Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kręci ale nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: Audi a4 b5 1.8T 150kM 2000r. Pb + lpg

Dolegliwość: Silnik kręci ale nie odpala. Po podpięciu go na kable raz odpalił tak jakby miał już chodzić, ale 1-2s i padł. Kolejny raz jedynie kręcił. Po poczytaniu na forum, spóbowałem odpalić auto awaryjnie na gaz (wykluczenie uszkodzenia pompy paliwa). Ta sama sytuacja co wcześniej, kręci, łapie na 1-2s i pada. I tak dwa razy pod rząd, później jedynie kręcił. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Po podpięciu VAG-a i autoscanu, wyszły jedynie 3 błędy związane z zamkiem centralnym : 

3 Faults Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

            35-00 - -

01360 - Switch for Anti-Theft Alarm: Open

            29-00 - Short to Ground

00955 - Key 1

            09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Czyli za przeproszeniem gówno a nie kody. Dodam, że zdarzyło mi się to po deszczowej nocy - auto stoi na dworze. Dzień wcześniej jak i wcześniej odpalał na dotyk. 


W najbliższych dniach spróbuje sprawdzić świece (4 na raz by padły? Raczej mało prawdopodobne) oraz spróbuje zamówić i wymienić czujnik położenia wału - często opisywane podobne objawy przez innych użytkowników forum.

Czy ktoś tutaj z zebranych ma może jakieś propozycje ? 

Opublikowano

Spróbuj odczepić wtyczkę od czujnika temperatury g62, czasami bywa tak że nawet błędu nie pokaże a odpalić nie zechce, jak odłączysz to auto przechodzi w tryb awaryjny i ciężej odpala ale odpali jeśli to wina czujnika. Zawsze warto spróbować choć na 100% nie powiem. Dziwne że żadnego błędu jeśli chodzi o silnik, nie ma.. 

Opublikowano

Błąd jaki mi się wyświetlił wcześniej,był to błąd związany z katalizatorem, ale jest to stary błąd związany z gazem - dodatkowo pojawiał się błąd o zbyt ubogiej mieszance,ale z tego co wiem przy lpg jest to częsty przypadek. No dobra,dzięki wielkie za radę. Będę próbował tego. Jeżeli ktoś inny ma jakiś pomysł to chętnie posłucham! :)

Opublikowano

Pierwsze dwa kroki to: sprawdzenie zasilania- odkręcasz przewód z listwy i patrzysz czy podaje paliwo, jeśli tak to znaczy że zasilanie jest ok. Druki krok w takim razie to zapłon- odkrećasz świecę i sprawdzasz czy jest iskra, jak nie ma no to skupiasz się na elektronice. Może masz zawilgocone przewody i traci iskrę. U mnie jak leżał czujnik położenia wału to nie było iskry. Dopiero palił na rozrusznik i na biegu jak zmnieniał położenie( z popychu). Czujnik był nowy, ale jak się okazało wadliwy. Z dwojga złego łatwiejszy w zdiagnozowaniu jest brak zasilania niż iskry. 

Opublikowano (edytowane)

Żaden ze mnie fachowiec i mechanik, ale po wpisaniu w google błędy nie takie g...

Pierwszy to pompka centralnego za długo pompowała - możliwy wyciek, czyli nieszczelność w centralnym

Drugi coś z alarmem/immo?

Trzeci problem - kluczyk? Spróbować zakodować od nowa/problem z immo?

Zalało Ci pompkę centralnego?

Cytuj

łapie na 1-2s i pada

Wygląda jak problem z immo

Cytuj

dodatkowo pojawiał się błąd o zbyt ubogiej mieszance,ale z tego co wiem przy lpg jest to częsty przypadek

Tylko gdy instalacja jest źle wystrojona.

Edytowane przez mszark
Opublikowano

Centralny działa bez problemu - otwieranie,zamykanie. Gdyby imo byl zepsuty to by odpalic caly czas na sekunde dwie, a jemu sie zdarzylo tylko odpalic 3 razy w taki sposob. Problem z zamkiem bagażnika mam - nie zawsze łapie,stąd też są prawdopodobnie te błędy. Szukalem na forum tych błędów i każdy pisał że to gówno :)

Opublikowano
W dniu 6.09.2017 o 18:33, wisiel napisał:

Pierwsze dwa kroki to: sprawdzenie zasilania- odkręcasz przewód z listwy i patrzysz czy podaje paliwo, jeśli tak to znaczy że zasilanie jest ok. Druki krok w takim razie to zapłon- odkrećasz świecę i sprawdzasz czy jest iskra, jak nie ma no to skupiasz się na elektronice. Może masz zawilgocone przewody i traci iskrę. U mnie jak leżał czujnik położenia wału to nie było iskry. Dopiero palił na rozrusznik i na biegu jak zmnieniał położenie( z popychu). Czujnik był nowy, ale jak się okazało wadliwy. Z dwojga złego łatwiejszy w zdiagnozowaniu jest brak zasilania niż iskry. 

W jaki sposób mogę to sprawdzić ? W sensie, gdzie ta listwa się dokładnie znajduje?

Opublikowano
1 godzinę temu, Bitu93 napisał:

W jaki sposób mogę to sprawdzić ? W sensie, gdzie ta listwa się dokładnie znajduje?

listwa zasilająca rozdzielająca na wtryski( nad silnikiem, zapewne od strony świec)- odkręcasz główny przewód zasilający paliwem ( powinien być elastyczny, przechodzący skrętką w sztywną rurkę) i sprawdzasz czy podaje paliwo. Nie znam silnika, ale konstrukcje benzyn wyglądają podobnie.  Może siadła pompa w zbiorniku, lub kostka nie łączy na pompie?

Opublikowano

Może masz za mało oleju w silniku? Miałem taki przypadek w C5. Wszystko było ok. żadnych błędów, a nie odpalał. Mechanicy po rozebraniu połowy auta zobaczyli iże jest zbyt niski poziom oleju. Co dziwne fis nie wyświetlał nic, a czujniki miałem sprawne.

Opublikowano
W dniu 6.09.2017 o 18:33, wisiel napisał:

Pierwsze dwa kroki to: sprawdzenie zasilania- odkręcasz przewód z listwy i patrzysz czy podaje paliwo, jeśli tak to znaczy że zasilanie jest ok. Druki krok w takim razie to zapłon- odkrećasz świecę i sprawdzasz czy jest iskra, jak nie ma no to skupiasz się na elektronice. Może masz zawilgocone przewody i traci iskrę. U mnie jak leżał czujnik położenia wału to nie było iskry. Dopiero palił na rozrusznik i na biegu jak zmnieniał położenie( z popychu). Czujnik był nowy, ale jak się okazało wadliwy. Z dwojga złego łatwiejszy w zdiagnozowaniu jest brak zasilania niż iskry. 

O jakim dokładnie czujniku wału mówimy ? Położenia wału korbowego czy rozrządu?

Opublikowano

Zapomniałem dodać  : po przekręceniu kluczyka pojawia się kontrolka EPC a akumulator miga. 

Opublikowano
4 godziny temu, Bitu93 napisał:

O jakim dokładnie czujniku wału mówimy ? Położenia wału korbowego czy rozrządu?

Wału. Nie jestem pewny jak wygląda sprawa z padniętym czujnikiem halla na wałku rozrządu

Opublikowano

Powiedz mi jeszcze taką rzecz proszę. Bo z tego co czytam to strasznie słabe dojście tam jest. Jest możliwość go wymienic bez kanału ? - auto stoi na parkingu przy bloku... :/

Opublikowano

Ok nie zjarzyłem o jakim piszecie. Po zdjęciu węża z przepustnicy powinieneś sięgnąć tam ręką.

Opublikowano

Dzięki wielkie za podpowiedź,jednak wolałbym konkretnych wskazówek co i jak zrobić,bo czytałem na forum że bez kanału się nie obejdzie :/

Opublikowano

Fakt faktem nie a4b5, ale b6 - i tutaj wymiana czujnika położenia wału korbowego nie wygląda najprościej :/ 

 

Opublikowano

Sorki, popierdzieliło mi się chyba z czujnikiem spalania stukowego.

Nie łatwa sprawa ale ja bym pewnie próbował.

 

Opublikowano

No właśnie nie wiem czy jednak nie sprobuje. Dzisiaj sprawdze czy iskra jest na swiecach i czy paliwo podaje. Jak nie,to praktycznie pewne ze to to. Najgorsze jest to,że mieszkam w Wroclawiu a auto stoi pod blokiem. Będę musiał namierzyć kanał ogólnodostępny albo jakis wynajem godzinny. Pytanie czy będzie mi sie to w ogole oplacalo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...