Bitu93 Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Pacjent: Audi a4 b5 1.8T 150kM 2000r. Pb + lpg Dolegliwość: Silnik kręci ale nie odpala. Po podpięciu go na kable raz odpalił tak jakby miał już chodzić, ale 1-2s i padł. Kolejny raz jedynie kręcił. Po poczytaniu na forum, spóbowałem odpalić auto awaryjnie na gaz (wykluczenie uszkodzenia pompy paliwa). Ta sama sytuacja co wcześniej, kręci, łapie na 1-2s i pada. I tak dwa razy pod rząd, później jedynie kręcił. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Po podpięciu VAG-a i autoscanu, wyszły jedynie 3 błędy związane z zamkiem centralnym : 3 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01360 - Switch for Anti-Theft Alarm: Open 29-00 - Short to Ground 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Czyli za przeproszeniem gówno a nie kody. Dodam, że zdarzyło mi się to po deszczowej nocy - auto stoi na dworze. Dzień wcześniej jak i wcześniej odpalał na dotyk. W najbliższych dniach spróbuje sprawdzić świece (4 na raz by padły? Raczej mało prawdopodobne) oraz spróbuje zamówić i wymienić czujnik położenia wału - często opisywane podobne objawy przez innych użytkowników forum. Czy ktoś tutaj z zebranych ma może jakieś propozycje ?
Adrian1727 Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Spróbuj odczepić wtyczkę od czujnika temperatury g62, czasami bywa tak że nawet błędu nie pokaże a odpalić nie zechce, jak odłączysz to auto przechodzi w tryb awaryjny i ciężej odpala ale odpali jeśli to wina czujnika. Zawsze warto spróbować choć na 100% nie powiem. Dziwne że żadnego błędu jeśli chodzi o silnik, nie ma..
Bitu93 Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 Błąd jaki mi się wyświetlił wcześniej,był to błąd związany z katalizatorem, ale jest to stary błąd związany z gazem - dodatkowo pojawiał się błąd o zbyt ubogiej mieszance,ale z tego co wiem przy lpg jest to częsty przypadek. No dobra,dzięki wielkie za radę. Będę próbował tego. Jeżeli ktoś inny ma jakiś pomysł to chętnie posłucham!
wisiel Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Pierwsze dwa kroki to: sprawdzenie zasilania- odkręcasz przewód z listwy i patrzysz czy podaje paliwo, jeśli tak to znaczy że zasilanie jest ok. Druki krok w takim razie to zapłon- odkrećasz świecę i sprawdzasz czy jest iskra, jak nie ma no to skupiasz się na elektronice. Może masz zawilgocone przewody i traci iskrę. U mnie jak leżał czujnik położenia wału to nie było iskry. Dopiero palił na rozrusznik i na biegu jak zmnieniał położenie( z popychu). Czujnik był nowy, ale jak się okazało wadliwy. Z dwojga złego łatwiejszy w zdiagnozowaniu jest brak zasilania niż iskry.
mszark Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 (edytowane) Żaden ze mnie fachowiec i mechanik, ale po wpisaniu w google błędy nie takie g... Pierwszy to pompka centralnego za długo pompowała - możliwy wyciek, czyli nieszczelność w centralnym Drugi coś z alarmem/immo? Trzeci problem - kluczyk? Spróbować zakodować od nowa/problem z immo? Zalało Ci pompkę centralnego? Cytuj łapie na 1-2s i pada Wygląda jak problem z immo Cytuj dodatkowo pojawiał się błąd o zbyt ubogiej mieszance,ale z tego co wiem przy lpg jest to częsty przypadek Tylko gdy instalacja jest źle wystrojona. Edytowane 7 Września 2017 przez mszark
Bitu93 Opublikowano 7 Września 2017 Autor Opublikowano 7 Września 2017 Centralny działa bez problemu - otwieranie,zamykanie. Gdyby imo byl zepsuty to by odpalic caly czas na sekunde dwie, a jemu sie zdarzylo tylko odpalic 3 razy w taki sposob. Problem z zamkiem bagażnika mam - nie zawsze łapie,stąd też są prawdopodobnie te błędy. Szukalem na forum tych błędów i każdy pisał że to gówno
Bitu93 Opublikowano 8 Września 2017 Autor Opublikowano 8 Września 2017 W dniu 6.09.2017 o 18:33, wisiel napisał: Pierwsze dwa kroki to: sprawdzenie zasilania- odkręcasz przewód z listwy i patrzysz czy podaje paliwo, jeśli tak to znaczy że zasilanie jest ok. Druki krok w takim razie to zapłon- odkrećasz świecę i sprawdzasz czy jest iskra, jak nie ma no to skupiasz się na elektronice. Może masz zawilgocone przewody i traci iskrę. U mnie jak leżał czujnik położenia wału to nie było iskry. Dopiero palił na rozrusznik i na biegu jak zmnieniał położenie( z popychu). Czujnik był nowy, ale jak się okazało wadliwy. Z dwojga złego łatwiejszy w zdiagnozowaniu jest brak zasilania niż iskry. W jaki sposób mogę to sprawdzić ? W sensie, gdzie ta listwa się dokładnie znajduje?
wisiel Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 1 godzinę temu, Bitu93 napisał: W jaki sposób mogę to sprawdzić ? W sensie, gdzie ta listwa się dokładnie znajduje? listwa zasilająca rozdzielająca na wtryski( nad silnikiem, zapewne od strony świec)- odkręcasz główny przewód zasilający paliwem ( powinien być elastyczny, przechodzący skrętką w sztywną rurkę) i sprawdzasz czy podaje paliwo. Nie znam silnika, ale konstrukcje benzyn wyglądają podobnie. Może siadła pompa w zbiorniku, lub kostka nie łączy na pompie?
wisiel Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 Może masz za mało oleju w silniku? Miałem taki przypadek w C5. Wszystko było ok. żadnych błędów, a nie odpalał. Mechanicy po rozebraniu połowy auta zobaczyli iże jest zbyt niski poziom oleju. Co dziwne fis nie wyświetlał nic, a czujniki miałem sprawne.
Bitu93 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Opublikowano 9 Września 2017 W dniu 6.09.2017 o 18:33, wisiel napisał: Pierwsze dwa kroki to: sprawdzenie zasilania- odkręcasz przewód z listwy i patrzysz czy podaje paliwo, jeśli tak to znaczy że zasilanie jest ok. Druki krok w takim razie to zapłon- odkrećasz świecę i sprawdzasz czy jest iskra, jak nie ma no to skupiasz się na elektronice. Może masz zawilgocone przewody i traci iskrę. U mnie jak leżał czujnik położenia wału to nie było iskry. Dopiero palił na rozrusznik i na biegu jak zmnieniał położenie( z popychu). Czujnik był nowy, ale jak się okazało wadliwy. Z dwojga złego łatwiejszy w zdiagnozowaniu jest brak zasilania niż iskry. O jakim dokładnie czujniku wału mówimy ? Położenia wału korbowego czy rozrządu?
Bitu93 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Opublikowano 9 Września 2017 Zapomniałem dodać : po przekręceniu kluczyka pojawia się kontrolka EPC a akumulator miga.
wisiel Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 4 godziny temu, Bitu93 napisał: O jakim dokładnie czujniku wału mówimy ? Położenia wału korbowego czy rozrządu? Wału. Nie jestem pewny jak wygląda sprawa z padniętym czujnikiem halla na wałku rozrządu
Bitu93 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Opublikowano 9 Września 2017 Powiedz mi jeszcze taką rzecz proszę. Bo z tego co czytam to strasznie słabe dojście tam jest. Jest możliwość go wymienic bez kanału ? - auto stoi na parkingu przy bloku... :/
mszark Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 http://naprawto.blogspot.com/2016/08/wymiana-czujnika-walka-rozrzadu.html
Bitu93 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 8 godzin temu, mszark napisał: http://naprawto.blogspot.com/2016/08/wymiana-czujnika-walka-rozrzadu.html Walek rozrządu a korbowodu to co innego. W przesłanym linku jest wymiana czujnika walka rozrządu
mszark Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Ok nie zjarzyłem o jakim piszecie. Po zdjęciu węża z przepustnicy powinieneś sięgnąć tam ręką.
Bitu93 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 Dzięki wielkie za podpowiedź,jednak wolałbym konkretnych wskazówek co i jak zrobić,bo czytałem na forum że bez kanału się nie obejdzie :/
Bitu93 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 Fakt faktem nie a4b5, ale b6 - i tutaj wymiana czujnika położenia wału korbowego nie wygląda najprościej :/
mszark Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 Sorki, popierdzieliło mi się chyba z czujnikiem spalania stukowego. Nie łatwa sprawa ale ja bym pewnie próbował.
Bitu93 Opublikowano 11 Września 2017 Autor Opublikowano 11 Września 2017 No właśnie nie wiem czy jednak nie sprobuje. Dzisiaj sprawdze czy iskra jest na swiecach i czy paliwo podaje. Jak nie,to praktycznie pewne ze to to. Najgorsze jest to,że mieszkam w Wroclawiu a auto stoi pod blokiem. Będę musiał namierzyć kanał ogólnodostępny albo jakis wynajem godzinny. Pytanie czy będzie mi sie to w ogole oplacalo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się