Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyrzuca płyn chłodniczy co jakiś czas AJM


Patryk95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam dość dziwny przypadek z swoją a4 AJM otóż jadąc na wakacje przez 200km było wszystko okej ,cały odcinek autostrady itp ale gdy zaczął sie teren gurzysty auto zaczęło co 10-15 km wyrzucać  wodę .Dodam ,że działo się też tak w drodzę powrotnej (Wnioskuje małe prędkości ,duże obciążenie przez to w takim terenie się to działo ) .Jadąc do domu znowu na autostradzie cisza .Auto trzymie 90* ,po odkręceniu korka w zborniczku nie ma ciśnienia ale gdy już wyrzuci płyn(zawsze podczas jazdy nie na postoju) to widać że dzieje się to przez dolny korek /odpowietrznik w zbiorniku bo jest mokro w tych okolicach . Przez tydzień było wszystko okej aż do wczoraj gdy jadąc zaświeciła mi się kontrolka od braku płynu. Pompa wody była wymienia 4 miesiące temu wraz z rozrządem (SKF) ,termostat tak samo .Górny wąż po zagrzaniu ciepły ,dolny zimny . Możę ktoś miał podobny przypadek i mnie jakoś nakieruje żeby niepotrzebnie robić sobie kosztów ? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę źle wróżyć, ale od tego się zaczyna, później będzie co raz gorzej i przy każdym mocniejszym przyspieszeniu/obciążeniu silnika płyn będzie wyganiać przez dolny króciec. Miałem tak w dwóch poprzednich AJM - słowem uszczelka pod głowicą i/lub głowica do zrobienia. I raczej żadne czary takie jak, wymiana korka tutaj nie pomogą - strata czasu i pieniędzy.

Po całej operacji będzie jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg zrobił swoje teoretycznie ponad 350tys km a nie wiadomo jak w praktyce ;) Dzięki za informacje ,na dniach czapka w góre i będziemy patrzeć co się stało :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no glowica. Ludzie kombinują z jakimis korkami w zbiorniczku itd. A prawda jest taka że te podróbki trzymają wieksze cisnienie, i wtedy może ci wywalić któregoś węża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2017 o 18:43, Patryk95 napisał:

Przebieg zrobił swoje teoretycznie ponad 350tys km a nie wiadomo jak w praktyce ;) Dzięki za informacje ,na dniach czapka w góre i będziemy patrzeć co się stało :) 

Zrób prosty test, załóż trójnik na cienkim wężyku dochodzącym do zbiorniczka wyrównawczego do którego dołącz manometr o zakresie pomiarowm 2-3 bary i przykej go taśmą klejącą do szyby tak byś go widział z miejsca kierowcy.

Po rozgrzaniu silnika OSTROŻNIE odkręć korek zbiorniczka by spuścić ciśnienie z układu chłodzenia i ponownie go zakręć.

Odpal motorówkę i delikatnie operując pedałem przyspieszenia się przejedź z 500 m, ciśnienie nie powinno wzrastać a jeżeli już to bardzo powoli, następnie przypałuj solidnie i jeżeli w ciągu kilku sekund (1-4 sek) ciśnienie wzrośnie do 1,5 bara ( wartość otwarcia zaworu zabezpieczającego w korku zbiorniczka ) to na 99 % uszczelka pod głowicą do roboty.:hi:

Ten 1 % to ewentualność pęknięcia głowicy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...