robertjudi Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Witam, Panowie przymierzam się do zakupu a4 b7 avant z silnikiem 2.0 TFSI, wybór jaki a nie inny gdyż robię mało kilometrów więc diesel mi niepotrzebny, początkowo chciałem 1.8t lecz po zagłębieniu się w temat stwierdziłem ,że 2.0t po programie będzie lepszym rozwiązaniem. Teraz pytanie zasadnicze jaki silnik TFSI wybrać? I z którego roku najlepiej? Z tego co kojarzę jest kilka np. BWE, BWT, i jeszcze jakieś inne wersje USA. Który silnik jest "tym lepszym" tzn. na pasku rozrządu oraz niewycierającym się wałkiem rozrządu. Dzięki za pomoc!
thawk Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 (edytowane) hej, posiadam swoją A4 2.0 TFSI w wersji USA z silnikiem BWT z TipTronic z 2007 roku - końcówka produkcji - mam już poprawione wałki - stan sprawdzałem rok temu i praktycznie zero zużycia (przelot aktualny 126 tys). co do olejożerności po ogarnięcu odm ipt. 1 litr starczy mi spokojnie od wymiany do wymiany - rocznie robię około 7-8 tys i pali mi oleju średnio 100-150 ml na 1tys - jeżdżę na LM Synthoil 5W40, auto po programie (256KM, 350NM) . Póki co jestem zadowolony z silnika, w mieście pali mi 11-12 litrów, trasa 8-9 oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.... pozdrawiam Edytowane 6 Września 2017 przez thawk
robertjudi Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 1 godzinę temu, thawk napisał: hej, posiadam swoją A4 2.0 TFSI w wersji USA z silnikiem BWT z TipTronic z 2007 roku - końcówka produkcji - mam już poprawione wałki - stan sprawdzałem rok temu i praktycznie zero zużycia (przelot aktualny 126 tys). co do olejożerności po ogarnięcu odm ipt. 1 litr starczy mi spokojnie od wymiany do wymiany - rocznie robię około 7-8 tys i pali mi oleju średnio 100-150 ml na 1tys - jeżdżę na LM Synthoil 5W40, auto po programie (256KM, 350NM) . Póki co jestem zadowolony z silnika, w mieście pali mi 11-12 litrów, trasa 8-9 oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.... pozdrawiam Czy auta z tego rocznika mają ten sam silnik w wersji na EU ? Sedan czy avant? Bo z tego co kojarzę to w sedanie i avancie nawet z tego samego rocznika mogą być inne motory... masz jakiś filmik jak auto się odpycha po chipie?
thawk Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 mam sedana a co do silników to wydaje mi się, że BWT był dostępny w USA a w Europie BWE ale mogę się mylić - bardziej kumaci w temacie muszę się wypowiedzieć czy są różnice między nimi itp. - wiem natomiast, że wersje USA miały inny odpowietrzenie zbiornika paliwa... co do filmiku niestety nie mam ale na YT czy stronie gregor10 powinieneś coś znaleść
robertjudi Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 mam sedana a co do silników to wydaje mi się, że BWT był dostępny w USA a w Europie BWE ale mogę się mylić - bardziej kumaci w temacie muszę się wypowiedzieć czy są różnice między nimi itp. - wiem natomiast, że wersje USA miały inny odpowietrzenie zbiornika paliwa... co do filmiku niestety nie mam ale na YT czy stronie gregor10 powinieneś coś znaleść Dzięki za informacje w takim razie czekam może wypowie się ktoś jeszcze i poda więcej informacji Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
karol3390 Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 ja od przeszlo roku mam b7 z 2006r - kod BWE zrobilem juz 16k km, nie ogarnialm odm, itp i w ciagu tych 16k km wlalem niecale 3l oleju - na poczatku motul x-cess 5w40, teraz przeszedlem na lq moly 5w40 (tutaj odczuwam mniejsze zjadanie oleju) ale wszystko zalezy od jazdy z tego co zauwazylem. srednie spalanie w miescie 13-14l (oponki 18", 235/45) W trasie ok 10l - nogi lekkiej nie mam wiec stad. od kupna jedyne co wymienilem to zawor n75 przy turbo. no i kompletny rozrzad + olej w skrzyni (tiptronic) i póki co to smiga ladnie thawk tyle po wiruie wyciagneli na seryjnych gratach czy cos zmieniales?
robertjudi Opublikowano 11 Września 2017 Autor Opublikowano 11 Września 2017 Dzięki za opinie. Rozważałem też s6 c5 ale jednak chyba wybiorę a4 b7 2.0tfsi zrobie chipa i jakiś będzie jeżdzić. Marzy mi sie quatro oraz manual
thawk Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 (edytowane) W dniu 9.09.2017 o 00:03, karol3390 napisał: thawk tyle po wiruie wyciagneli na seryjnych gratach czy cos zmieniales? hej, tak tak wszystko seria - jedyne co to wstawiłem DP 2,75 i zmieniłem zawór DV - wstawiłem głowice GFB DV+ Edytowane 11 Września 2017 przez thawk
robertjudi Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 16 godzin temu, thawk napisał: hej, tak tak wszystko seria - jedyne co to wstawiłem DP 2,75 i zmieniłem zawór DV - wstawiłem głowice GFB DV+ Oglądałem dziś jedną 2.0tfsi nawet to jedzie.... po programie pewnie jest mega różnica
Quattro200HP Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Bierz Quattro i manual. Mam od ponad roku i na nic innego bym tego auta nie zamienił. Poza tym to ostatni dobry silnik 2.0T w A4 do 2012 roku, zanim weszło ea888 nadające się jedynie do remontów. Na wersje USA polecam uważać, oglądałem kilka, ceny bardzo różne, każda po dzwonie.
robertjudi Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 1 godzinę temu, Quattro200HP napisał: Bierz Quattro i manual. Mam od ponad roku i na nic innego bym tego auta nie zamienił. Poza tym to ostatni dobry silnik 2.0T w A4 do 2012 roku, zanim weszło ea888 nadające się jedynie do remontów. Na wersje USA polecam uważać, oglądałem kilka, ceny bardzo różne, każda po dzwonie. Taką będę szukał w dodatku z full sline + rnse
Animal Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 15 godzin temu, robertjudi napisał: Taką będę szukał w dodatku z full sline + rnse Niestety prawdopodobnie będę zmuszony sprzedać niebawem swoją więc jeśli byłbyś zainteresowany solidnym egzemplarzem to zapraszam do przejrzenia mojego tematu lub z pytaniami na PW.
robertjudi Opublikowano 13 Września 2017 Autor Opublikowano 13 Września 2017 (edytowane) W grę wchodzi tylko avant Edit: Panowie co sprawdzić po kupnie , bop z tego co wiem to warto: - wyczyścić nagar -odma (ewantualnie oil tank) - pasuej jakiś p&p? - Zawór upustowy dv - zamienialiście na blow off? - jakieś inne mody aby poprawić silnik? - jakie świece i przewody? Edytowane 13 Września 2017 przez robertjudi
robertjudi Opublikowano 17 Września 2017 Autor Opublikowano 17 Września 2017 A słynne klekotanie ? W jakiś rocznikach poprawili te łańcuszki i napinacze ? Problem wystepuje często ? A co z smokiem ? Zrzucaliscie miskę?
HOLMATRO Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Ja jestem posiadaczem tego czego szukasz od kilku miesięcy- avant s-line quattro kod silnika BUL seryjnie 220km jest wirus na 260 wgrany. Po kupnie zrobilem kompletny rozrząd bo był jeszcze seryjny ( przebieg potwierdzony w ASO 113 tys ), łańcuch sie nie odzywa, ściągałem miskę, smok był czysty, wymieniałem DV, N75, Odme, Intercooler bo był rozszczelniony, duzo innych rzeczy ale bardziej ze względu na swoją dbałość niż konieczność. Jestem bardzo zadowolony, teraz mam jeszcze tylko popychacz pompy wysokiego ciśnienia do wymiany bo to częsta usterka, na szczęście tania. Myślałem tez o czyszczeniu nagaru ale odstawiam to na wiosnę, nie czuje zeby miało to wpływ a domyslam sie ze nie był czyszczony. Auto fruwa, klei sie w zakrętach, spalanie około 10 litrów, zrobiłem Chorwację - przy 140-160 autostrada wyszło mi na fisie 8,1 spalanie, nie wiem ile faktycznie bo dotankowywalem przy postojach. Oleju pije 200-250 na 1000 km i z tym trzeba sie pogodzić, to nie diesel. Silnik podatny na mody, jeśli cie to interesuje. Jak cos mi sie przypomni to dopisze, w razie pytań PW. Pozdrawiam
qruku Opublikowano 20 Września 2017 Opublikowano 20 Września 2017 W dniu 17.09.2017 o 12:26, robertjudi napisał: A co z smokiem ? Zrzucaliscie miskę? Ja zrzucałem dla świętego spokoju, myślę że warto to zrobić i wyczyścić też smoka oraz sprawdzić stan pompy. Oczywiście też dobra płukanka przy wymianie oleju.
robertjudi Opublikowano 20 Września 2017 Autor Opublikowano 20 Września 2017 10 godzin temu, HOLMATRO napisał: Ja jestem posiadaczem tego czego szukasz od kilku miesięcy- avant s-line quattro kod silnika BUL seryjnie 220km jest wirus na 260 wgrany. Po kupnie zrobilem kompletny rozrząd bo był jeszcze seryjny ( przebieg potwierdzony w ASO 113 tys ), łańcuch sie nie odzywa, ściągałem miskę, smok był czysty, wymieniałem DV, N75, Odme, Intercooler bo był rozszczelniony, duzo innych rzeczy ale bardziej ze względu na swoją dbałość niż konieczność. Jestem bardzo zadowolony, teraz mam jeszcze tylko popychacz pompy wysokiego ciśnienia do wymiany bo to częsta usterka, na szczęście tania. Myślałem tez o czyszczeniu nagaru ale odstawiam to na wiosnę, nie czuje zeby miało to wpływ a domyslam sie ze nie był czyszczony. Auto fruwa, klei sie w zakrętach, spalanie około 10 litrów, zrobiłem Chorwację - przy 140-160 autostrada wyszło mi na fisie 8,1 spalanie, nie wiem ile faktycznie bo dotankowywalem przy postojach. Oleju pije 200-250 na 1000 km i z tym trzeba sie pogodzić, to nie diesel. Silnik podatny na mody, jeśli cie to interesuje. Jak cos mi sie przypomni to dopisze, w razie pytań PW. Pozdrawiam Dzięki za pomocne info! Czyli kupić bazę zrobić serwis+ bolączki i cieszyć się jazdą W razie czego będę pisał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się