ktoremu juz nie chce zawracac glowy ale licze ze zerknie w temat [emoji9]

 

 

Dla zainteresowanych. W MOIM PRZYPADKU OKAZAŁO SIĘ ŻE MIALEM USZKODZONA TURBOSPRĘŻARKE.

 

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano

Jak turbo nie pije oleju i jest ori to zostaw w spokoju. U mnie po wycięciu kata zaczęła gwizdac turbina, oleju nie pije i nic poza tym się nie dzieje juz kilka tyś km. Z tymi dymami to jest różnie, nie mniej niebieski dym to olej. Może dopalac jakieś resztki.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, michcio1985 napisał:

Jak turbo nie pije oleju i jest ori to zostaw w spokoju. U mnie po wycięciu kata zaczęła gwizdac turbina, oleju nie pije i nic poza tym się nie dzieje juz kilka tyś km. Z tymi dymami to jest różnie, nie mniej niebieski dym to olej. Może dopalac jakieś resztki.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

W Starej pokrywie zaworow odma puszczala olej, teraz zdaje sie ze jest ten olej ale nie w takiej ilosci jak bylo. Czyli co mozliwe ze dlugo ten olej bedzie sie wypalal? Zrobilem na nowej odmie z 100km  dodam jeszcze ze przed dpf turbo nie bylo zarzygane olejem

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano

zasysa go z powietrzem, najlepiej bylo by wyczyscic dolot i intercooler. i zajrzec tez w egr i kolektor czy nie ma centymetra nagaru na sciankach. u siebie jak rozbieralem to sie przerzegnalem jak zobaczylem ile syfu sie nazbietalo.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

A powiedz mi czy pod odlaczeniu programem egr powinno sie z nim cos zrobic czy zostawic tak jak jest i odpiac wtyczke? Bo u mnie wylaczony ale egr siedzi tak jak byl z odpieta wtyczka, zauwarzylem ze olej cieknie z egr 

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano (edytowane)

No własnie obejrzałem, poczytałem i pozdrawiam wzajemnie właściciela bliźniaka :decayed:

Na początek pytanko ,  program jakiś masz zapodany ?

Bo powiem Ci czapki z głów :hi:, w swojej takie spalanie, no może nawet ździebko większe to widziałem tylko po takiej jeździe :

:P

W trasie przy największym butowaniu, po którym ori hamulce nadawały się tylko do wymiany , to nie przekroczyło 11/100 ( a mam wirusa 165KM/370Nm ) :decayed:

Co do dymienia to wygląda jakby puszczały uszczelniacze zaworowe, motorówka nie była nigdy przegrzana ?

Nie bierze oleju ?

Rano po nocy nie puszcza dużego białego bąka zaraz po odpaleniu ?

A na dziwne sapanie , chrząkanie turbiny u mnie pomogło to co opisałem w tym temacie :

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Mój też dymi, ale przyn ajmniej u mnie we wsi nie ma komarów. Krowy jeszcze nie padają to mam to gdzieś.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak sobie dobrze przypominam to Ty już chyba nie masz już BPW tylko AVF-a i jak na razie nie robiłeś korekty programu pod obecne graty pod maską ?

Dobrze kojarzę , bo z racji wieku łapię się już na tym że pewne szczegóły mi czasem umykają , albo coś mi się przewidzi czasami ? :P

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak sobie dobrze przypominam to Ty już chyba nie masz już BPW tylko AVF-a i jak na razie nie robiłeś korekty programu pod obecne graty pod maską ?

Dobrze kojarzę , bo z racji wieku łapię się już na tym że pewne szczegóły mi czasem umykają , albo coś mi się przewidzi czasami ? :P

Nie nie mam wirusa bynajmniej nic nie wiem o tym, 0 dymku przy rozruchu, jezeli do mnid piszesz to pomyliles mnie, dalej mam bpw, po trasie 1500km nie zauwarzylem ubytku, a na tempomacie non stop 180-190kmh, o przegrzaniu tez mi nic nie wiadomo auto posiadam prawie rok 

 

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano (edytowane)

Po krótkim postoju i odpaleniu zazwyczaj nie kopci jak są  uszczelniacze zaworów padnięte.

Ale po krótkiej pracy na wolnych już powinien zacząć , tak jak u Ciebie :D

Sprawdź jeszcze raz dokładnie po nocy , niech ktoś odpala a ty obserwuj wydech, przy przeciekających uszczelniaczach trzonków zaworowych powinien się bączek pojawić :decayed:

Jak go nie będzie to może faktycznie problem jest puszczaniu oleju przez turbo.

Po wywaleniu DPF-a  wydechu nic nie blokuje ( nie na w nim nadciśnienia na wolnych obrotach ) a to nie sprzyja poprawnej pracy uszczelnień turbiny .

Do poprawnej pracy uszczelnień turbiny ciśnienia po stronie zimnej i gorącej powinny być wyższe niż w skrzyni korbowej silnika, jak ten warunek nie jest zachowany to olej musi się przez te uszczelnienia powoli przedostawać.

Jeżeli to jest przyczyną to sprawę może załatwić montaż kata w miejsce wywalonej cegły :decayed:

Możesz na próbę leciutko czymś po przytykać końcówki wydechów tak by zwiększyć ciśnienie w wydechu  i zostawić go na dłużej z pracującym na wolnych obrotach silnikiem, jak dymił nie będzie to pewnie mam rację :wink:

 

A poprzedni post Był do ecobudy, nie do Ciebie :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, piotrsob1 napisał:

Po krótkim postoju i odpaleniu zazwyczaj nie kopci jak są  uszczelniacze zaworów padnięte.

Ale po krótkiej pracy na wolnych już powinien zacząć , tak jak u Ciebie :D

Sprawdź jeszcze raz dokładnie po nocy , niech ktoś odpala a ty obserwuj wydech, przy przeciekających uszczelniaczach trzonków zaworowych powinien się bączek pojawić :decayed:

Jak go nie będzie to może faktycznie problem jest puszczaniu oleju przez turbo.

Po wywaleniu DPF-a  wydechu nic nie blokuje ( nie na w nim nadciśnienia na wolnych obrotach ) a to nie sprzyja poprawnej pracy uszczelnień turbiny .

Do poprawnej pracy uszczelnień turbiny ciśnienia po stronie zimnej i gorącej powinny być wyższe niż w skrzyni korbowej silnika, jak ten warunek nie jest zachowany to olej musi się przez te uszczelnienia powoli przedostawać.

Jeżeli to jest przyczyną to sprawę może załatwić montaż kata w miejsce wywalonej cegły :decayed:

Możesz na próbę leciutko czymś po przytykać końcówki wydechów tak by zwiększyć ciśnienie w wydechu  i zostawić go na dłużej z pracującym na wolnych obrotach silnikiem, jak dymił nie będzie to pewnie mam rację :wink:

 

A poprzedni post Był do ecobudy, nie do Ciebie :hi:

Czyli przytkac koncowki wydechu i jak nie bedzie dymil to z turbo jest problem? Dobrze zrozumialem? Mam nadzieje ze to turbina, juz raczej turbo to mi w tej belgi wymienia?? Jeszxze jutro wezme mlodego i zobacze niech odpala a ja bede ogladal czy nie ma baka porannego ??

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano (edytowane)

Jak po tej próbie dymił nie będzie to problem nie jest w turbinie tylko w zbyt uwolnionym wydechu po wywaleniu cegły. Nie zapewnia on teraz odpowiednich warunków do pracy uszczelnień w turbinie na wolnych obrotach :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

W swoim rozumowaniu zakładam że odma w silniku jest sprawna i ciśnienie w komorze korbowej nie jest podwyższone :hi:

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, piotrsob1 napisał:

W swoim rozumowaniu zakładam że odma w silniku jest sprawna i ciśnienie w komorze korbowej nie jest podwyższone :hi:

Pokrywa nowa, z cisnieniem nie wiem jak, bagnetu nie wydmuc**je :D przez odme jak palec przyloze to czuje ze dmucha. Ale dymu nie ma 

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano (edytowane)

No to sprawdź rano jak z tym bąkiem, a jak będzie oki to wystrugaj dwa kołaszki , które wetknij w końcówki wydechu tak aby w nich przblokowały 3/4 przelotu i napisz czy dymi na wolnych obrotach ( i rozgrzanym silniku ) :D

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

No to sprawdź rano jak z tym bąkiem, a jak będzie oki to wystrugaj dwa kołaszki , które wetknij w końcówki wydechu tak aby w nich przblokowały 3/4 przelotu i napisz czy dymi :D

Cos sie wymysli ;D dzieki za rady jutro bede pisal co i jak 

Opublikowano (edytowane)

Albo jeden zatkaj całkiem szmatą a drugi przytkaj kołaszkiem , będzie mniej strugania :):hi:

No i czekam z ciekawością na wyniki eksperymentów :D

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Tutaj filmik od razu po odpaleniu tylko wcisnalem przycisk jak juz zapalil, cos tam jakis wylecialo taki czarniawy dymek  ale tego prawie ze nie widac, takze to raczej nie uszczelniacze zaworow 

Zaraz zrobie test z zatkanymi rurami 

Test zrobiony chyba sie udalo ocen sam 

Tutaj z zatkanymi koncowkami 

Test 2 odetkane koncowki 

Mozg rozjeba** ☠☠☠

Teraz jak zatkne rury to nie ma dymu ale lekko czarnym dymkiem zawieje, przy przegazowaniu, chyba normalne? 

Przy okazji zapytam cie, gdzie ten N75 siedzi, w golfie 4 jak mialem to kolo zbiornika z borygo byl a tutaj? ?

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano (edytowane)

No kuwa to nie cyrk , tylko potwierdziło się to co napisałem, zakładaj katalizator na wydechu i będzie gitara :P:hi:

Czarne bączki w momencie większego obciążenia albo przypałowania w dziesięcioletnim aucie bez DPF-a to normalna sprawa :decayed:

N75 masz z przodu silnika po prawej stronie, pojedź wzrokiem po przewodzie podciśnienia idącym od gruszki turbiny, doprowadzi Cię do N75 :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Albo rezaj jakieś klapki na sprężynkach w końcówkach rur wydechowych , które samoczynnie się będą otwierały jak zwiększysz obciążenie silnika :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...